Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

Jeg skal på opptaksprøver i kristiansand 16 juni, flere her som skal?☺ er litt nervøs allerede.

 

Lurer også på om det er noen som vet hvor stor muligheten er for å få egnethetsvurderingen dagen etter fysiske tester, dersom man består? Har veldig lang og dyr reisevei for å komme meg dit :/

Var gjennom intervju i fjor, etter de fysiske testene måtte jeg vente ca. en uke for å ha intervju.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg, som mange andre bestått fysiske teser og er spent på hvordan intervjuet blir.

 

Var det mye nyhetsrelaterte spørsmål? Føler selv jeg er oppdatert i nyhetsbildet, men lurer på om det er lurt å lese over litt ekstra? Da både på nye og eldre saker.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg, som mange andre bestått fysiske teser og er spent på hvordan intervjuet blir.

 

Var det mye nyhetsrelaterte spørsmål? Føler selv jeg er oppdatert i nyhetsbildet, men lurer på om det er lurt å lese over litt ekstra? Da både på nye og eldre saker.

De spurte ikke om sånne ting, mest om pc-testene og deg som person/ tidligere erfaringer osv.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg, som mange andre bestått fysiske teser og er spent på hvordan intervjuet blir.

 

Var det mye nyhetsrelaterte spørsmål? Føler selv jeg er oppdatert i nyhetsbildet, men lurer på om det er lurt å lese over litt ekstra? Da både på nye og eldre saker.

 

Du vil få spørsmål om testene og spørsmål om deg som person. Det med nyhetsbilde og politikk var en del av den gamle intervjuformen som ble byttet ut etter 2010(?) kullet.

Lenke til kommentar

 

 

 

Får vi noe bekreftelse på at de har mottatt politiattesten? Og når starter skoleåret sånn ca dato?

http://www.phs.no/for-studenter/plan-for-studiearet/

Takker! :)

 

 

kan noen forklare hva ordet slask betyr? vet det noe negativ

har sett politifolk si det på serier osv

 

Slask for meg er en som er sleip i kontakt med politiet. Altså en kjenning som vet å prøve å unndra seg følgene eller som utfordrer tålmodigheten ved å mase om juridiske rettigheter og avbryte deg når du snakker. Personen har gjerne en hygiene/smittefare/rushistorikk som gjør at man må ta visse HMS-forhåndsregler.

 

Når det er sagt så er ikke dette et ord jeg har brukt i forbindelse med kontakt med publikum. De fortjener respekt på lik linje som alle andre og det kan være godt at de får et hyggelig møte med politiet de også. Har kjørt en del slike hjem og sett til at de kommer seg trygt innendørs og jeg spør alltid om de har det greit ellers, og det setter de stort sett pris på.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg fikk ihvertfall godkjent ved å gjøre det sånn.

Har du fått noe bekreftelse på at de har fått politiattesten?

Jeg ringte bare inn til Politihøgskolen og spurte om de hadde mottatt attesten, så det er jo et lite tips :)

Okei :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...