Gå til innhold

[Løst] Tråden for opptak til Politihøgskolen 2016


Helflat

Anbefalte innlegg

 

 

PHS bør slette alle ønsker som har kommet inn og stenge siden. Så får de åpne den igjen når det fungerer og ta alt på nytt. Utrolig frustrerende og ha brukt over tre timer kun for å se plassene forsvinne litt etter litt mens man selv er stengt ute!

Hehe, det skjer ikke at de sletter alt av ønsker. Dette er bare starten av ting som ikke er slik det skal være. Velkommen til etaten!

 

Sjefen min ble også ganske forbløffet, ettersom jeg var på jobb. Han sa noe om at dette er typisk for norsk politivesen, ble nesten flau.

 

Flaut, men fakta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

"Brukernavn allerede i bruk", står det hos meg...! Noe så irriterende! Jeg kom til innloggingen før det klikket, dermed ble jeg kanskje lagret med brukernavnet, men ikke med passord... Nå kan jeg heller ikke trykke "glemt passord", for da får jeg error... Dette var utrolig dårlig! Jeg har ikke mulighet alle dager, så ville gjerne valgt dato...

Prøv å logg inn med fødselsnummeret ditt og passordet du lagde før det klikket.

Funket for meg.

 

Men jeg hadde ikke rukket å lage passordet...! Likevel står det at brukernavnet er i bruk, helt utrolig at de ikke kan ordne dette her. 

 
Da prøver du glemt passord, på innlogg ved starten. Jeg tenker at siden brukernavnet er opprettet så kanskje dette fungerer.

 

Det har jeg prøvd mange ganger, går heller ikke, da står det Det var problemer med å hente informasjonen fra databasen, prøv igjen!

 

Prøv å lage nytt bruker, selv om det er fødselsnummeret, men flere har fått lagd nytt bruker ettersom den gamle ble slettet. For mer tips og oppdateringer følg med på på kommentarene på facebook sida til PHS https://www.facebook.com/blipoliti/?fref=ts

Endret av 2016søker
Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke mottatt innkallingen til opptak. Bør dette være tegn til bekymring? Kom ikke igjennom da jeg ringte inn, og kontoret på PHS stenger 15:45.
Jeg vet at alt jeg skal sende inn er sendt inn, og PC-testene gjennomførte jeg i god tid! Ringer ASAP i morgen tidlig og håper at noe ikke har gått galt.. Uansett kjipt at "alle" andre får velge plasser nå, mens jeg evt. må ta restplassene.. Spessielt m.t.p. at jeg har eksamen i mai/juni.
Merker jeg blir litt (veldig) nervøs akkurat nå 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg klarer å logge inn, samt å velge sted for opptaksprøver, men når jeg trykker bekreft, så kommer den berømmelige erroren. Jeg ser at det minker med tanke på plasser for hver gang jeg logger meg inn. Er det flere av dere som fremdeles har samme problemet?  :confused:

 

jeg kommer fortsatt ikke inn heller... kan du se på siden hvordan det ligger an med uke 2, den 20 mai tilfeldigvis?

 

 

Den 20 mai er det fremdeles ledige plasser. Både i Oslo, Bergen og i Trondheim. Uke 2 er jeg litt mer usikker på?! ;)

 

 

Haha, mente 20. Takk! fikk meldt meg på til ønsket dato :) håper det ordnet seg for deg også!

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mange totalt som er kalt inn til opptaksprøver?

Detter er egentlig bare gjetning fra meg

 

Tok en kjapp telling ut ifra innkallingsmailen, kom fram til at det er 62 puljer (inkludert både morgen- og ettermiddagspuljer). Og ut ifra registeringssiden med de tallene fikk jeg et glimt av at det var ca maks 30 plasser per pulje.

Dermed er det vel 62*30 = 1860 totalt. 

Endret av 2016søker
Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvor mange totalt som er kalt inn til opptaksprøver?

Detter er egentlig bare gjetning fra meg

 

Tok en kjapp telling ut ifra innkallingsmailen, kom fram til at det er 62 puljer (inkludert både morgen- og ettermiddagspuljer). Og ut ifra registeringssiden med de tallene fikk jeg et glimt av at det var ca maks 30 plasser per pulje.

Dermed er det vel 62*30 = 1860 totalt.

Det høres riktig ut, men tar det med en liten klype salt. Har undersøkt litt og årsrapporten fra PHS 2014-2015 sier at det var 2040 søkere ved de fysiske testene og 1529 søkere ved egnethetsvurderingen. Siden søkertallet har gått opp i år, regner jeg med at dette tallet ikke har blitt lavere. Men kan godt være at det du sier er riktig :-)

 

Kom forresten på at de som fikk godkjent opptak i 2015 slipper opptak i 2016.. så kan hende det stemmer og da er jo ikke de som slipper med i regnestykket ditt. Så regner med at der er rundt 1800-1900,som du sier, ved de fysiske testene og kanskje 200-300 som slipper testene. Kan hende jeg tar feil her, so be gentle with me :)

Lenke til kommentar

 

 

Noen som vet hvor mange totalt som er kalt inn til opptaksprøver?

Detter er egentlig bare gjetning fra meg

 

Tok en kjapp telling ut ifra innkallingsmailen, kom fram til at det er 62 puljer (inkludert både morgen- og ettermiddagspuljer). Og ut ifra registeringssiden med de tallene fikk jeg et glimt av at det var ca maks 30 plasser per pulje.

Dermed er det vel 62*30 = 1860 totalt.

Det høres riktig ut, men tar det med en liten klype salt. Har undersøkt litt og årsrapporten fra PHS 2014-2015 sier at det var 2040 søkere ved de fysiske testene og 1529 søkere ved egnethetsvurderingen. Siden søkertallet har gått opp i år, regner jeg med at dette tallet ikke har blitt lavere. Men kan godt være at det du sier er riktig :-)

 

Kom forresten på at de som fikk godkjent opptak i 2015 slipper opptak i 2016.. så kan hende det stemmer og da er jo ikke de som slipper med i regnestykket ditt. Så regner med at der er rundt 1800-1900,som du sier, ved de fysiske testene og kanskje 200-300 som slipper testene. Kan hende jeg tar feil her, so be gentle with me :)

 

er vel antakligvis flere ja, men halvparten har muligens gitt opp etter dagens IT krasj (får vi håper). Så tja 2000 pluss/minus :)

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke mottatt innkallingen til opptak. Bør dette være tegn til bekymring? Kom ikke igjennom da jeg ringte inn, og kontoret på PHS stenger 15:45.

Jeg vet at alt jeg skal sende inn er sendt inn, og PC-testene gjennomførte jeg i god tid! Ringer ASAP i morgen tidlig og håper at noe ikke har gått galt.. Uansett kjipt at "alle" andre får velge plasser nå, mens jeg evt. må ta restplassene.. Spessielt m.t.p. at jeg har eksamen i mai/juni.

Merker jeg blir litt (veldig) nervøs akkurat nå 

 

Ikke freak ut enda! Har vært mye tull og feil med hele opplegget, blant annet med nettsidene, sms-tjenesten og e-mails. Jeg ble innkalt 2 ganger (på lørdag og i dag etter at jeg hadde allerede meldt meg opp til puljen vel å merke) så tipper at de har noe tull med innkalingsmailen. Ring asap i morgen og snakk med de! Er nok den beste løsningen. 

 

Edit: Har hørt at man mottar avslagsbrev før innkallingsmailen. Så om du ikke har fått noe form for avslag, så tipper jeg bare at det skyldes en feil i systemene.

Endret av dkzx
Lenke til kommentar

Har mottatt bekreftelses-mail med dato og tidspunkt. Men ikke noe på sms. Det må vel likevel holde med den mailen? Er jo min kvittering på at jeg faktisk er oppmeldt? Hvordan fikk dere andre bekreftelsen?

 

Edit: Og hvordan gikk det for dere andre? Kom dere igjennom til slutt? :)

Endret av Pinnemann1
Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som vet hvor mange totalt som er kalt inn til opptaksprøver?

Detter er egentlig bare gjetning fra meg

 

Tok en kjapp telling ut ifra innkallingsmailen, kom fram til at det er 62 puljer (inkludert både morgen- og ettermiddagspuljer). Og ut ifra registeringssiden med de tallene fikk jeg et glimt av at det var ca maks 30 plasser per pulje.

Dermed er det vel 62*30 = 1860 totalt.

Det høres riktig ut, men tar det med en liten klype salt. Har undersøkt litt og årsrapporten fra PHS 2014-2015 sier at det var 2040 søkere ved de fysiske testene og 1529 søkere ved egnethetsvurderingen. Siden søkertallet har gått opp i år, regner jeg med at dette tallet ikke har blitt lavere. Men kan godt være at det du sier er riktig :-)

 

Kom forresten på at de som fikk godkjent opptak i 2015 slipper opptak i 2016.. så kan hende det stemmer og da er jo ikke de som slipper med i regnestykket ditt. Så regner med at der er rundt 1800-1900,som du sier, ved de fysiske testene og kanskje 200-300 som slipper testene. Kan hende jeg tar feil her, so be gentle with me :)

er vel antakligvis flere ja, men halvparten har muligens gitt opp etter dagens IT krasj (får vi håper). Så tja 2000 pluss/minus :)

Tipper laveste snittet i Bodø vil ligge på 45,9

Lenke til kommentar

Har mottatt bekreftelses-mail med dato og tidspunkt. Men ikke noe på sms. Det må vel likevel holde med den mailen? Er jo min kvittering på at jeg faktisk er oppmeldt? Hvordan fikk dere andre bekreftelsen?

 

Edit: Og hvordan gikk det for dere andre? Kom dere igjennom til slutt? :)

Fikk bare på mail her også. Gikk jo til slutt, men ble på sted, dag og klokkeslett jeg ikke ønsket! Så er ikke spesielt fornøyd med det her...

Lenke til kommentar

Ringte inn, og det hadde skjedd en feil! Fikk mailen nå :) Nå lurer jeg bare på hvordan man kan (om det i det hele tatt går?) å lagre en mail som PDF? Hvordan sender dere inn søknaden på politiattesten? :)

Først kopierer du teksten i eposten du fikk. Deretter åpner du et tomt Worddokument og limer inn teksten der. Så lagrer du filen som en PDF-fil. Dette får du valget om når du skal lagre filen. Det er en nedtrekksmeny der du kan velge hvilken type fil filen skal lagres som. Når dette er gjort kan du gå på politi.no. der inne finner du politiattest. Logg inn med bankid, minid eller hva du har. Så velger du Politiet eller universitet, så får du valget "opptak til Politihøgskolen". Håper dette er greitt forklart :)

Lenke til kommentar

 

Ringte inn, og det hadde skjedd en feil! Fikk mailen nå :) Nå lurer jeg bare på hvordan man kan (om det i det hele tatt går?) å lagre en mail som PDF? Hvordan sender dere inn søknaden på politiattesten? :)

Først kopierer du teksten i eposten du fikk. Deretter åpner du et tomt Worddokument og limer inn teksten der. Så lagrer du filen som en PDF-fil. Dette får du valget om når du skal lagre filen. Det er en nedtrekksmeny der du kan velge hvilken type fil filen skal lagres som. Når dette er gjort kan du gå på politi.no. der inne finner du politiattest. Logg inn med bankid, minid eller hva du har. Så velger du Politiet eller universitet, så får du valget "opptak til Politihøgskolen". Håper dette er greitt forklart :)

 

Helt supert! Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Ringte inn, og det hadde skjedd en feil! Fikk mailen nå :) Nå lurer jeg bare på hvordan man kan (om det i det hele tatt går?) å lagre en mail som PDF? Hvordan sender dere inn søknaden på politiattesten? :)

 

Gratulerer! Det ordner seg som regel til slutt! :D

Lenke til kommentar

Jeg sendte inn søknad om politiattest, men fikk avslag fordi bildet jeg sendte inn av eposten fra PHS ikke hadde navn og fødselsdato. Eposten jeg fikk inneholder ikke dette, så jeg aner ikke hvordan jeg skal få "bevist" at det er meg. Noen anelse? :p

 

Har du fått svar allerede? Når søkte du?

 

Edit: Etter å ha lest det du skrev, så valgte jeg å ringe politiet og finne ut av det! Forklarte de saken om at navnet og personnummeret ikke er oppgitt i innkallingsbrevet. De sa bare at jeg skulle ettersende det brevet som bekrefter at jeg er påmeldt det fysiske opptaket, da den inneholder navn og puljenummer!

Endret av dkzx
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...