Gå til innhold

Augustfest 2015 - RandiA - Sensommer-glimt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det regner i dag, og det er bra - for nå var det tørt. Jeg brukte et "latmanns-objektiv" (telelinse) på denne.

 

Bilde 27 – 27.August: Poppius - r.spinosissima Stenbergii i regn

20932267195_1a76eb6ec7_z.jpg

Exif: 1/100 – f/5.3 - ISO 250

Exposure Compensation: 0

Lens: LUMIX G VARIO 100-300/F4.0-5.6

Focal length: 240mm
Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7

Lenke til kommentar

Fin effekt med uskarpheten i 'Lek med ball' den 26, og vakker regnvåt rose i dag. Inn- og ut-vær på dine kanter, også, ser jeg, telelinse er sikkert ikke dumt.

Takker Jorun, like etter skinte solen igjen - men jeg stod i åpent vindu og fotograferte denne. Var på treningstur i kveldingen, og kom meg hjem i tide, et forrykende tordenvær satte inn - høye smell over alt. Tok ut kontakter fra datautstyr m.m. - men nå har det heldigvis gitt seg.

Lenke til kommentar

(Litt sent ute med postingen - men det er for 28.)

 

Bilde 28 – 28.August: Lilium - Reflections

20961842745_ca9129d830_z.jpg

Exif: 1/320 - f/2.8 - ISO 200

Exposure Compensation: 0

Lens: Panasonic Leica DG Macro-Elmarit 45mm f2.8
Camera Model: Panasonic Lumix DMC-GX7

 

 

Alternativt - Det regner i dag utenfor glasshuset

 

 

20773903138_62e212fb38_z.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar

To gode blomsterbilder de to siste, gjør seg alltid med regndråper på blomster. Pen speilig på det siste her (uten vignettering denne gangen :) ) Nydelig speiling og fine farger. En liten kloning av det lille oransje feltet til venstre kunne kanskje ha hatt noe for seg? (Men nå er vi på et pirkenivå jeg nesten er flau over...)

Lenke til kommentar

Fargesprakende lilje og fin speiling.

Takker, Jorun....

 

To gode blomsterbilder de to siste, gjør seg alltid med regndråper på blomster. Pen speilig på det siste her (uten vignettering denne gangen :) ) Nydelig speiling og fine farger. En liten kloning av det lille oransje feltet til venstre kunne kanskje ha hatt noe for seg? (Men nå er vi på et pirkenivå jeg nesten er flau over...)

Takker, nei - unngår vignettering. Neida - kloner gjerne slikt, har vel oversett den ja, klonet på et av alternativene....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...