Gå til innhold

[Løst] App store, får ikke lastet ned grunnet feil på kort?


Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd samme problem som meg?

 

Skal laste ned en gratis app i app store. Trykker på installer og får beskjed om "Bekreftelse påkrevd. Før du kan kjøpe noe, må du trykke på Fortsett for å bekrefte betalingsinformasjonen".

 

Kommer da til innstillinger hvor jeg skal legge inn opplysninger om Visa - kort. Jeg er 110 % sikker på at alle data er riktig og det er samme kort jeg har brukt i et års tid. Det går ikke ut før sent i 2015. Får allikevel beskjeden "Betalingsmetoden ble avvist. Angi en annen betalingsmetode".

 

Har prøvd med tre ulike kort, fra to ulike banker. Et av kortene er splitter nytt og går ikke ut før 2018.

Noen som vet hva dette kommer av? Og hvorfor dette rutinetrinnet plutselig dukket opp?

 

Får ikke lastet ned gratisapper engang, så ganske irriterende..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut hva problemet var.

 

Man kan ikke bytte kort dersom en app bruker kortet. Feks til kjøp i appen. Jeg hadde en eldre app hvor jeg abonnerte og mitt gamle visakort ble belastet. Så app store tillot ikke at jeg byttet kort før summen var betalt.

 

Løsningen er å logge inn via iTunes og gå til "mine kjøp" eller lignende. Her finner du frem til fakturahistorikk og får opp appen du "skylder penger". Betal dette og det skal løse seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...