Gå til innhold

AMD Bartons kommer med Multiplier Locks


Bofur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på noe her.

 

En Barton 2500+ har egentlig FSB på 166mhz, og en Multiplier på 11x ikke sant?

 

Er det slik at om man har et hovedkort som tillater det kan man bare justere multiplieren opp og ned som man vil (om man har en Barton som ikke er låst vel og merke som det snakkes om tiligere i denne tråden) ???

 

Er det ikke slik at man må mikke L1, L2 broene (og hva de nå heter) for å forandre multiplyer?

 

Jeg er faktisk interesert i å kjøre LAVERE multiplier :-)

 

har noen erfaring med denne 2500+ modellen?

 

AQXEA0324UPBW

Lenke til kommentar
Da blir det på tide for Nvidia og revidere deres Nforce 2, de som kjent driter i om multipliern er låst, de overstyrer den direkte, noen som husker T bred CPU'ene?

Men hvis AMD bestemmer seg for å låse dem slik som Intel har gjort, blri det vel verre?

Skjøner meg godt på AMD, kan tenke meg det er mange små og useriøse bedrifter, som kjøper inn XP 2500+, og selger den i en PC, som XP3200+

Lenke til kommentar
Da blir det på tide for Nvidia og revidere deres Nforce 2, de som kjent driter i om multipliern er låst, de overstyrer den direkte, noen som husker T bred CPU'ene?

Men hvis AMD bestemmer seg for å låse dem slik som Intel har gjort, blri det vel verre?

Skjøner meg godt på AMD, kan tenke meg det er mange små og useriøse bedrifter, som kjøper inn XP 2500+, og selger den i en PC, som XP3200+

Bah, noen prøvde seg med og rename 1800 CPUer som 3200, problemet var at vi straks så forskjell, de kan ikke etterligne AMD's stepping tekst på CPU'ene ordentlig.

Mer fordi de vil ha oss til å kjøpe High End CPU'er og de kan tjene fett...

Bare litt arbeid på brikkesettet og jeg tror vi har en anti Multiplier... ABIT og FIC skulle vell ha noe snart tror jeg...

Lenke til kommentar
Da blir det på tide for Nvidia og revidere deres Nforce 2, de som kjent driter i om multipliern er låst, de overstyrer den direkte, noen som husker T bred CPU'ene?

Men hvis AMD bestemmer seg for å låse dem slik som Intel har gjort, blri det vel verre?

Skjøner meg godt på AMD, kan tenke meg det er mange små og useriøse bedrifter, som kjøper inn XP 2500+, og selger den i en PC, som XP3200+

Bah, noen prøvde seg med og rename 1800 CPUer som 3200, problemet var at vi straks så forskjell, de kan ikke etterligne AMD's stepping tekst på CPU'ene ordentlig.

Mer fordi de vil ha oss til å kjøpe High End CPU'er og de kan tjene fett...

Bare litt arbeid på brikkesettet og jeg tror vi har en anti Multiplier... ABIT og FIC skulle vell ha noe snart tror jeg...

Problemet blir jo for mannen i gata, som aldri kommer til å åpne en PC. Det blir billigere for den som selger PCen, mens AMD ikke får de inntektene de egentlig hadde fortjent!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...