Gå til innhold

Får ikke installert Windows Update i Windows 7


Anbefalte innlegg

Fader'n har en Asus K53S med Windows 7 sp1. I det siste får vi ikke til å installere oppdateringer fra Windows Update. Dette har vart noen dager nå.
Det som skjer er at oppdateringene lastes ned og Windows påstår at oppdateringene er installert men at pc'en må restate; PC'en restarter og under oppstarten stopper installasjonen på 64-67%, før maskinen restarter igjen med beskjed om «Feil under konfigurasjon av windows oppdateringer tilbakestiller endringer»

Jeg har forsøkt følgende;
1. Kjørt sfc/ scannow. Her fant den noen korrupte filer det ikke lot seg å fikse.
2. Feilen «Update-feil 80070002» og « Update-feil 80246007» har dukket opp i Windows Update fra tid til annen.

3. Lastet ned og bruk den automatiske feilsøkingsfunksjonen i Windows Update. Her fikk jeg feilmelding om "Service registration is missing or corrupt» og «Error code 0x80070005»

4. Stoppe Windows Update som tjeneste, fjerne de nedlastede oppdateringene, starte Windows Updatetjenesten og oppdatere på nytt, uten hell
5. Kjøre System Update Readiness-verktøyet. Dette fant ingen feil, og jeg fant ikke Windows Update i dette verktøyet
6. Kjøre SubInACL verktøyet for å prøve å få eierskap til alle rettigheter.

7. Kjøre en ren oppstart av Windows (via msconfig), og installere alt av updates, menuten hell

8. Har også forsøkt å disable Norton underveis, men uen hell.

Ingen av punktene over funker, og vi er lite lystne på å reinstallere maskinen pga mye programvare.

Det jeg har tenkt å gjøre/prøve på er følgende;
1. Om det funker, kjøre Dism /Online /Cleanup-image /RestoreHealth
2. Kjøre AdwCleaner, SUPERAntiSpyware og Malwarebytes Anti-Malware


Derfor trenger jeg litt hjelp og innspill fra andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holdt akkurat på med samme utfordring på win 8. Var vel en 20 oppdateringer og stoppet ved 97%, for så å få "feil under konfig ... tilbakestiller"

Prøvde med det meste, men det viste seg at det kun var en oppdatering som var utfordringen. (da jeg la inn en og en).

 

Løste seg når jeg i ettertid la inn 8.1, da den ene oppdateringen da forsvant.

 

Nå er det forskjell på 7 og 8, men du bør i alle fall eventuelt legge inn en og en til du ev finner ut hvilken oppdatering som krøller seg, eller om det er alle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...