Gå til innhold

Hvilken media spiller bruker du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Winamp. Har alltid brukt den, det er bare en vanesak. Kunne aldri tenkt meg og bruke noe annet.

Jeg mener at Winamp er det mest brukervennlige programmet som finnes på markedet i dag. Playlisten er bare helt genialt enkel. Trykk J og skriv navnet på sangen du vil ha, enklere kan det vel ikke bli?

Det sluker heller ikke systemressurser ut av maskinen.

 

Winamp :woot:

Lenke til kommentar

Lyd: XMMS - ikke yndlingsspilleren min, men den "duger". Som Winamp er den nøytral og ikke altfor "oppmerksomhetssyk". Fri og gratis.

Video: Mplayer - overlegen! Kraftig, har lave systemkrav og et edru brukergrensesnitt. Fri og gratis.

 

Når jeg en sjelden gang er i Windows, må det bli:

Lyd: Winamp - nøytral og svært lite oppmerksomhetssyk. Gratis.

Video: BsPlayer - kraftig, men simpel. Gratis.

Lenke til kommentar

jeg bruker Winamp til Lyd iallefall, da jeg ikke ser så mye på filmer på pc`en så har jeg ikke noe spess program for akkurat det. men så fort jeg begynner å se på f. eks DivX eller noe så legger jeg inn et program. har Xvid liggende. kommer aldri til å bruke Windows Media Player. den suger synes jeg, liker den ikke

jeg likte ikke Winamp heller, for noen dager siden. da jeg synes at 2x versjonene av Winamp hadde en veldig mjuk overgang imellom sangene. derfor la jeg først inn Winamp 2.55 Lite eller noe, så la jeg inn Winamp 2.79 over denne. da ble alt bra, ingen mjuke overganger imellom sangene. nå er Winamp sammensatte greier på alle Osene mine. åja, glemte å si hvorfor jeg bruker den. det er fordi at den støtter: Midi, Mp3, og ikke minst Mod Filer. må nesten ha en spiller som støtter akkurat mod, midi og Mp3 filer, da jeg hører mest på dette fortia.

Lenke til kommentar
Foobar2000 til MP3. :)

Anbefales for de som setter kraftige funskjoner og frihet fremfor fancy design.

Må si meg helt enig her, kanskje bortsett fra at jeg ikke har sett noen annen spiller med de samme mulighetene til å få playlist til å se fancy ut. Som nevnt i en annen tråd har Winamp 5 beta en light utgave av playlist formateringen som brukes i foobar2000. Slik formatering gjør det så mye greiere å se hvert enkelt album i en stor playlist. Men, smak og behag...

 

Andre grunner til å bruke foobar2000:

-Replaygain

-Masstagger

-Genialt shuffle plugin

-APEv2 tagger

-bra diskwriter

-www plugin

-Database search og history plugin

-"Alt" kan konfigureres

-Siste men ikke minst, kvalitet går foran eye candy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...