Gå til innhold

Ny mobiltelefon: Galaxy Alpha, A7 eller S5 Active?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny telefon, men er litt usikker på hvilken jeg skal kjøpe. Den brukes mest til surfing og sosiale medier, i tillegg til en del e-post. Jeg har fra før en Galaxy S3 som er blitt treg som sirup. Den har jeg hatt i et mykt plastdeksel siden jeg fikk den, og det har spart den fra skade. Jeg vil vel måtte finne noe tilsvarende om jeg kjøper Alpha eller A7, mens S5 active er støtsikker. Hvor store forskjeller er det på disse tre telefonene? Hvilken er raskest? Vil jeg merke noen forskjell på brukervennligheten? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Støtsikkerheten på Activemodellene til Samsung gjør kanskje at de tåler mer enn standardmodellene, men de tåler ikke så mye likevel: En kollega mistet sin Active ut av lommen mens han satt i en stol, slik at den falt ca 40-50 cm ned på gulvet, og den sluttet å fungere. Jeg ville derfor ikke lagt særlig vekt på dette.

 

Av de du velger ville jeg valgt Alpha, som har en størrelse som gjør den behagelig å bruke med en hånd. Byttet nylig fra Xperia Z2 til Z3 Compact selv, og er godt fornøyd med en mindre telefon med topp ytelse.

Lenke til kommentar

OK. Støv og vann er jeg ikke så veldig redd for, så da tror jeg jeg går for en lignende løsning som jeg allerede har for å støtsikre litt. 

 

Ser at det er ganske stor størrelsesforskjell på disse ja. Da blir det nok Alpha. Skulle dratt innom en butikk som har inne alle modellene, men den ser ut til å være en sjeldenhet i Oslo, spesielt A7 synes å være mangelvare. 

Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke Galaxy A5 med i bildet? Veldig positivt overrasket over dama sin A5.. og det er den raskeste Samsung tlf (i opplevd daglig ytelse) jeg har brukt. Det til tross for low/mid end chipset Snapdragon 410. Batteritiden er også en av de bedre, dog ikke helt på nivå med min Z3 Compact.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Hvorfor er ikke Galaxy A5 med i bildet? Veldig positivt overrasket over dama sin A5.. og det er den raskeste Samsung tlf (i opplevd daglig ytelse) jeg har brukt. Det til tross for low/mid end chipset Snapdragon 410. Batteritiden er også en av de bedre, dog ikke helt på nivå med min Z3 Compact.

Rett og slett fordi jeg var litt redd for at den skulle være treg, basert på spesifikasjonene. 

 

Lurer på om det ikke kanskje blir en Huawei Honor 6 heller. Har hatt Samsung siden galaxy S2, så tittet kun på samsung-modeller av gammel vane, ved å vurdere andre merker også blir det plutselig en hel masse mer info å prosessere. Men Huaweien ser jo ut som et usedvanlig godt kjøp. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Honor er en god telefon som har fått mye skryt.

Den begynner kanskje å bli noe gammel.

 

I prisklassen du har lagt deg på ville jeg vurdert LG G3.

 

Minnekort og utskiftbart batteri kan kanskje bety noe.

Lenke til kommentar

Minnekort er en viss fordel, og utskiftbart batteri likeså (jeg har byttet batteri et par ganger på min S3). Pulsmåler bryr meg katta, for å være ærlig. 

 

Hva har det egentlig å si at Honor 6 er "noe gammel"? Det er jo rundt en tusenlapp mellom den og Alpha, og det er såpass mye penger at Alpha skal være vesentlig bedre. Ut over menyene og dilldall som pulsmåler, hvilke fordeler er det med Alpha? Honor er vel mer eller mindre like rask, 

 

LG G3 ser jo bra ut, men den er igjen litt større enn de to andre som det nå står mellom. 

Lenke til kommentar

Har en Alpha selv med litt blandede følelser.

Det første er at den ikke har noe minnekort. Burde ikke være et problem siden den har 32 GB innebygd.

 

Det andre er kameraet. Har høyere oppløsning en S4, men bildene får et noe blå/grønnaktig skjær over seg.

Dette har vært testet og bekreftes på http://www.dinside.no/930743/samsung-galaxy-alpha

 

Gode telefon forøvrig å holde i og bruke. Og dersom du ikke er den som knotter i øst og vest på den hele tiden, så har den en smart strømsparingsmodus hvor kun ringing, SMS og et par andre grunnleggende funksjonerer aktivert.

Lenke til kommentar

Har en alpha, og kan jo anbefale den. God telefon, med hendig format. Batteriet er faktisk helt ok. Får selv veldig bra bilder med kameraet. Mangel på minnekort betyr nada i 2015 når alt blir lagret i en sky uansett.

Det er det jeg også i utgangspunktet tenker. Jeg har ikke savnet mer lagringsplass i min S3, hvor jeg vel har 16+4gb (bittelite minnekort bare), så 32 holder nok i massevis.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...