Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin kræsjer under Win. Oppdatering.


Anbefalte innlegg

Ikke min maskin, men jeg har fått jobben om å fikse den.

 

Når jeg starter maskinen så tar det 2-4 minutter før den starter installasjonen av Windows (maskinen har ikke bootet, svart bakgrunn med tekst på bunnen av skjermen)

 

"Datamaskinen startet uventet på nytt, eller det oppstod en uventet feil. Windows-installasjonen kan ikke fortsette. For å installere Windows må du klikke OK for å starte datamaskinen på nytt. Start deretter installasjonen på nytt"

 

Har prøvd å boote i sikkermodus, men det fungerer ikke siden den har en installasjon på gang.

Eieren har ingen Backup disk eller Windows installasjons disk.

 

Oppdateringen som er under installasjon er den fra Windows 7 til windows 10 (ble jeg fortalt).

 

Er eneste alternativet her en ren formatering?

Er en ACER X1930

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Hva er det du prøver å gjøre egentlig? Prøver du å installere fra Windows 10 til Windows 7? Hvis ja, så må du nok formatere harddisken vil jeg tro. Degradering av Windows uten formatering er jeg usikker på om går faktisk.

Men er greia slik at han hadde Windows 7 først også ville han installere Windows 10 som ikke er ferdig enda også angra han eller?

Veldig smart av han og ikke ha noen Windows 7 Recovery eller noen form for Windows 7 Installasjonsmedium. Da er man meget smart for å si det slik :p. Her er følgende som kan gjøres:

 

1. Send maskina inn på service for å få ordna den. Dette koster eieren endel kroner siden at den ikke har garanti lenger.

 

2. Prøv å finn et Windows 7 Medium som fungerer på maskina med nøklen som følger med PC`en.

 

3. Installer Linux (Linux Mint eller Ubuntu).

 

4. Gi PC`en til teknisk museum :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...