Gå til innhold

Restplasser, når er de billigst?


Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren skal til Tyrkia (Alanya). Vi kan reise mellom 31. juli og 15. august, og mine foreldre eier lelighet der. 

 

Har sett litt på restplasser, og Ving ser ut som å ha de billigste med 3195 (avreisedato 02.08). Har satt opp prisvarsel, og de samme billettene lå på 2795 tidligere i uken, så vi er veldig usikre når vi bør slå til.

Vet noen hvordan slike billetter pleier å bevege seg i pris?

Blir de billigere jo nærmere du kommer avreisedato, eller dyrere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs hvor mange billetter som er solgt/ledige. Flyselskapene og charterselskapene har lagt mye ressurser i å utvikle prissystemer som sørger for at de får solgt flest mulig billetter til en høyest mulig pris.

 

Dersom ingen andre kjøper billetter, kommer prisene til å gå ned. Hvis en familie på 6 kjøper billetter, kan prisene plutselig tredobles. Det skjer plutselig, gjerne mens du er i gang med bestillingsprosessen.

Lenke til kommentar

Prisen beveger seg opp/ned avhengig av hvordan flyselskapet ligger an mot et bevegelig mål. F.eks innen 30 dager før avgang skal 50% av billettene være solgt. Hvis ikke, sett ned prisen med 10%. Hvis mer enn 50% er solgt, sett opp prisen med 5%.

 

Det er vanskelig å "lure" flyselskapene. Det beste er å følge med, og slå til når det kommer et godt tilbud. Det kan komme 1 mnd før eller 1 uke før avgang. Hvis flighten blir full, kan den beste dealen gjerne komme 3-4 måneder før avgang. Men på det tidspunktet kan man ikke vite om det kommer et mye bedre tilbud like før avgang. Alt avhenger av hvor mange som har lyst til å fly samme vei som deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prisen beveger seg opp/ned avhengig av hvordan flyselskapet ligger an mot et bevegelig mål. F.eks innen 30 dager før avgang skal 50% av billettene være solgt. Hvis ikke, sett ned prisen med 10%. Hvis mer enn 50% er solgt, sett opp prisen med 5%.

 

Det er vanskelig å "lure" flyselskapene. Det beste er å følge med, og slå til når det kommer et godt tilbud. Det kan komme 1 mnd før eller 1 uke før avgang. Hvis flighten blir full, kan den beste dealen gjerne komme 3-4 måneder før avgang. Men på det tidspunktet kan man ikke vite om det kommer et mye bedre tilbud like før avgang. Alt avhenger av hvor mange som har lyst til å fly samme vei som deg.

Da får vi bare vente å se og slå til hvis det blir noe billigere :)

Lenke til kommentar

Da skal ikke flybilettene ned være noe problem, men ser at på vei hjem er det fryktelig dyrt.

 

Billigste t/r jeg har funnet til nå er charter restplass hos Ving til 3195 per person. 

 

Hvis noen hadde funnet noe billigere hadde jeg satt stor pris på om dere sa ifra!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...