Gå til innhold

GUIDE: HDMI-CEC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Old news. Dette satt seg opp automatisk når jeg kjøpte ny Samsung tv i 2016. Fungerer perfekt mot altibox også, så bruker kun en liten snerten kontroll kontra fire andre eller en stygg Harmony. Sistenevnte er grøss.

 

Old news? Artikkelen er fra juli 2015, så før du begynte å bruke det. Og det er alltid like dumpt å lese noen klage på at det skrives om ting de allerede vet om, uten å tenke på at en re-publisering av denne kan være en nyttig ting for enkelte som ikke vet om dette.

 

 

Personlig så skrur jeg dette av så fort som mulig, ikke opplevd annet enn problemer med det. Med Logitech Harmony så er det jeg som bestemmer når ting skal skru seg på. Har opplevd at ting ikke skrur seg av, eller at det skrur seg på når man slår av osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Styrer min Xbox One helt fint med fjernkontrollen til min Samsung 7 serie.

Om det er noe sær Samsung greier eller om den bruker CEC vet jeg ikke. Det bare fungerer :p

 

Den slår seg og på automatisk når jeg velger den inngangen på tv'en.

 

Der er HDMI CEC, men de kaller det noe annet, slik som de fleste TV produsentene gjør. Dette for å håpe at kundene kun bruker utstyr fra dem, da de tror de kan få bedre løsninger med å ha alle komponenter i fra samme merke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Funker brillefint men er et irritasjonsmoment til tider.. Hvorfor?.. Nah, vil du se på mediaboks eller tv-dekoder eller lignende når du skrur på tv'n så bytter automatisk tv'n ingang på forsterkeren (etter 10s) til TV.. ARGH.. hjelper lite at du forteller forsterkeren at dette er feil når tv'n på død og liv skal velge først.. Onkyo forsterker og samsung tv. Siste gang i mitt liv jeg skal ha et onkyo produkt, har byttet videodelen en gang på forsterkeren da den tok kvelden.

 

På min onkyo tx-sr 707. Så røk hdmi ingangene.. dette var hvist nok utvidet garanti på dette. Så det ble fikset på min nesten 10 år gammle reciver.. uten noen kostnader

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har samsung UE65KS7005 og onkyo tx-nr636 med ARC og CEC enabled.

 

Bruker kun tv fjernkontrollen, og streamer til plex appen og får lyd via arc tilbake til receiveren.

 

Fungerer "greit nok" bortsett fra at tven to av fem ganger glemmer at receiver hdmi er lyd, og går tilbake til tv speaker. Så en må velge hdmi igjen..

 

Og en må og huske på å exite plex appen før tv går i standby, ellers bugger og lyden når starter opp.

 

 

Joda cec og arc og diverse er nyttig, men virker veldig umodent enda.

 

Og ja tven blir ofte forvirret av at den viser bilde frasamme source som er lyd ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...