Gå til innhold

ønsker nytt boliglån, har ikke fast jobb,


Anbefalte innlegg

hei

 

er en mann på 29 år. kjøpte min første bolig 20 år gammel.  eg og minfar kjøpte den sammen. bygde om en "tomannsbolig" til en "5 mannsbolig"  fra 2006 til 2009 etter vanlig jobb. Gammlingen var selvstening næringsdrivende i 10 år som snekker.

 

kjøpte et enebolig i Fredrikstad 2009, totalrenoverte hele huset + bygget om til en tomansbolig, har 95 kvadrat selv , leier ut 50 kvadrat for 6500 kr månen(inkl internett og tv) men denne leien kan økes til 7-7500

 

 

poenget. er dette

 

huset er nedbetalt,   med en gjennomsnittlig kvadrat meter pris på 24000 i Fredrikstad,  bør dette huset ligge på en verdi på +- 3 millioner.

 

har litt under 575 000 i gjeld( dette er  billån, kjøpte en bil i 2010, betalte ned huslånet, så resten er "billån" men betaler 1800 i månen med avdrag og renter, så kommer studielån i tillegg(265 000)

 

har studert i 3 år, begynte å jobbe som lagerarbeider hos Asko, er for øyeblikket vikar.

 

 

men nå vil eg til et nytt prosjekt- drømmen er en tomansbolig i Oslo, eller enebolig med muligheter til å utvide, eller bare en leilighet å pusse opp.   alternativer er tomanssbolig i Fredrikstad eller Sarpsborg. 

 

men problemet er at eg ikke får lån av banken, da eg ikke har fast jobb.   iriterer meg så inni helsikke.

 

 so..what to do?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den mest åpenbare løsningen vil vel være å skaffe seg en fast jobb. 

 

Men etter dagens endringer så er det vel neppe blitt lettere.

Men sånn er arbeidslivet dessverre på vei til å bli, bruk og kast av ansatte.

 

Om du kan få faren din til å bli kausjonist, så kan det hende banken tør ta risikoen, selv om du kun har vikarstilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et lånefritt hus til 3 millioner bør være ganske god sikkerhet for banken. Ta en prat med de, kanskje de kan tilby deg et lån i størrelseklassen halvparten av den verdien. Hvis de krever takst, så bestill en takst.

 

PS. Leieinntekter kan vel også telle som fast inntekt. Hvis leieinntekten fortsetter å være skattefri så tilsvarer en skattet lønn som er en del høyere (avhengig av skatteprosent).

 

Hør med banken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...