Gå til innhold

970 coilwhine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det her med coilwhine er bare tull! Det er når FPSen skyter til himmels det kommer såkalte "Whine" lyden! Jeg får også slik lyd som så mange griner over, det er når kortet drar over 1000 FPS, derfor har jeg satt på V-Sync, men TS er vel ikke smart nok til å prøve, men når det er gjort så er FPSen låst til 60 FPS og alt er helt smooth og lyden er selvsagt borte.

 

Edit: Ta seriøst å spør dere selv, hva er en coil? Og hvorfor i alle dager skulle det komme pipelyd derfra? Nei dette kommer av noe helt annet, prøv dere som ikke har "Coil Whine", og slå av V-Sync, finn en intro på ett spill som gir over 200 FPS, lover rævva mi på at dere får akkurat samme lyden. Har ingenting med Coil whine å gjøre!

Tja har litt selv på mine 970 under folding, men må legge øret veldig nærme for å høre det. Så det er ikke bare på spill du har det.

Lenke til kommentar

Det her med coilwhine er bare tull! Det er når FPSen skyter til himmels det kommer såkalte "Whine" lyden! Jeg får også slik lyd som så mange griner over, det er når kortet drar over 1000 FPS, derfor har jeg satt på V-Sync, men TS er vel ikke smart nok til å prøve, men når det er gjort så er FPSen låst til 60 FPS og alt er helt smooth og lyden er selvsagt borte.

 

Edit: Ta seriøst å spør dere selv, hva er en coil? Og hvorfor i alle dager skulle det komme pipelyd derfra? Nei dette kommer av noe helt annet, prøv dere som ikke har "Coil Whine", og slå av V-Sync, finn en intro på ett spill som gir over 200 FPS, lover rævva mi på at dere får akkurat samme lyden. Har ingenting med Coil whine å gjøre!

En coil er engelsk for en kveilet kobberkabel. Selvfølgelig vil det oppstå vibrering når den er viklet og den elektromagnetiske effekten slår inn utallige ganger i sekundet, forskjellen er at i noen tilfeller oppstår dette når skjermkortet produserer 1000 fps, mens i andre tilfeller vil det slå inn når skjermkortet produserer 40 fps, det er 99% opp til tilfeldigheter når det slår inn. Så å påstå at dette fikses ved å skru på V-sync får deg bare til å fremstå som uvitende.

Lenke til kommentar

^^

Du aner ikke hva du snakker om

 

Det finnes forskjellig type coil som er lagd av forskjellige årsaker/ting. Har 2 970 strix og de lager en coil under load med 100fps ikke hvining men coil. Orker ikke forklare dypere men det er mange her som har den kunnskapen som kanskje vil dele den?

 

^^ Du aner ikke hva du snakker om du heller jo ^^

Lenke til kommentar

^^

Jo men som jeg nevnte så orker jeg ikke forklare alt, du kan skrive 100 sider om coil whine. Måten d sa det på var bare noob. De fleste gpuer nåtildags kommer med lukkete capacitors/kondensatorer som gjør det umulig og "lime" dem uten og skjære den opp som er risky. Det kan også være psu som først under høy load whiner. Alt er forskjellig. Uansett her er en basic video: https://youtu.be/T7HsXHqtxrI

Lenke til kommentar

^^

Jo men som jeg nevnte så orker jeg ikke forklare alt, du kan skrive 100 sider om coil whine. Måten d sa det på var bare noob. De fleste gpuer nåtildags kommer med lukkete capacitors/kondensatorer som gjør det umulig og "lime" dem uten og skjære den opp som er risky. Det kan også være psu som først under høy load whiner. Alt er forskjellig. Uansett her er en basic video: https://youtu.be/T7HsXHqtxrI

monkey.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lagde vist WW3 men jeg bare lurer på 1 ting. Kan det være at jeg blir kvitt CW-en hvis jeg kjøper en annen PSU?

 

Svaret er kanskje. Det er stor sjanse for at du også får coilwhine med en ny PSU etter min erfaring. Men noen ganger hjelper det og lyden svekkes eller forsvinner helt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...