Gå til innhold

TEST: HP OfficeJet 4630


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er ikke spesielt god på foto. Hva er da fordelen denne har over en rimelig multifunksjons (farge)laser?

 

Har gitt opp blekkskrivere for mange år siden. Med vårt lave utskriftsbehov så blir prisen per utskrift såpass høy at det mest er til irritasjon. Overgangen til (svart/hvit for vår del) multifunksjons-laser har vært en stor besparelse.

Endret av madammim
Lenke til kommentar

Den er ikke spesielt god på foto. Hva er da fordelen denne har over en rimelig multifunksjons (farge)laser?

 

Har gitt opp blekkskrivere for mange år siden. Med vårt lave utskriftsbehov så blir prisen per utskrift såpass høy at det mest er til irritasjon. Overgangen til (svart/hvit for vår del) multifunksjons-laser har vært en stor besparelse.

 

Enig, jeg printer sjelden, da fungerer laser mye bedre.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg savner noen ganger scanner (selv om de dyreste mobilene har blitt gode på området, med egne apper for scanning til PDF) men ellers er jeg fornøyd med overgangen til svart/hvitt laser som jeg gjorde for mange år siden. Jeg har holdt meg til Brother og skriver ut relativt mye.

Lenke til kommentar

Kan ikke se en eneste fordel med denne i forhold til en Canon Pixma skanner/blekkskriver. For eksempel MG7150 (eller nyere modeller) koster et par hundrelapper mer, men gir svært gode fotoutskrifter, mulighet for å skifte ut farger separat og har raskere sort/hvit utskrift. Eneste fordelen med denne er at den ser ut som en gammel kontorprinter. Bedre å kjøpe en god printer med fotomuligheter hvis man først skal ha en. Det er driften som koster penger uansett.

Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk til billige multifunksjonsmaskiner, det ender ofte med at skanneren eller skriveren går først, og så sitter du der med to maskiner hvor den ene er delvis defekt.

 

Jeg mener også at en grei laserskriver(sort-hvitt) er et bedre valg enn en dårlig blekkskriver med farge hjemmekontor eller skolebruk, 99% av det folk skriver ut er uansett sort-hvitt. Og når folk først trenger gode farger så duger ikke en slik maskin likevel. Med så mange fargepatroner som brukes lite så tørker de gjerne inn, og det blir svært dyrt i det lange løp.

 

Det bør forøvrig nevnes at HP har gode drivere for Windows og Linux, betraktelig bedre enn f.eks. Canon. Jeg vil forøvrig anbefale en nettverksskriver.

Lenke til kommentar

Etter å ha jobbet noen år i et større driftsmiljø med ansvar for skrivere, tørr jeg rett og slett ikke å kjøpe HP lengre. Slutt på de dagene HP var kvalitet, holdt på å jobbe meg ihjæl med support og reparasjon av de. Vi startet å kjøpe inn Canon og de bare virker, aldri noe trøbbel med de. Mulig blekkskriverne HP har er bedre en laserskriverne, men tar ikke sjangsen på det, så kjøpte meg nylig en Canon i samme prisklasse. Veldig fornøyd med den så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...