Gå til innhold

Norsk ARK:Survival evolved server


Gjest Sletttet+98134

Anbefalte innlegg

Gjest Sletttet+98134

Hei, vi har satt opp en ARK-server som har rundt 35-40 faste medlemmer, kunne godt tenkt oss flere å spille med. Serveren oppdateres meget raskt etter nye patcher. Vi har egen TS-server der man kan få tildelt egne kanaler.

 

Bortsett fra 2x Taming speed og litt lenger dag / kortere natt er serveren default.

 

Serverinfo:

PvPvE

Står i Oslo

Dedikert fysisk server

1gbit begge veier

Backup hver time

70 slots (kan utvides)

16 kjerner CPU 2x Xeon (24 logiske kjerner)

64GB RAM (kan utvides)

Character upload disabled

 

 

Søk etter [EU/NO][2xTaming] Northern Elite ingame eller koble direkte til 91.189.169.102:7777

 

TS-info finner du i message of the day når du joiner.

 

b_560_95_1.png

 

Mvh Fleskefjes

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Sletttet+98134

 

Byttet ut den virtuelle serveren med en dedikert fysisk server. Oppdatert specs.

Kan kansje komme på, har ikke det beste skjermkortet så er alltid på laveste grafikk med 20 fps -_-

 

Har en til venn som ønsker og være med.

 

 

Kult, bare å joine. Serveren ble oppdatert til 183 tidligere i dag. Kommer på litt senere i kveld selv.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Sletttet+98134

Serveren er fortsatt oppe og vi kunne godt tenkt oss flere folk. Ligger på rundt 20 stk nå på en normal kveld. Mange "veteraner" har sluttet, mens en del nye har joinet.

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

I dag ble modden "Aku Shima" lagt til. Man trenger ikke gjøre noe utover å koble seg til serveren for å få modden installert. Den tilføyer følgende til spillet:

 

 

Fjernet modden da den lagde mye krøll.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Sletttet+98134

Endret nettverksoppsettet på serveren fra å bruke Steam P2P til å bruke direct UDP. De første tilbakemeldingene er at det flyter mye bedre nå. Patch 214 skal komme rundt klokken 12, oppdaterer så fort den er ute.

Lenke til kommentar

Jeg begynte med ARK nå på lørdag (salg på humblebundle). 

Kunne godt tenke meg å ha flere å spille med.

Fant en PVE-server med roughly 10 stykker på. 

Er det mulig å flytte personen min over hit?
Det står "upload disabled", men ikke download?

Hva mener du med PvPvE? 

PvP server med andre ord? 

Jeg kan gå med på litt kamp av og til (fair fight, so to speak), men å bli henrettet jevnt og trutt fordi andre har mye mer tid å bruke i spillet blir uaktuelt ;)

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Jeg begynte med ARK nå på lørdag (salg på humblebundle). 

 

Kunne godt tenke meg å ha flere å spille med.

 

Fant en PVE-server med roughly 10 stykker på. 

 

Er det mulig å flytte personen min over hit?

Det står "upload disabled", men ikke download?

 

Hva mener du med PvPvE? 

 

PvP server med andre ord? 

 

Jeg kan gå med på litt kamp av og til (fair fight, so to speak), men å bli henrettet jevnt og trutt fordi andre har mye mer tid å bruke i spillet blir uaktuelt ;)

 

Hei! Med upload disabled mener jeg at du ikke kan uploade karakterer / dinosaurer / items til serveren. Dette er skrudd av fordi det potensielt kan misbrukes (man kan f.eks jukse seg opp i level på singleplayer og deretter uploade karakteren til serveren). Så nei, det er ikke mulig dessverre, men siden du bare har spilt noen dager har du vel kanskje ikke kommet så altfor høyt i level enda? Det er mange hjelpsomme sjeler på serveren så du vil nok komme deg opp til nåværende nivå greit.

 

PvPvE er ARKs definisjon på en server der det går an å drepe andre spillere. Så ja, det er en PvP-server. Folk er relativt snille mot hverandre hos oss så du vil nok dø oftere til dinosaurer enn spillere. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Sletttet+98134

Positiv trend på antall spillere på serveren nå, vi har bikket 35 stykk i primetime og det er mange nye folk og god stemning på serveren, men selvsagt plass til flere.

 

post-369499-0-11506800-1444733643_thumb.png

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Søndag 25. oktober kl 20:00 er det Dodo fight club. Du møter opp med din beste dodo og 200 cementing paste og vi kjører knockout-turnering. May the best dodo win!

Lenke til kommentar

Fortsatt bra aktivitet på serveren?? Den vi spiller på har lissom dødd litt ut. Spiller på battlefield.no sin server.
Jeg lurer på et par ting. Er det kun Tame som er på 2x?
Vi spiller med 2xtame 2xgather, å jeg håper veldig på å finne en server med 3xtame og litt lenger tid på spoiled timeren til Prime meat.

Er dette noe dere kunne vurdert å endret på en gang i fremtiden? eller fungerer det best slik som det er hos dere?
Det frister så lite å gi opp alt arbeidet for å starte på nytt på en annen server..  litt mer motiverende og bytte server om man kunne spart inn litt på tiden.  Nå får jeg bare snakket for meg selv, men jeg har ikke så mye ledig tid at jeg kan bruke 8timer på en tame. 
 

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Fortsatt bra aktivitet på serveren?? Den vi spiller på har lissom dødd litt ut. Spiller på battlefield.no sin server.

Jeg lurer på et par ting. Er det kun Tame som er på 2x?

Vi spiller med 2xtame 2xgather, å jeg håper veldig på å finne en server med 3xtame og litt lenger tid på spoiled timeren til Prime meat.

 

Er dette noe dere kunne vurdert å endret på en gang i fremtiden? eller fungerer det best slik som det er hos dere?

Det frister så lite å gi opp alt arbeidet for å starte på nytt på en annen server..  litt mer motiverende og bytte server om man kunne spart inn litt på tiden.  Nå får jeg bare snakket for meg selv, men jeg har ikke så mye ledig tid at jeg kan bruke 8timer på en tame. 

 

 

Hei! Beklager litt sent svar, så ikke denne før nå. Ja, det er fortsatt bra liv. Er sjeldent vi er under 30 stk. online på kveldstid. Klikker du på bildet i førsteinnlegget i denne tråden ser du statistikken.

 

Det er gather og breeding (incubation og maturing) som er 2xhastighet. Resten er default. Helt ærlig tror jeg det vil fortsette slik i overskuelig fremtid. Jeg og mange på serveren er tilhengere av at spill ikke skal være altfor lette, og det er jo uten tvil blitt lettere å samle inn matriell de siste månedene nå som man har dinosaurer til alt. Stein er ikke lenger et problem for eksempel, med en doed og 10 minutter har man ca. 1000 stein. Ingenting er skrevet i stein, men som sagt tror jeg det vil fortsette å være slik fremover.

 

Ang. taming så skal det godt gjøres å sitte 8 timer nå uansett, kibble er jo et godt hjelpemiddel der. Etter hva jeg vet er Quetzal det tregeste dyret å tame, og med en ren kibble tame på en 120 Quetzal har du brukt ca. 2,5 timer. Nå som breeding har kommet er det jo meget lett å spe på med flere dinos også.

 

Ta gjerne en tur innom og sjekk stemningen :-)

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Sletttet+98134

Serveren har fra og med i går fått decay på bygninger, det vil si at alt av gamle bygninger fra folk som ikke spiller lenger er fjernet. Videre er man nødt til å logge på og være i nærheten av sine egne bygninger dersom de ikke skal forsvinne. Tiden er fire dager på thatch, åtte dager på wood, 12 dager på stone og 16 dager på metall.

 

Videre har vi fått en liten nedgang i antall aktive, men det kommer nye hver dag. Satser på at folk går lei av Fallout og kommer tilbake etterhvert :-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Sletttet+98134

Decay er skrudd av ifbm. julen og vil være avskrudd til 15 januar, så om du skal på juleferie er det ingen fare for at bygningene dine forsvinner mens du spiser ribbe.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

 

Decay er skrudd av ifbm. julen og vil være avskrudd til 15 desember, så om du skal på juleferie er det ingen fare for at bygningene dine forsvinner mens du spiser ribbe.

En hel dag da? :p

 

 

Heh, mente selvsagt januar. Oppdatert nå, takk for at du sa i fra :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Sletttet+98134

Vi hadde noen dager med trøbbel, serveren kræsjet helt ut av det blå, så nå har jeg formatert alle diskene og lagt inn windows 2012R2 og ark på nytt, ser bra ut så langt. Byttet samtidig ut spinnediskene med to stk ssder i raid1.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Sletttet+98134

Som dere som spiller ARK sikkert har fått med dere var det en røff patch i går som senket verdiene på attack damage på alle dinoer massivt. Dette gikk da selvfølgelig utover hvor mye ressurser man får når man bruker en dino til innsamling. Jeg har derfor justert gather-rate til x6 slik at det skal tilsvare hva det var før gårsdagens patch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...