Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] ONS med jente etter fest, hun viser seg å være love interest til bestekompisen - hva nå?


Anbefalte innlegg

Jeg syns det høres veldig fornuftig ut!

 

Digresjon: jeg var på fest hos en kamerat som bodde med flere jenter, jeg årna litt med 1 av de (som han forøvrig ikke brydde seg om) og vi havna etterhvert på rommet hans. Så og si rett før buksene forsvant kom han inn og sa at vi fikk finne oss et annet rom. Jeg fortalte dette til de andre gutta og de ble forbanna......

 

Det å unne en kamerat lykke, selv om du kanskje ikke "liker/er enig selv" er en egenskap mange mangler....

sjalusi er for noen veldig kraftig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg syns det høres veldig fornuftig ut!

 

Digresjon: jeg var på fest hos en kamerat som bodde med flere jenter, jeg årna litt med 1 av de (som han forøvrig ikke brydde seg om) og vi havna etterhvert på rommet hans. Så og si rett før buksene forsvant kom han inn og sa at vi fikk finne oss et annet rom. Jeg fortalte dette til de andre gutta og de ble forbanna......

 

Det å unne en kamerat lykke, selv om du kanskje ikke "liker/er enig selv" er en egenskap mange mangler....

sjalusi er for noen veldig kraftig

 

 

Ikke så langt unna misunnelse, som er en dødssynd.....noe jeg personlig føler samfunnet er oversvømt av. Likeså flere av de andre.

Lenke til kommentar

Sjalusi er noe stort drit, det er kanskje den verste følelsen. Noe jeg selv vet alt om. Jeg har full forståelse for det om kompisen min føler sjalusi over dette, noe jeg sannsynligvis selv ville gjort. Jeg unner ingen den følelsen, selv ikke min verste fiende. 

Jeg har prøvd å få kontakt med kompisen min så vi kan avtale et møte hvor jeg skulle fortelle ham alt, men har ikke fått kontakt. Mistenker at han lukter lunten. Men siden den tid har jeg funnet ut at jeg ikke skal fortelle alt, det er verken nødvendig i noen forstand eller hans rett å vite om mitt sex-liv. Sex-snakk er ingen tjent med, spesielt ikke en som står i fare for å havne i sjalusifellen, jf første avsnitt. 

Har også snakket med jenta det er snakk om, vi synes begge det er en lei situasjon for kompisen min. Men enig om at sånn er livet. Vi har sammen bestemt at jeg bare skal si at meg og henne har funnet hverandre, kun basert på festen, og at ingen hadde planlagt det slik. Hun skal også vurdere å fortelle ham at hun ikke er interessert, sånn kun mellom dem. 

Føler at en storm er på vei, men om den kommer så er det ikke min feil, jeg føler jeg ikke har gjort noe galt i denne situasjonen og jeg håper kompisen vil ta det pent og være glad på mine og hennes vegne. Takk til alle som har kommet med innspill, kom gjerne med flere tanker om det fins noen.  

_TS



Anonymous poster hash: 70c2c...46d
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dersom jeg forstår det riktig er dette ei jente du bare har kjent i to dager? Selv om dere etter to dager er sikre på at det er den evige kjærligheten og at det er dere to, hvor seriøst tror du det høres ut?

 

Hvis det hadde vært meg, ville jeg ventet betraktelig lengre før jeg tok en viktig samtale med en gammel kamerat.

Ro deg ned og finn ut av forholdet sammen med jenta de nærmeste månedene. Om dere fortsatt føler at alt stemmer, vil dere bli sett mer offentlig og sammen med venner, og alle vil få vite om det.

Kort sagt, vær tålmodig.

 

Kameraten din føler kanskje at han har datet henne, siden de har vært på flere turer sammen. Ifølge et veldig konservativt syn er da gutt og jente kjærester, mens denne jenta kanskje ikke har ment noe med det. Hun så det bare som vennskap.

Men det er en risiko for at den andre kan se det mer alvorlig, når gutt og jente er på turer sammen alene.

Så hun skulle egentlig ikke vært med på disse turene med ham (men hun blir vel sur hvis du sier det).

Personlig vil jeg si det er ei jente som "ikke sparer på konfekten" når det gjelder gutter, tenk på at hun ble med på en ONS. Og jeg vil si det er enda en grunn til å se hvordan forholdet utvikler seg i de neste månedene.

Men så er vel jeg uutholdelig konservativ....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom jeg forstår det riktig er dette ei jente du bare har kjent i to dager? Selv om dere etter to dager er sikre på at det er den evige kjærligheten og at det er dere to, hvor seriøst tror du det høres ut?

 

Hvis det hadde vært meg, ville jeg ventet betraktelig lengre før jeg tok en viktig samtale med en gammel kamerat.

Ro deg ned og finn ut av forholdet sammen med jenta de nærmeste månedene. Om dere fortsatt føler at alt stemmer, vil dere bli sett mer offentlig og sammen med venner, og alle vil få vite om det.

Kort sagt, vær tålmodig.

 

Kameraten din føler kanskje at han har datet henne, siden de har vært på flere turer sammen. Ifølge et veldig konservativt syn er da gutt og jente kjærester, mens denne jenta kanskje ikke har ment noe med det. Hun så det bare som vennskap.

Men det er en risiko for at den andre kan se det mer alvorlig, når gutt og jente er på turer sammen alene.

Så hun skulle egentlig ikke vært med på disse turene med ham (men hun blir vel sur hvis du sier det).

Personlig vil jeg si det er ei jente som "ikke sparer på konfekten" når det gjelder gutter, tenk på at hun ble med på en ONS. Og jeg vil si det er enda en grunn til å se hvordan forholdet utvikler seg i de neste månedene.

Men så er vel jeg uutholdelig konservativ....

 

Det hadde kanskje vært en fordel å lese fra starten? Det er ikke det at han har funnet sin utkårede, men de traff hverandre på en fest og litt ble til mer, hvor han senere finner ut at en kamerat er keen på samme dame. Altså er de helt i starten, men TS ønsket innspill på hvordan han skulle takle det med kameraten. Hvis ikke TS og hun treffer hverandre og blir bedre kjent.....følger du?

Lenke til kommentar

Har lest fra begynnelsen, og det er mine tanker om hvordan å takle situasjonen. "Kom gjerne med flere tanker", skriver han.

 

Det virker ikke slik. Det er ikke en gammel kamerat, en kamerat som går langt tilbake. Personlig vil jeg gi TS cred for å empati for sin kamerat.

Hva ville du gjort: dere drar på fest, du treffer en flott jente du blir tiltrukket av, hun likeså, dere kliner litt og du blir med henne hjem, ONS, dagen etter finner du ut at kompisen som inviterte henne er keen på henne og du får dårlig magefølelse. Hun er ikke keen på han, du forteller kompisen av respekt og "brotherhood" at dere kun nussa litt og får litt dårlig samvittighet fordi også han er keen, hvorpå han ber deg ligge unna. Hva gjør du? De skal ikke gifte seg, de vil bli bedre kjent. For meg er dette en no-brainer.

Lenke til kommentar

Hva mener du med at det ikke er en gammel kamerat, når han skriver "helt siden ungdomsskolen"? Nå er han ikke så veldig gammel altså, men det står helt siden ungdomsskolen.

Hvorfor kan vi ikke vente til TS kommer tilbake? Dette blir en avsporing. Jeg mener at det vil bli problemer med kameraten nå, siden kameraten skrev at alt var bra siden han innrømmet kysset. Med andre ord, han ville blitt veldig sjokkert hvis han hadde fått vite om ONSen.

Og siden det kan skje mye de neste ukene, mener jeg det er best å se det hele an.

Lenke til kommentar

Gammel kamerat tolker jeg som en du var kompis med for flere år siden men ikke har sett på en stund/flere år. De er gode venner, fra ung.skolen og kompisen er ikke verdens heldigste med damer. Dog viste ikke TS noe om kompisen`s følelser for dama før ETTER festen/ONS. Han syntes det var en kjip situasjon fordi han var redd kompisen ville ta det dårlig, selv om ha følte han ikke gjorde noe galt.

Ergo ønsket han innspill på hvordan han skulle gå frem da han skulle treffe henne dagen etter (jeg tok det som at hun åpenbart ville treffe TS for å se om det var noe å satse på), mao kompisen har ikke noe å hente hos henne. Han var redd for at dette ville ødelegge forholdet til kompisen.

Lenke til kommentar

Står helt i begynnelsen at det dreier seg om bestekompisen. For TS sin del kan det sies at han burde gått ut fra at ei ukjent jente på festen var blitt invitert dit av en kamerat. Men gjort er gjort... Kompisen kan endog hevde at han er årsaken til at de traff hverandre. Og han vil ha rett, uten ham ville de trolig aldri ha truffet hverandre. Derfor mener jeg det ikke er lurt å gå ut med dette like etter festen, da følelsen av svik ville være på et maks nivå.

Lenke til kommentar

Står helt i begynnelsen at det dreier seg om bestekompisen. For TS sin del kan det sies at han burde gått ut fra at ei ukjent jente på festen var blitt invitert dit av en kamerat. Men gjort er gjort... Kompisen kan endog hevde at han er årsaken til at de traff hverandre. Og han vil ha rett, uten ham ville de trolig aldri ha truffet hverandre. Derfor mener jeg det ikke er lurt å gå ut med dette like etter festen, da følelsen av svik ville være på et maks nivå.

Hvordan kan det være et svik? Utifra det jeg har forstått, så har allerede bestekompisen prøvd seg på henne og blitt avvist, og jenta selv har sagt til TS at hun ikke er interessert i kompisen. Altså brocode til side, så er egentlig saken avgjort fra jentas side. Er egentlig nå to ting TS kan gjøre: 1) være skånsom mot kompisen og la ham prøve igjen, og få en endelig avvisning, eller 2) fortelle åpent og ærlig at det ikke er noe håp for ham og satse selv.

 

Noen vil mene at jentas følelser er urelevant for en slik trekant-drama, men hva hun mener teller også iblant. Syns ikke TS trenger å vike unna for et håpløst tilfelle.

Lenke til kommentar

Hvordan kan det være et svik? Utifra det jeg har forstått, så har allerede bestekompisen prøvd seg på henne og blitt avvist, og jenta selv har sagt til TS at hun ikke er interessert i kompisen.

 

 

Ja, men hun har samtidig vært med ham på flere turer, og blitt med på denne festen etter invitasjon fra ham. Han må ha følt seg stolt da han inviterte henne og hun kom på festen, og tilsvarende mindre oppglødd da han så at bestekameraten kysset henne.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Jeg har vært med henne hver dag siden vårt første møte, og har rett og slett ikke hatt anledning til å svare i tråden. Takker for alle innspill. Skal prøve å addressere litt ting og oppdatere dere. Kommer til å kalle jenta det er snakk om "Lisa" heretter, som er mitt "Jane Smith" av jentenavn. Blir for dumt å skrive jenta i annenhver setning. Kompisen min kan vi kalle Preben. Oppsummert så liker meg og Lisa hverandre mer og mer, og ting eskalerer. Det er kanskje ikke så vanlig, men vi har usedvanlig god kjemi mtp at det har godt så kort tid. Jeg håper at det vil fortsette i den retningen. Preben har jeg ikke snakket med. 
 

Dersom jeg forstår det riktig er dette ei jente du bare har kjent i to dager? Selv om dere etter to dager er sikre på at det er den evige kjærligheten og at det er dere to, hvor seriøst tror du det høres ut?

 

Hvis det hadde vært meg, ville jeg ventet betraktelig lengre før jeg tok en viktig samtale med en gammel kamerat.

Ro deg ned og finn ut av forholdet sammen med jenta de nærmeste månedene. Om dere fortsatt føler at alt stemmer, vil dere bli sett mer offentlig og sammen med venner, og alle vil få vite om det.

Kort sagt, vær tålmodig.

 

Kameraten din føler kanskje at han har datet henne, siden de har vært på flere turer sammen. Ifølge et veldig konservativt syn er da gutt og jente kjærester, mens denne jenta kanskje ikke har ment noe med det. Hun så det bare som vennskap.

Men det er en risiko for at den andre kan se det mer alvorlig, når gutt og jente er på turer sammen alene.

Så hun skulle egentlig ikke vært med på disse turene med ham (men hun blir vel sur hvis du sier det).

Personlig vil jeg si det er ei jente som "ikke sparer på konfekten" når det gjelder gutter, tenk på at hun ble med på en ONS. Og jeg vil si det er enda en grunn til å se hvordan forholdet utvikler seg i de neste månedene.

Men så er vel jeg uutholdelig konservativ....

Vi har nå kjent hverandre siden lørdag :) Men jeg er helt enig i at ting kan forandre seg, og dette er helt i startfasen av et eventuelt forhold. Jeg har til nå ikke sagt noe som helst til kompisen min, mye pga vi rett og slett ikke henger så ofte sammen. Jeg har sammen med Lisa bestemt (ja, det forandrer seg ofte dette) å ikke si noe som helst, men om han spør direkte skal jeg fortelle sannheten så skånsomt som mulig uten å gå i detalj. 

Angående at du indirekte kaller henne løs, så mener jeg personlig at du er veldig konservativ, men du har rett på din egen mening. Til hennes forsvar var det jeg som tok initiativ til sex, noe hun i utgangspunktet ikke hadde tenkt (i frykt for at det skulle bli bare et ONS og ikke noe mer). Det var heller ikke i fylla men morgenen derpå, noe jeg er glad for. Jeg har egentlig aldri følt at det var et ONS, det er litt negativt ladet ord og indikerer kanskje at det bare var med den ene gangen, men jeg kalte det et ONS mest for å lage en kortfattet og blikkfangende trådtittel. 

 

Hva mener du med at det ikke er en gammel kamerat, når han skriver "helt siden ungdomsskolen"? Nå er han ikke så veldig gammel altså, men det står helt siden ungdomsskolen.

Hvorfor kan vi ikke vente til TS kommer tilbake? Dette blir en avsporing. Jeg mener at det vil bli problemer med kameraten nå, siden kameraten skrev at alt var bra siden han innrømmet kysset. Med andre ord, han ville blitt veldig sjokkert hvis han hadde fått vite om ONSen.

Og siden det kan skje mye de neste ukene, mener jeg det er best å se det hele an.

 

Gammel kamerat tolker jeg som en du var kompis med for flere år siden men ikke har sett på en stund/flere år. De er gode venner, fra ung.skolen og kompisen er ikke verdens heldigste med damer. Dog viste ikke TS noe om kompisen`s følelser for dama før ETTER festen/ONS. Han syntes det var en kjip situasjon fordi han var redd kompisen ville ta det dårlig, selv om ha følte han ikke gjorde noe galt.

Ergo ønsket han innspill på hvordan han skulle gå frem da han skulle treffe henne dagen etter (jeg tok det som at hun åpenbart ville treffe TS for å se om det var noe å satse på), mao kompisen har ikke noe å hente hos henne. Han var redd for at dette ville ødelegge forholdet til kompisen.

Vi har kjent hverandre siden ungdomsskolen og vi er altså begge i midten av 20-årene, så vi er gode venner som har vært det lenge. Ettersom vi hadde så god tone på telefon da han ringte meg dagen derpå, og jeg innrømmet kysset, angrer jeg litt på at jeg ikke bare fortalte alt da. Men gjort er gjort. 

 

 

Han er vel fremdeles redd for at det vil ødelegge forholdet til kompisen...

 

Akkurat, selv om jeg og flere andre mener han ikke har noe unnskylde. Skal han slutte å treffe henne fordi kompisen liker henne men ikke har sjangs? Nei.

 

Jeg mener ikke at jeg har noe å unnskylde. Det tror jeg ikke Preben heller mener, men han kan likevel føle seg forrådt eller såret, som er det jeg frykter. Helt isolert synes jo jeg det er kjipt for hans del at han liker en jente som ikke liker han tilbake. Dette er jo en dum situasjon uansett hvem det gjelder, selv om det er en stor del av livet. Det er bare så synd å være på den siden av saken som forårsaker han den skuffelsen, selv om det ikke var min intensjon. Vanligvis ville jo jeg vært en støttespiller som sier "Mange fisk i havet, bedre lykke neste gang", men det blir litt rart å si det når jeg er karen som stakk av med jenta. Det er jo ganske åpenbart.    

 

Står helt i begynnelsen at det dreier seg om bestekompisen. For TS sin del kan det sies at han burde gått ut fra at ei ukjent jente på festen var blitt invitert dit av en kamerat. Men gjort er gjort... Kompisen kan endog hevde at han er årsaken til at de traff hverandre. Og han vil ha rett, uten ham ville de trolig aldri ha truffet hverandre. Derfor mener jeg det ikke er lurt å gå ut med dette like etter festen, da følelsen av svik ville være på et maks nivå.

 

Det spiller da pokker ingen rolle HVEM som inviterte hvem? Kompisen var årsaken, hva f... spiller det noen rolle? Er du seriøs eller er du bare ute etter å lage problemer?

Porcius har rett i at Preben er årsaken til at vi møttes sosialt, ettersom han inviterte Lisa. Man kan si han fasiliterte det, som jo er hele poenget med en fest. Hvem i alle festers historie har ikke vært invitert av noen? Men i likhet med Admiralen mener jeg at dette er irrelevant, han har ikke noen rett på henne bare fordi han inviterte henne. Han er ikke årsaken til at vi likte hverandre, dette fant vi ut av helt selv. Det er heller ikke et tegn på romantisk interesse å invitere noen på en fest, eller å svare ja på en slik invitasjon. Blir litt som å si at jeg forventer å få sex om jeg inviterer en jente hjem til meg for å se film og hun sier ja. Jeg har invitert henne til huset mitt for å se film, jeg forventer at hun kommer til meg for å se film. 

Men Preben føler nok at han spilte en rolle i det, "hva om jeg ikke hadde invitert henne?" og "jeg burde skjønt at *TS* ville likt henne og prøvd seg". Det siste mener jeg for øvrig han _burde_ hatt i bakhodet og av den grunn, i tillegg til andre grunner, sagt noe til meg. 

 

Var borti samme greia jeg.. 

Var ei jente som var hinsides interessert i meg. Fant tonen med venninna hennes heller og det ble surt som f.... 

Dette er nå 15 år siden og i dag er jeg fremdeles sammen med min kjære og vi har 2 barn sammen :)

Gratulerer! Artig å høre. Det virker kanskje prematurt, men jeg jeg liker Lisa utrolig godt, noe jeg tror er gjensidig, og føler at det faktisk kan bli noe svært seriøst, som egentlig er første gang i livet mitt.  

 

 

Hvordan kan det være et svik? Utifra det jeg har forstått, så har allerede bestekompisen prøvd seg på henne og blitt avvist, og jenta selv har sagt til TS at hun ikke er interessert i kompisen.
 

 

Ja, men hun har samtidig vært med ham på flere turer, og blitt med på denne festen etter invitasjon fra ham. Han må ha følt seg stolt da han inviterte henne og hun kom på festen, og tilsvarende mindre oppglødd da han så at bestekameraten kysset henne.

 

Det med at han inviterte henne på festen har jeg diskutert lengre opp i dette innlegget. Samme gjelder turer, det er ikke gitt at det å gå på fjellet med noen er en romantisk setting. Det gir ham ingen "rettigheter". Selv om han hadde vært på fem offisielle "dates" med middag og kino og de hadde gitt hverandre nattakyss hadde ikke det gjort noen forskjell heller, faktum her er jo at jeg ikke visste at han likte henne. 



Anonymous poster hash: 70c2c...46d
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det viktigste er ikke hva han faktisk har rett på, men hva han føler at han har rett på. For det er følelsene han eventuelt vil reagere ut fra.

Men det høres uansett ikke ut til at dere har møttes så mye de siste dagene. Det kan gjerne bli litt slik etter en sammenkomst, at en bruker noen dager til å tenke på sine egen ting etterpå. I tillegg er det sommerferie.

Lenke til kommentar

Sommerferie trenger ikke bety mye så lenge alle parter ikke er på ferie langt borte.

 

Men godt å høre at det går bedre med kjærligheten, TS. Men jeg syns ikke dere burde holde det hemmelig for lenge heller, "Preben" har vel også sin rett til å vite hvordan ting ligger an. Vet ikke om du velger å si det alene eller ta med "Lisa", eller kanskje hun tar en prat med ham først. Kan hende han blir mer såret hvis du avslører at dere er på datern, men det er noe dere må finne ut av.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Liten oppdatering. Jeg hadde tenkt å si noe til Preben, ikke fordi han har noe med det å gjøre, men fordi jeg hadde sagt noe til han hadde situasjonen vært "normal" og jeg hadde truffet en jente osv. Men han har avvist alle mine spørsmål om å henge, så det har aldri skjedd. Han har også vært veldig kort i svarene og ikke snakket med meg som før, så på siste forsøket la jeg til "Kompis jeg liker ikke at det er dårlig stemning mellom oss", og jeg fikk som svar "Jeg trenger å få være litt i fred". Så jeg svarte bare at det var ok. Så nå er faktisk vennskapet litt i "karantene" og stemningen er dårlig selv om han faktisk, så vidt jeg vet, ikke vet at vi dater, han vet kun om kysset på festen, som nå er over en måned siden. Meg og Lisa er fortsatt på datern og ting virker å gå bra.

Så ting mellom meg og han kunne jo vært bedre, men men. Jeg tror han kanskje skjønner at vi dater da, ettersom meg og han ikke har pratet i det hele tatt etter telefonsamtalen vi hadde dagen etter festen hvor jeg sa jeg var veldig interessert og at vi hadde avtalt å ta en kaffe sammen, meg og Lisa. I tillegg er det to felles venner av oss i "gjengen" som jeg har fortalt det til, så mulig han har fått nyss om det fra dem. Men de kjenner jo til hele situasjonen de også, så de har jo grunner til ikke å fortelle ham noe. 

Jeg forventet jo at han ville bli uggen, det er bare dumt at han ble det før han i det hele tatt fikk vite hele omfanget. Jeg tror dette vil gå over, men er jo vanskelig å si hva som skjer når han får vite at Lisa og jeg omtrent er kjærester. 

_TS

 



Anonymous poster hash: 70c2c...46d
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...