Gå til innhold

Optiplex 990 Minitower grafikkoppgradering. Radeon R9?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en Dell optiplex 990 MT som skal ha nytt grafikkort, er villig til å bytte PSU da den innebygde uansett er for svak. Lurer på om det er verdt å kjøpe eks et R9 390 kort, eller om maskinen da blir flaskehals. Hvilke alternativ skal jeg se etter? Tenker prisklasse 1000-3500. Maskinen skal brukes til gaming og CAD.

Grafikkslot: PCIe v2.0 x16.

CPU: i7 2600 3.4Ghz vpro

intel Q67 Express chipset.

16Gb 1333Mhz Ram

Endret av gunnar453
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Vil anbefale noe i Nvidia 9xx-serien, pga varmeutvikling og strømforbruk. 

Såvidt jeg kan se av bilder på google er det lite kjøling i dette kabinettet.

Skrevet

Kjøp en 970 med lukket kjøler så byr det ikke på så mye problemer i forhold til kjøling til kabinettet.

Her skal det også holde med 500w PSU

Samme pris på det som på R9 390, men det er litt eldre, sp 2014. Til nød kan jeg ha kabinettet åpent, eller sette inn noen ekstra vifter.

Men med tanke på at maskinen kun har pcie v2 så har det kanskje ikke noe for seg å kjøpe så bra kort uansett?

Skrevet

PCI versjon har som sagt over lite å si.

390 drar vel en god del mer strøm enn 970 også så det må du også tenke på. Da blir det fort varmt inne i kabinettet.

• 2 uker senere...
Skrevet

Velg GTX 970 over R9 390, uten tvil.

Ser ut til at det kanskje blir 970 da det er på linje med 390X og da sikkert bedre enn 390. Hvor mye grafikk ram bruker spillene nå om dagen da?

Skrevet

Velg GTX 970 over R9 390, uten tvil.

Ser ut til at det kanskje blir 970 da det er på linje med 390X og da sikkert bedre enn 390. Hvor mye grafikk ram bruker spillene nå om dagen da?

Det skulle holde, jeg ville ikke valgt R9 390X bare fordi den har 8 GB.

Skrevet

^^

Har sett noen tester på youtube tror d var jayztwo cents der var det så vidt 970 hang meD:

https://youtu.be/k9cKZiJw6Pk

Vel, nå koster vel 390 rundt 3500 fra starten av, og 970 fikk man ned i 2600 som jeg ikke huske feil :p

Så om man hadde kjøpt på release så hadde 970 vært et milevis bedre kjøp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...