Gå til innhold

Hva ligger en grei tid på 2km


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nåda , 2km på 10 min betyr jo 5 min per km , noe som er såvidt innenfor / utenfor minstekravet for menn i militæret.

I rekrutten så løp jeg selv på 11.40 3km , den beste greide den på litt over 9 min mener jeg å huske (og han var trolig en som drev aktivt med løping). 

 

Jeg vil anta at for å kalle seg i "ok form" så bør man greie 1km på en plass mellom 3.5 til 4 min.

 

Et litt mer presist svar i forhold til militæret sine krav og hvilke poeng man får http://forum.fitnessbloggen.no/threads/hvordan-forberede-seg-til-milit%C3%A6ret.20218/

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Veldig fint at du trener, men du bør nok vurdere å økte lengden litt når du først er ute. 

 

Du får ikke særlig mye effekt av å jogge 2 km rolig (10-12 min). Du bør vurdere å øke lengden på økten noe, både i tid og lengde. Nå vet jeg ikke noe om formen din, og ja, noe er myye bedre enn ingenting. 

 

Dersom du vil forbedre tiden på 2 km må du også legge opp til intervall trening slik at du blir vant med å løpe i et høyere tempo. Etter hvert vil du klare å holde et tempo som er høyere over lengre tid.

 

Hvis treningsøkten er 2 km - kan du feks kjøre 500 m rolig, for oppvarming, så 3 x 400 m på 90% av det klarer, også bare gå veldig rolig i ca 1 min mellom hver av intervallene, også jogger du resten av turen rolig. 

 

Poenget er som sagt at du må øve på høyere fart og høyere puls for å forbedre deg, men du bør også forsøke å bruke litt mer tid når du først er ute for å trene. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...