Gå til innhold

Lite og stille kabinett


Anbefalte innlegg

Skal bygge meg en erstatning for videospilleren (boksen skal kjøre freevo, http://freevo.sourceforge.net/ ). Trenger tips til kabinett +strømforsyning til en ~ helt stille pc, maks 1400 til sammen. Trenger kun 1*5.25 ekstern+2*3.5 interne diskplasser. Kabinettet bør være minst mulig, og helst uten glorete farger eller lamper. Gjerne komunegrått, da det skal gjemmes bort :-)

 

Har vurdert en Shuttle SN41G2, men har lest en del om at den bråker vel mye.

 

Øvrige komponenter blir vel noe ala:

- AMD XP 2500+

- CPU kjøler (GlacialTech Igloo Silent Breeze 462 II?)

- hovedkort m/LAN+lyd (Asus A7N8X-X e.l.)

- vga (et gammelt Riva TNT2 kort)

- tvkort (Hauppauge! WinTV GO2 PCI)

- harddisk (120GB barracuda 7200.7)

- dvd-spiller (en gammel Pioner dvd-115).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også tenkt på noe i de baner.. Men jeg tenkte å bygge i et kabinett som kan settes ved siden av stereo anlegget... Av kabinetter så er eneste alternativ, å gå på dynga, og hente et defekt stereo komponent. Fordi ingen norske webshopper har kabinetter som kan settes i anlegget (utenom asus sin barebone, men den er j**** dyr)..... :grine:

Lenke til kommentar

Ellers har jeg sett en på forumet her bruke en slik:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC2147

til å ha under tv'n, men da sto den bak en glassdør.

Kanskje det var meg du snakket om? Tror det. Iallfall, den har jeg fått veldig stille, og jeg skal gå enda et hakk ned, bare jeg får en ny Papst 92 mm vifte. Alltid morsomt å se hvor langt man kan komme... Den går nå på 55/38 grader på fullt øs i et par timer og 48/36 grader på tomgang.

 

Og steamr, jeg tenkte selv på å finne et stereokomponent og stappe den MSI-boksen inni det. Det burde fungere veldig greit, jeg tror den kommer inn i standardstørrelsen. Det kuleste ville jo vært å finne en gammel Tandberg eller noe annet der man kunne koblet 12 V lys drevet av pc-ens strømforsyning og latt av/på-knappen styre pc-en. Det burde ikke være så vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...