Gå til innhold

Lavere boliglånsrente gjennom Akademikerne


Anbefalte innlegg

Jeg ser at man får 0,2% lavere boliglånsrente i Danske Bank om man er medlem av Akademikerne. Det utgjør vel en 200-250 kr per måned med mitt lån, så det er kanskje verdt det? Av de 13 organisasjonene som Akademikerne består av så er det Tekna og Naturviterne som passer best for min utdanning, men hvor mye koster det å være medlem av disse organisasjonene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er medlem av Tekna, og de har egen avtale med Gjensidige. Det koster 300 kroner i året, så du tjener de fort inn igjen!

 

Er du yrkesaktiv er prisen for medlemskap kr 4 050 per år (2015). I tillegg kommer kontingent til lokalavdelingen din på mellom kr 130 og kr 300 pr år. Studenter betaler kr 150 pr halvår.

 

https://www.tekna.no/medlemsfordeler/kontingent/

 

Jeg er ikke student, så da ser det ikke ut som det er lønnsomt. Over 4000 kr for medlemskap vil jeg si er veldig dyrt! 

Endret av Syklofanten
Lenke til kommentar

Det koster som regel mer enn man tjener på lånet. Men man får som regel andre fordeler, spesielt forsikringer.

 

For de fleste er medlemskapet noe man villig "taper" penger på for å stå sterkere den dagen noe skjærer seg på arbeidsplassen og man trenger assistanse.

Lenke til kommentar

Jeg regnet på det da Juristforbundet (og Akademikerne) meldte overgang til Danske Bank i fjor, og kom frem til at boliglånet pluss forsikringsavtalen med Storebrand sparte inn nesten hele kontingenten. Rabatten på faglige kurs gjør at jeg i år har tjent 2000 kr på medlemskapet, netto. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får også trekke fra på skatten, maks 3850kr i fjor, så da reduserer du kostnaden med en tusenlapp.

 

Når det er sagt er fagforeninger så mye mer enn billige lån. Hovedgrunnen til å være med vil jeg si er å sikre seg gratis advokathjelp hvis du havner i trøbbel på jobb. 

 

Tekna er også mye mer enn en fagforening med gode sosiale tilbud i avdelingene og et bredt utvalg faglige arrangementer også.

 

K

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...