Gå til innhold

dell 8100 ?


airguard

Anbefalte innlegg

har tenkt og kjøpe en sånn for og supplere, med min stasjonære.

Er det noen som har erfaringer ?

f.eks spill som wolfstein osv funker de på en sånn.

muligheter med trådløs kommunikasjon på mitt adsl anlegg osv ?

skal ringe om mandagen for og bekrefte bestillinen

spek på maskinen er :

PIII 1ghz

256mb ddram

32nvidia go skjermkort

30giga harddisk 5200rpm

15tft skjerm

dvd-rw-cd

10/100 lan

 

 

airguard

 

 

airguard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å være slem, men Inspirion 8100 er like stor som en liten stasjonær maskin! Fatter ikke at folk orker å drasse rundt på den klumpen. Når jeg sier at de er store, så underdriver jeg ikke. De ser ut som (og er like store) som laptopene var på 80-tallet. Ble virkelig sjokka da jeg så en 8100 i real life (den hadde riktig nok 15" skjerm)...

 

Skal ikke være helt kritisk. Dell har meget gode skjermer, og skjermkortene er blant de beste på markedet.

 

Men størrelsen er... ja ubeskrivelig... det er ikke akkurat lagt mye vekt på design heller fra Dells side. Vurderte Dell selv for en stund siden, men etter at jeg så den var jeg GLAD for at jeg valgte noe annet.

 

Dersom du ikke legger så mye vekt på størrelse, vekt og ikke minst design er Dell virkelig flotte maskiner. But may gådd altså..

Lenke til kommentar

Jeg har en Dell Inspiron 8100 !

En ***** feit bamse av ein LapTop!

Riktignok har jeg bare 866Mhz prosessoren, men til gjenjeld har jeg 256MB RAM. Jeg ser at noen opplever problemer med TwinView på S-VHS porten, men det har ikke jeg. IrDA porten kobler seg opp til Mob'en og allt funker som det skal. Dessuten er det jo gøy å ta seg ett slag Q.Arena sånn i mellom. Kjører Windows2000 på den. Glimmers! Ultrastabil. Andre ting? Sinnsyk skjerm !!! 1600x1200pixel. God lyd faktisk! Brenneren (8x4x24)er stabil og rask. Sammen med Nero 5.5.5.1. Kjører du den på batteri-ytelse når du kjører på nettstrøm , slår ikke kjøleviftene inn engang og da er den ultrastille.

Så LØP Å KJØP!!!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-25 15:14, silverduck skrev:

Quote:


On 2002-02-24 21:00, Gisle skrev:

Kjører du den på batteri-ytelse når du kjører på nettstrøm , slår ikke kjøleviftene inn engang og da er den ultrastille.


 

Gisle : Hvordan stiller man at den skal kjøre på batteri ytelse hele tiden ?

 

Du må sørge for å ha installert Intel sitt eget "SoftFSB-program" Intel SpeedStepApplet , du finner det på Dell og Intel sine support sider.

Still deretter allt inn på batteriytelser. På min er opsjonene 666Mhz eller 866Mhz! Heter noe som : R28865.EXE

 

Se forøvrig : http://www.intel.com/support/processors/mo...ntiumiii/ss.htm

 

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Gisle på 2002-02-26 19:58 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Gisle på 2002-02-27 22:59 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...