Gå til innhold

Viftestyring til 4 x 120 mm Deltavifter


insider

Anbefalte innlegg

har tengt til å kjøpe meg 4x 120 mmDeltavifter hver av dem trekker 24 W

 

skal sette 2 vifter i toppen og 2 i bånn av kabinettet

 

Tenkte på en Sunbeam viftestyring men denne tåler "bare" 20 W på hver utgang, så den vill trolig ikke tåle 4 deltavifter

 

neon som vet om noe i det hele tatt som tåler dette ? ( 96 W )

 

en mulighet er jo å kjøpe noe som ikke er så krafig som Sunon vifte 184m³/time, 42 dB(A)

 

men hadde jo vært morro med orkan i kabinettet da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gee, hørselvern koster ikke mer en 200kr.. Det burde følge med..

hehe - derfor jeg skal ha noe å skru ned viftene med :p kommer til å bråke noe inn i h når det står på fult !

De kommer til å bråke ganske mye, dessuten er det unødvendig å betale mer for en ytelse du finner hos billigere vifter med samme luft"dytt"..

Lenke til kommentar

seriøst, har du tenkt gjenom dette?

Det er sant at man skal høre mye før øra detter av, men 4 deltavifter a mann?!

DA tror jeg ikke noen kan garantere for dine ører...

Da jeg bygde ny pc trodde jeg at litt støy ikke gjorde noe, men etter to uker orket jeg ikke mer. Det du eventuelt kan gjøre er å kjøpe en vantec nexus, og sette tre vifter på den, og styre nummer 4 med pc'en. f.eks mbm5.

Lenke til kommentar

Holder på med å lage en trinnløs,temp styrt vifte kontroll..

Den skal takle opp til 15A@10V på en utgang..

Får jeg den til å funke som jeg vil,så stiller du inn hvilken temp du vil ha i feks. kabbizen,så vil vifte hastigheten gå opp/ned for å holde ønsket temp.+ du kan stille inn ved hvilken temp vifta/ene skal gå på max

 

Er postet under elektronikk(Ikke fått deler enda)

 

 

TaZ

Lenke til kommentar

:wow: Ok får å si det sånn 4 x 59 dB det blir som å ha en støvsuger som står på, jeg tuller ikke!

 

du kan jo høre på en 43 dB vifte her :http://216.92.238.33/lytterom/612nghh.mp3

 

still volumet såpass at du hører den godt.. så kan du høre på en 53dB her:http://216.92.238.33/lytterom/delta.mp3

 

Og så kan du tenke deg hvordan de 4 viftene som kommer opp mot 70dB høres ut..

Lenke til kommentar
I følge ok.no sin dB kalkulator vil det gi 65dB, noe som for meg iallefall ville være å regne som umenneskelig. Sats på en mer støysvak løsning om du er glad i hørselen din. Mitt råd!

ja skal det, tror det ikke akkuratt er noe serlig behagelig å sitte ved en pc på ca 65 bd en hel dag

 

tror man har gaanske viondt i hodet da :)

 

har tengt på 4x Titan vifte, alum., 134m³/time, 30dB(A)

 

eller 4x Sunon vifte, 184m³/time, 42 dB(A)

 

skal jo kjøre dem gjennom en sunbeam viftestyring

Lenke til kommentar
ja, men blir ikke noe trinnløs regulering da - vill helst ha noe som kunne ha skrudd dem helt av

 

kjekt når man skal sove :)

Jeg hadde 4x 80mm delta vifter på en rheobus.. var jo ikke noe problem å skru de av. Skrudde de av når jeg skulle sove, og skrudde de på når jeg brukte pc'en.. Akkurat til det støynivået jeg ville ha..

 

Men problemet er som sagt at du ikke får noen trinnløs rheobus som kommer fra produsent til 120mm deltaer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...