Gå til innhold

– De grafser til seg alt de kan om kundene og prøver å tjene penger på det


Anbefalte innlegg

 
Nå selger ikke selskapene til den amerikanske stat, de bare lager en lov som sier at det er pålagt, omtrent som datalagrings direktivet.

Apple er underlagt den samme loven.

 

 

Det var derfor jeg skrev videresender/selger. Jeg er klar over at den amerikanske stat ikke behøver å kjøpe informasjon som allerede er i landet. Det til tross for at de har et stort problem med folk som innhenter informasjon fra dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle selskaper er grådige. Apple er bare ærligere om det.

 

Selv gir jeg blaffen i hvor mye de tjener så lenge produktene føles verdt det.

Det er vel mest aksjonærer som er mest opptatte av å få ut mest mulig penger, og sånn sett de grådige. Aksjonærer presser jo ofte selskaper til mer og mer "effektivisering" for å få mer ut av aksjene sine.

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er enig med Tim Cook her nå, og det er noe jeg i det siste har begynt å lure på om jeg er helt komfortabel med. F.eks. at jeg kan søke på barnestoler på Google, og resten av dagen flommer Facebook, f.eks., over med annonser og reklamer for barnestoler fra alle mulige leverandører. De selger kanskje ikke min informasjon til annonsøren, men businessmodellen som er "kjøp reklameplass hos oss, så skal vi sørge for å vise reklamen til noen som er interesserte i den" har jeg i det siste opplevd som svært slitsom og ikke rent lite inntrengende. Får rett og slett aversjoner mot å handle hos bedriftene jeg får opp reklame fra.

 

At Facebook flommer over av annonser og reklame for barnestoler etter at du har søkt på det kommer av at nettleseren og sidene du besøker bruker cookies, ikke at Google selger dine søk videre til Facebook.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Appel's marginer har vært sviktende de siste årene. De har bedret seg nå som prisene er satt opp til nye høyder. Konkurransen hardner stadig til og Apple kan ikke bare øke prisen inn i himmelen for å opprettholde/øke marginene. Det er klart at Apple må forsøke å begrense konkurransen gjennom knallhardt trykk i rettsvesenet og spre negative uttalelser om sine konkurrenter i forsøk på å sverte dem. De kunne hevet seg over å utstråle slik usikkerhet når de tross alt er selveste APPLE!

Lenke til kommentar

Appel's marginer har vært sviktende de siste årene. De har bedret seg nå som prisene er satt opp til nye høyder. Konkurransen hardner stadig til og Apple kan ikke bare øke prisen inn i himmelen for å opprettholde/øke marginene. Det er klart at Apple må forsøke å begrense konkurransen gjennom knallhardt trykk i rettsvesenet og spre negative uttalelser om sine konkurrenter i forsøk på å sverte dem. De kunne hevet seg over å utstråle slik usikkerhet når de tross alt er selveste APPLE!

Hadde du ikke tatt fullstendig feil hadde du kanskje hatt et poeng. 

 

Her er Apples marginer kvartal for kvartal de siste tolv årene. 

 

Y5zPvLH.png

 

I USA er det kultur for å slenge dritt om konkurrenter. Samsungs siste reklamekampanje for S6 handler f.eks utelukkende om iPhone.

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er enig med Tim Cook her nå, og det er noe jeg i det siste har begynt å lure på om jeg er helt komfortabel med. F.eks. at jeg kan søke på barnestoler på Google, og resten av dagen flommer Facebook, f.eks., over med annonser og reklamer for barnestoler fra alle mulige leverandører. De selger kanskje ikke min informasjon til annonsøren, men businessmodellen som er "kjøp reklameplass hos oss, så skal vi sørge for å vise reklamen til noen som er interesserte i den" har jeg i det siste opplevd som svært slitsom og ikke rent lite inntrengende. Får rett og slett aversjoner mot å handle hos bedriftene jeg får opp reklame fra.

 

Får ingenting av dette jeg. Sikkert fordi jeg har fjernet all reklame, samt bruker Firefox med Tracking Protection aktivert.

 

Appel's marginer har vært sviktende de siste årene. De har bedret seg nå som prisene er satt opp til nye høyder. Konkurransen hardner stadig til og Apple kan ikke bare øke prisen inn i himmelen for å opprettholde/øke marginene.

Nå skal Apple ta mindre av kaka

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

 

Appel's marginer har vært sviktende de siste årene. De har bedret seg nå som prisene er satt opp til nye høyder. Konkurransen hardner stadig til og Apple kan ikke bare øke prisen inn i himmelen for å opprettholde/øke marginene. Det er klart at Apple må forsøke å begrense konkurransen gjennom knallhardt trykk i rettsvesenet og spre negative uttalelser om sine konkurrenter i forsøk på å sverte dem. De kunne hevet seg over å utstråle slik usikkerhet når de tross alt er selveste APPLE!

Hadde du ikke tatt fullstendig feil hadde du kanskje hatt et poeng. 

 

Her er Apples marginer kvartal for kvartal de siste tolv årene. 

 

Y5zPvLH.png

 

 

Som du viser går marginene fra nesten 30% i 2011/2012 til 20.1% i 2014, men har tatt seg litt opp i slutten av 2014 og begynnelsen av 2015. Du viser poenget mitt helt perfekt.

Lenke til kommentar

Det er ikke sånn statistikk funker. De har hatt en jevn stigning med et ekstremår i 2012 og en normalisering etterpå. 20% er uansett ekstremt for et så stort selskap, og på ingen måte å "slite med marginene".

 

Så "sviktende"? Ikke på den måten "sviktende" pleier å bli definert. 3% er sviktende. 20% er fantastisk. Selv om man har hatt 28% en gang før. Tror ikke Apple er spesielt bekymra for akkurat den delen...

 

Husk også at omsetningen nå er mye større, så fortjenesten er også stigende.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Tror virkelig ikke Apple skal gå i strupen på google når det gjelder grådighet.

 

Joda google lever godt på informasjonen de samler, men så har de pinadø gjort mye flott for brukerne sine også, med gratistjenester osv.

 

Hva har apple noen gang gjort for brukerne sine annet enn å ta overpris for produktene de selger?

 

Lol... Dette må være dagen... Apple gjorde både MP3 spillere, smartphones og tablets salgbare:p

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Om Apple er noe bedre en Google og andre "vet" jeg jo selvsagt ikke, men Apple går i alle fall ganske hardt ut og reklamerer sterkt om at de ivaretar ditt personvern. Så jeg må intrømme at jeg faktisk tror på dem der... De har så fantastisk mye å tape på å ikke være ærlig på dette. Og så vidt jeg vet kan det alle fall ikek bevises at Apple selger infromasjon om deg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...