Gå til innhold

Mitt første media center


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke å ha kabel tv, men vi har tv2 sumo. Viaplay. Netflix. Filmnet. HBO osv og elsker å se film. Da er det vel riktig at vi skal ha et media center?

 

Vi ønsker å kunne styre den fra telefonen eller fjernkontroll og velge film osv som vi har lastet ned fra pc som automatisk legger seg på media boksen. Er dette mulig?

 

 

Jeg hadde noe lignende planer som deg, droppe TV kanaler til fordeler for Streaming tjenester. Jeg har ikke hatt TV kanaler siden 2003 og har heller betalt den jæv... NRK lisensen. Jeg klarte meg fint med nettet; Netflix, D-play og medlemskap i en privat og god torrentside/tracker. Får å gjøre streaming enkelt kjøpte jeg denne "saken", det var bortkastet og jeg leverte den tilbake dagen etter.

Jeg begynte å sette sammen deler til en liten HTPC på komplett.no, men fant ut at jeg ikke ville legge nesten 4K inn i diverse utstyr. Så jeg kjøpte meg en Raspberry Pi og bestilte Altibox TV. Kjærringa er fornøyd med å få se TV og jeg streamer full HD filmer med Raspberry Pi, OSMC/Kodi via Genesis. Istedet for å bruke torrent siden min så sjekker jeg "Latest HD movies" eller "Latest episodes" for å se nyeste episoder av TV programmer og trykker på play :)

 

Kodi/XBMC på Raspberry Pi er ikke for alle, men det er verdt å prøve. Med alt koster en Raspberry Pi litt over 800kr. hvis du kjøper Raspberry Pi 2 model B, kabinett, Strømforsyning (5V/2A,micro USB), micro SD kort og Hdmi kabel. Koble til en gammel USB tastatur/mus for konfigurering og fjern det når du er ferdig. Bruk fjernkontrollen til TVen hvis det er mulig evt. telefonene din. Jeg styrer min Pi med en Nokia Lumia 1020.

 

Kjøper du fra ebay så koster et slikt oppsett noe mindre, men du må vente ett par uker eller tre før du får varene. Jeg har denne pakken liggende på posten, det tok bare 10-14 dager.

 

Her er en full XBMC pakke

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...