Gå til innhold

[Løst] Hjelp til valg a ny mobil Z3, Z3+, S6 eller annet forslag?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg trenger ny mobil da Samsung Galaxy s3 driver å tar kvelden, og jeg har lyst på ny :)

 

Jeg vil ha en veldig bra mobil men hvilken skal jeg ta... valget er ikke så lett...  Jeg liker Sony Xperia Z3, men Z3+ er rett rundt hjørnet, spørsmålet er det værdt å gå for Z3+?  Jeg har ps4, vet ikke om jeg kommer til å spille ps4 spill på mobil men... det er ikke en dum funksjon å ha da jeg har samboer og deler på tv'en, ellers bruker jeg pc'en mer til spilling enn ps4.  En annen ting å vurdere er å mye billigere blir Z3 etter Z3+ lanseres? og å mye bedre er Android 5.0 mot for 4.4.4 Kitkat ?

 

En annen mobil jeg har lyst på er S6, men hater samsung for å ikke inkludere sd kort slott, så skal jeg gå for den må jeg nesten ha 64gb versjonen og da blir den dyr...  Det jeg liker med S6 er veldig bra kamera, bedre enn det som sitter på Z3, den har ir sender, så jeg kan bruke den som fjernkontrol på receivern min, har alt 2 fjernkontroller som har ryki volum tasten på, Yamaha kontrollen og en universal kontroll, bruker nå nettbrettet mitt som fjernkontroll, men noe tungvidt forhold til en enhåndsfjernkontroll eller en mobil med ir sender.  S6 ser grådig pen ut, har puls måler, fingeravtrykkleser til å låse opp skjerm og få opp kamera fort, nyeste android, Qhd skjerm, selv om jeg hadde vel heller godt for HD da det går veldig utover batteriet ettersom det jeg leser.  Vet ikke om det er noe annet smart med samsung som er å foretrekke framfor sony? ny smart software kanskje?  Er det verdt å gå for S6 synes dere eller er sony ett bedre valg?

 

Eller kan dere gi meg andre forslag på en kjempebra mobil som er ute eller rett rundt hjørnet?

 

Takker for alle fremtidige svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S6 støtter og trådløs lading som jo er fint å ha. Ellers har du vel svart på ditt eget spørsmål i og med du lister opp så mange ting du liker ved den. Prisen er jo noe stiv for mange men en kan gjøre en god handel på Finn.no ☺

 

Z3 har jeg selv hatt og ble skuffet over kameraet. Ellers er jo LG 4 snart tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Er du interessert i godt kamera er Sony ikke det du vil ha. Jeg hadde nok satset på en LG G4 hvis jeg skulle kjøpe ny Androidtelefon nå.

Lenke til kommentar

Er det s

 

S6 støtter og trådløs lading som jo er fint å ha. Ellers har du vel svart på ditt eget spørsmål i og med du lister opp så mange ting du liker ved den. Prisen er jo noe stiv for mange men en kan gjøre en god handel på Finn.no ☺

Z3 har jeg selv hatt og ble skuffet over kameraet. Ellers er jo LG 4 snart tilgjengelig.

Ja trådløs lading er kjekt, men hjelper lite nårn er ute på tur, synd den har lite batteri kapasitet, samsung burde heller gått for litt tykkere mobil og satt inn 3000+ mha batteri, QHD trekker mye strøm.  Det er batteri, prisen og mangel på sd kort som plager meg med Samsung, kan jo sikkert greie seg med batteriet, drar man på lengre tur går det å ann å skaffe seg ett stort batteri en kan lade fra.  Er det 1 dag samsung skal holde? og Z3 2 dager, ved moderat bruk.  S6 med 64gb blir 7000 det billigste jeg ser på nett.  Mens Z3 får jeg for 4000, og da kan jeg bare sette inn sd kort som jeg har fra før.  Er ikke så glad i å kjøpe brukt elektronikk, kan vara feil på de eller fått seg en skade som selger ratt ikke oppgir.  

 

Ja det tar ikke de beste bildene i lavt lys har jeg lest, men å lest att det tar veldig bra bilder, men ikke så bra som S6, er det altså stor forskjell?  LG g4  faller ikke så i god smak på utsende for meg, å dømme etter bilder, ser tykk og diger ut.   Men synes du det er verdt 3000kr for S6 framfor Z3?

Lenke til kommentar

Er du interessert i godt kamera er Sony ikke det du vil ha. Jeg hadde nok satset på en LG G4 hvis jeg skulle kjøpe ny Androidtelefon nå.

Mener å ha lest at S6 gjør det ikke noe dårligere på kamera fronten enn LG G4, ellers er jeg ikke storfan av utsende på G4, ikke att jeg har tatt og holdt i en enda, bare sett bilder og video, og hvordan den ser ut ved siden av en S6.  Ellers er det en rimligere mobil og har støtte for sd kort.  

Lenke til kommentar

Sony Xperia Z3/Z3+ har godt batteri sammenlignet med de andre, i tilegg så er den vanntett (om det betyr noe).

Kameraet er helt ok, men slår ikke S6/S6 Edge som er overlegen på kamera (etter de testene jeg har sett).

Liker godt batteritiden på den.  Ja jeg liker att den er vanntett, uhell kan skje og da er det kjekt.  Kameraet er jo en stor grunn for att S6 frister.  Den perfekte mobil for meg hadde hvert Sony Z3+ med S6 kameraet og ir sender(som S6 å har) Sony har å psn og jeg har venner som er mye på playstation 4 og da er det kjekt att jeg kan chatte med de inne der gjennom mobil, kan å spille ps4 spill og få med meg playstation spill nyheter, selv om jeg er en større pc fan.

Lenke til kommentar

Jan1984: Jeg betaler gjerne 3000 mer for en en S6 enn Z3 fordi for meg er S6 en suverent bedre tlf spesielt når det kommer til skjerm, bilde og videokvalitet. Jeg foretrekker og at S6 har en fysisk hjemknapp med en glimrende fingeravtrykkleser. Z3 er en god mobil men den er ikke utsøkt, ikke etter mine erfaringer iallefall.

Endret av blutut
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

 

Er du interessert i godt kamera er Sony ikke det du vil ha. Jeg hadde nok satset på en LG G4 hvis jeg skulle kjøpe ny Androidtelefon nå.

Mener å ha lest at S6 gjør det ikke noe dårligere på kamera fronten enn LG G4, ellers er jeg ikke storfan av utsende på G4, ikke att jeg har tatt og holdt i en enda, bare sett bilder og video, og hvordan den ser ut ved siden av en S6.  Ellers er det en rimligere mobil og har støtte for sd kort.  

 

Enig med deg. Grunnen til at jeg velger LG G4 over S6 er den lavere prisen og muligheten for minnekort. Selv om S6 kanskje er litt bedre på kamera.

Lenke til kommentar

Jan1984: Jeg betaler gjerne 3000 mer for en en S6 enn Z3 fordi for meg er S6 en suverent bedre tlf spesielt når det kommer til skjerm, bilde og videokvalitet. Jeg foretrekker og at S6 har en fysisk hjemknapp med en glimrende fingeravtrykkleser. Z3 er en god mobil men den er ikke utsøkt, ikke etter mine erfaringer iallefall.

Har du selv S6 eller fått prøvd den mye?

Lenke til kommentar

Ønsker meg batteritiden, "vanntettheten" og størrelsen til Z3 compact samt kamera og skjermen til Samsung..

 

Venter derfor I spenning på Samsung S6 active, men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge :(

Enig der, bortsett fra størelsen, liker størelsen på S6.  Nei det var det da...

Lenke til kommentar

Nå har jeg bestemt meg for tlf, etter mye om og men, og nærvøs litt vond følelse i det jeg dreiv å bestilte den, pga den høye prisen, så dyr att jeg har itte lyst til å fortelle familien om det, og attpåtil var det dama's drømmemobil, så hun ble ikke helt blid :p   Jeg endte opp med å kjøpe Galaxy S6 64gb til 7000kr på net on net, med cover, trådløs lader og 4000mha batteri jeg kan lade mobilen av når jeg er ute og fartter og skulle trenge det, samt frakt så vart det 7800kr  Det dyreste jeg noen gang har brukt på en mobil...  Men jeg får nå snart ei datter, og da setter jeg kameraet høyt, derfor ble valget S6.

 

Takk for alle svar, og faen ta samsung for å forlange så mye for en mobil, dette hadde hvert mye lettere hadde mobil kostet 1500-2000 kr mindre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...