Gå til innhold

[Løst] Forskjellige hd5850 i cross-fire


Anbefalte innlegg

Hei. 
Mitt spørsmål er om et ATI XFX hd5850 black edition og ATI Radeon hd5850 kan brukes sammen mot en skjerm?
Begge er 1GB minne.

Også vil dette øke ytelsen merkbart eller er det mulig å legge et større skjermkort sammen med ati radeon hd5850? 

 

Takk for alle råd 

 

Mitt oppsett: 

Bruk: Gaming og film 

Hovedkort: Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P 

Bios: Award modular bios v6.00pg

Os: Windows 7 SP1 64bit 

Ram: 8GB uidentifisert 

GPU: AMD Radeon HD 5850 

DirextX: 11 

OpenGL: 6.14.10.13283

CPU: AMD II X4 965 Black Edition

PSU: Corsait tx750w 

Endret av zaekro9433
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar

 

Om det klokker seg litt ned er ikke så farlig, er for det meste ute etter å se hva mer minne vil gjøre under bruk.

Etter en annet forum sa de at r9 270 eller r9 280 var et bedre alternativ en dobbel gpu.

Vil prøve å finne en av de brukt istedenfor å kjøre dobble gpu

Lenke til kommentar

Takk for svar

 

Om det klokker seg litt ned er ikke så farlig, er for det meste ute etter å se hva mer minne vil gjøre under bruk.

Etter en annet forum sa de at r9 270 eller r9 280 var et bedre alternativ en dobbel gpu.

Vil prøve å finne en av de brukt istedenfor å kjøre dobble gpu

 

Der må jeg nok skuffe deg, du vil nok ikke få dobbelt minne (VRAM) om du kjører 2 HD 5850 i CF. To eller flere GPU'er med 1 GB VRAM hver eller 6 GB VRAM hver for den saks skyld vil ikke gi dobbelt minne. Du får kun den mengden VRAM som et kort (GPU) vil ha uansett hvor mange du kjører sammen i CF eller SLI.

 

R9 270 eller R9 280 er nok bedre enn 5850, men de er vel rebrand av 7770 og 7870 hvis jeg ikke husker feil.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...