Gå til innhold

RYKTE: Alle ryktene om iPhone 6S


Anbefalte innlegg

Det er løgn og forsøk på bagatellisering. Når bransjestandarder som tester telefonene på de respektive områdene selv skriver at det er betydelige forskjeller mellom dem, så er det patetisk å sitte og skrive noe annet.

 

At du videre sidestiller produsenter som Samsung og HTC med hverandre, der begge har flaggskipmodeller med vidt forskjellige kvaliteter, viser egentlig hvor lite du vet hva du snakker om. Bare i emnet vi diskuterer, kamera og skjerm, er forskjellen mellom en Galaxy S6 og HTC One M9 (eller Galaxy S5 og HTC One M8 for den saks skyld) enorm.

 

hehe...moroklump...:-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja peis på med oppløsning og glem optikken. Hadde tidligere et Panasonic Lumix med 2 mpx og god optikk, ble kjempebilder av det, vel nok slet vi den ene gangen vi trengte forstørrelse over A4, men det løste vi med lerret :)

 

Apple glemmer ikke optikken. De har lenge hatt det beste mobilkamera på markedet og vet åpenbart hva som skal til.

Lol! Har lenge hatt det beste mobilkamera på markedet??? Ler meg skakk! Har du ikke hørt om Lumia 1020 med 41 mpx og carl zeiss opptikk? Tror den har "litt" bedre kamera gitt... Eller 930 med 20 mpx og car zeiss for den saks skyld...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er løgn og forsøk på bagatellisering. Når bransjestandarder som tester telefonene på de respektive områdene selv skriver at det er betydelige forskjeller mellom dem, så er det patetisk å sitte og skrive noe annet.

 

At du videre sidestiller produsenter som Samsung og HTC med hverandre, der begge har flaggskipmodeller med vidt forskjellige kvaliteter, viser egentlig hvor lite du vet hva du snakker om. Bare i emnet vi diskuterer, kamera og skjerm, er forskjellen mellom en Galaxy S6 og HTC One M9 (eller Galaxy S5 og HTC One M8 for den saks skyld) enorm.

Slik er det jo alltid når Apple fanboys'a innser at de faktisk ikke har det beste produktet på markedet. Da bagatelliserer de det så til de grader.

 

Direkte komisk, og patetisk på samme tid :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rogkas, det er ren fakta at Samsung ligger klart foran på både skjerm og kamera. Alle vet at Apple aldri har vært en stor aktør innen HW. Samsung er helt klart en av de beste på HW. Det skyldes blant annet at de lager og gjør det meste selv. Anandtech skriver blant annet at Samsung er de eneste som kan lage skikkelig TLC NAND nettopp på grunn av dette.

 

Det er selvfølgelig lov å påstå at dette er ubetydelig, men det endrer ikke det faktum at det ikke er. Dette er høyst profesjonelle testere og blant de beste på sitt felt. De driver utelukkende med spesialiserte tester. Det å benekte disse resultatene er å benekte moderne vitenskapelige metoder og viser en mangel på tillit og respekt for moderne vitenskap. Det er jo selvfølgelig å ha den personlige meningen. Det endrer likevel ikke på at de aller fleste anerkjenner den moderne vitenskapen og at samfunnet vårt er bygd på det. Det vil og si at det stemmer 100% at Galaxy S6 har både langt bedre skjerm og kamera enn det en iPhone 6 har.

 

Siden folk som liker Apple har en tendens til å tolke alt helt feil:

Dette betyr ikke at noen sier at S6 er betydelig bedre enn iPhone. Det eneste det betyr er at S6 er betydelig bedre enn iPhone på disse 2 områdene. Andre områder er en annen diskusjon. Likevel er dommen på disse to områdene isolert ganske klar. Hvis noen vil ha kjøpsråd, bør de ikke få vite sannheten? Det å bagatellisere dette for å få folk til å kjøpe Apple er jo ikke et bra kjøpsråd. Det er ikke å la noen andre ta en beslutning, det er jo et forsøk på å bestemme for den personen. Ser ikke helt hvordan det er positivt å prøve å lure noen som skal kjøpe et produkt til å tro at forskjeller han spør spesielt etter er av liten betydning. Jeg vil hvertfall gjerne vite sannheten når jeg skal bestemme. Jeg ville ikke likt hvis noen bestemte for meg hvor stor forskjellen er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Slik er det jo alltid når Apple fanboys'a innser at de faktisk ikke har det beste produktet på markedet. Da bagatelliserer de det så til de grader.

 

Direkte komisk, og patetisk på samme tid :)

 

 
Korrekt. Jeg ville ikke belyse dette selv, da jeg ønsker å bevare et minimum av anstendig ærbødighet. Men alt du skriver er rett, og nesten en underdrivelse; en av de prøver tom. å forsømme Galaxy Note 4s bedre kamera ved å referere til hvordan det fungerer på Snapchat. Falt nesten av stolen min når jeg leste det!
 
Det er ikke det eneste morsomme. Det beste er at de rekke forsøkene på å neglisjere ulike faktorer med konkurrentenes telefoner, eller fremheving av isolerte tilfeller som iPhone er bedre i som det eneste viktige, ofte har endt opp med slå tilbake mot dem selv. En bruker skriver for eks. at det som gjør at han/hun "heller mot [kameraet på] iPhone 6", er at Galaxy S6 har "lenger lukketid ved svakere belysning", som gir "uskarpe bilder". Det er bare det at lukketiden på iPhone 6 er dobbelt så lang! Er vi tålmodige nok vil vi kanskje snart se noen andre påstå at iPhone 6 er overlegen fordi den har lenger lukketid...
 
Ellers har vi den samme redundansen av gamle tilbakeviste myter som vi har hørt før, som påstanden om at man ikke kan se forskjell mellom en iPhone 6 Plus og andre telefoner med høyere oppløsning (høyere enn 400 ppi). Jeg trenger ikke å nevne hvordan det for bare 1 år siden var 320 ppi (Steve Jobs løgnbeskrivelse av "Retina") som var grensen for de samme menneskene, og hvordan synet deres på fantastisk vis har klart å evolvere i denne korte perioden, der de nå klarer å betrakte de betydelig finere detaljene på iPhone 6 Plus.
 
Som med iPhone 6 og alle andre iPhoner før det, ser vi igjen påstanden fra disse menneskene om at den uformelle "magiske grensen" er på 400 ppi, som -- ikke overraskende -- forresten sammenfaller med iPhone 6 Plus' 401ppi. Nå er verken av oss i noen posisjon til å sette spørsmål på synet til disse menneskene. Men når det typiske synet for et sunt menneske er mellom 20/16 og 20/12 (enda høyere for de med optiske hjelpemidler, som briller og linser) fra 30cm, kan man bare konkludere med at iPhone-brukere som ikke kan se over 400ppi har dårlig syn. 
Endret av La Menthe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rogkas, det er ren fakta at Samsung ligger klart foran på både skjerm og kamera. Alle vet at Apple aldri har vært en stor aktør innen HW. Samsung er helt klart en av de beste på HW. Det skyldes blant annet at de lager og gjør det meste selv. Anandtech skriver blant annet at Samsung er de eneste som kan lage skikkelig TLC NAND nettopp på grunn av dette.

 

Det er selvfølgelig lov å påstå at dette er ubetydelig, men det endrer ikke det faktum at det ikke er. Dette er høyst profesjonelle testere og blant de beste på sitt felt. De driver utelukkende med spesialiserte tester. Det å benekte disse resultatene er å benekte moderne vitenskapelige metoder og viser en mangel på tillit og respekt for moderne vitenskap. Det er jo selvfølgelig å ha den personlige meningen. Det endrer likevel ikke på at de aller fleste anerkjenner den moderne vitenskapen og at samfunnet vårt er bygd på det. Det vil og si at det stemmer 100% at Galaxy S6 har både langt bedre skjerm og kamera enn det en iPhone 6 har.

 

Siden folk som liker Apple har en tendens til å tolke alt helt feil:

Dette betyr ikke at noen sier at S6 er betydelig bedre enn iPhone. Det eneste det betyr er at S6 er betydelig bedre enn iPhone på disse 2 områdene. Andre områder er en annen diskusjon. Likevel er dommen på disse to områdene isolert ganske klar. Hvis noen vil ha kjøpsråd, bør de ikke få vite sannheten? Det å bagatellisere dette for å få folk til å kjøpe Apple er jo ikke et bra kjøpsråd. Det er ikke å la noen andre ta en beslutning, det er jo et forsøk på å bestemme for den personen. Ser ikke helt hvordan det er positivt å prøve å lure noen som skal kjøpe et produkt til å tro at forskjeller han spør spesielt etter er av liten betydning. Jeg vil hvertfall gjerne vite sannheten når jeg skal bestemme. Jeg ville ikke likt hvis noen bestemte for meg hvor stor forskjellen er.

Så lenge teknologi har eksistert har det alltid vært et kappløp om hvem som til enhver tid ligger et lite hestehode foran de andre. Dette er et løp som stadig skifter leder. Men det er samtidig et såpass jevnt løp, og nå i 2015 er det så jevnt at man nesten ikke kan klare å skille hestene, at det nesten ikke betyr noe for andre enn spesifikasjonsnerdene hvilken hest som leder bittelitt...

 

De aller fleste velger plattform først, så hvis du (antagelig) er mest interessert i Android, så vil jeg anta at iPhone er uinteressant uansett hvor bra eller dårlig det måtte være. Akkurat som for meg og andre som handler innenfor iOS, det er fullstendig uinteressant hva som finnes av Android og Windows sine produkter. Konkurransen mellom de ulike produsentene bør være innenfor plattformen slik at Samsung (for å nevne et helt tilfeldig eksempel) er konkurrent med Sony, HTC, LG og de andre aktørene i Android-leiren. Apple holder på med sitt, og konkurrerer først og fremst på selve plattformen, ikke så mye på produkt.

 

Alle plattformer har en rekke svært gode produkter som dekker behovene til de aller, aller fleste. Nyanseforskjeller er for de fleste bagateller, akkurat slik det bør være.

 

Så hvis folk spør meg om kjøpsråd, og det er det en del som gjør, så spør jeg gjerne om de har noen personlige preferanser. Har de det så råder jeg dem om å kikke på noe innen det. Det spiller svært liten rolle for meg hvilket produkt de ender opp med så lenge de er fornøyd og har fått et produkt som de selv ønsker seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

La Menthe, du fikk med deg at vi svarte direkte til Rattata12 her? Det var han som etterspurte hvorvidt iPhone 6 Plus var en god telefon, og han etterspurte kamera og skrev altså følgende;

 

 

 

NB: Kamera er kun til snapchat og til dels instagram

 

 

På hvilken måte er det idiotisk og latterlig å ta for seg kamerakvaliteten ved bruk av Snapchat når det er nøyaktig et av punktene han vi i utgangspunktet svarte og diskuterte med etterspurte?

Lenke til kommentar

Skal vi se. Fordi kamerakvaliteten på samtlige andre toppmodeller, deriblant Note 4, er bedre enn iPhone 6, og dette er en forskjell som ikke endrer seg ved bruk av Snapchat? Eller at frontkameraet, en annen viktig del ved bruk av Snapchat, er middelmådig på iPhone 6?

 

Eller har du noe belegg for det du påstår (utover din personlige mening, såklart)? Snapchat har store problemer med kameramodulen i forhold til standardapplikasjonen for kamera like mye i iOS som Android.

Endret av La Menthe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skal vi se. Fordi kamerakvaliteten på samtlige andre toppmodeller, deriblant Note 4, er bedre enn iPhone 6, og dette er en forskjell som ikke endrer seg ved bruk av Snapchat? Eller at frontkameraet, en annen viktig del ved bruk av Snapchat, er middelmådig på iPhone 6?

 

Eller har du noe belegg for det du påstår (utover din personlige mening, såklart)? Snapchat har store problemer med kameramodulen i forhold til standardapplikasjonen for kamera like mye i iOS som Android.

Hmmm...

 

Jeg får en følelse av at du har svært mye mot både Apple og iPhone samtidig som du virker nesten sykelig opptatt av Apple og iPhone. Fascinerende...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg får en følelse av at du har svært mye mot både Apple og iPhone samtidig som du virker nesten sykelig opptatt av Apple og iPhone. Fascinerende..

 

Du vet, etter å ha vært medlem siden 2003 og skrevet 2901 innlegg, kan jeg ikke si å ha sett et eneste severdig innlegg fra din side; du gjør det ikke akkurat vanskelig å skjule ditt nærsynte karakter.

 

Jeg gjorde mitt inntreden i denne tråden da den ene løgnen etter den andre fra hopet seg opp på hverandre fra flere brukere her inne. TKongen var allerede godt i gang med å avkrefte det meste når jeg skrev mitt innlegg. Etter tilbakevisningen av disse oppkonstruerte skrønene, fulgte -- slik det alltid gjør -- mer taktfulle innlegg, der brukere, deriblant deg selv, skrev noe sånt som at 'telefonene er egentlig veldig like', 'de er bare litt foran hverandre', osv. Til slutt endte det, ganske så forvente, med denne klassiske uttalelsen (fra deg):

 

For meg og andre som handler innenfor iOS, det er fullstendig uinteressant hva som finnes av Android og Windows sine produkter. 

 

Dette er i realiteten et ryggløst forsøk på ro seg selv i land. Såklart er det noe jeg ikke kan argumentere mot; du liker ditt produkt og det er det. Greit. Men da skriver du det fra begynnelsen av, ikke etter at du har skrevet en lang liste med vrøvl, bortforklaringer og andre forsøk på retoriske påfunn som jeg har måttet bringe til taushet. Jeg og TKongen skrev innledningsvis innlegg som i hovedsak fokuserte på LØGNER og bortforklaringer skrevet av flere brukere her inne. Det er disse du hoppet inn og tok side med, ved å begrave tråden med innlegg fulle av pølsevev.

 

Du skriver for eks. 

 

å i 2015 er det så jevnt at man nesten ikke kan klare å skille hestene, at det nesten ikke betyr noe for andre enn spesifikasjonsnerdene hvilken hest som leder bittelitt...

 

Note 4 kom ut samtidig som iPhone 6 og 6 Plus. Den hadde bedre kamera og var fullstendig overlegen på skjermteknologi. Galaxy S5 hadde også bedre skjerm enn iPhone 5 (og iPhone 6 for den saks skyld). Ikke mye til "et løp som stadig skifter leder", gitt.
 
Det er også på tide at du lærer deg forskjellen mellom den overførte betydningen "et hestehode foran" og begrepet "betydelig". iPhone 6 har betydelig dårligere skjerm enn dets nevnte konkurrent. Det er ikke en mening, men et faktum understøttet av analyser fra en rekke bransjestandarder. Diskusjonen handlet opprinnelig om skjerm og kamera, så la meg repetere:
 

DisplayMate skriver

 

Galaxy S6 og Galaxy Note 4 har mer enn dobbelt så høy oppløsning og mer enn fire ganger så mange piksler som iPhone 6 [og nesten dobbelt så mange piksler som iPhone 6 Plus]. Den har også betydelig høyere lysstyrke, betydelig høyere kontrastforhold i både lave og høye lysomgivelser, betydelig høyere fargenøyaktighet, betydelig bedre visningsvinkler, og har fire valgbare skjermmoduser i stedet for en enkelt fast en på iPhone 6.

 

 

Så til kamera. DxoMark skriver:

 

With a DxOMark Mobile Score of 86, the Samsung Galaxy S6 Edge is the new leader in our database with a significantly better score than the previous champion, the iPhone 6 Plus. With clear daylight ahead of the previous champion, the iPhone 6 with 82 points, it’s a very impressive result for the South Korean manufacturer’s latest flagship smartphone.

 

 

Vi kan gå lenger til andre deler av de ulike telefonene, som minnehastighet og prosessorhastighet, der S6 er mer enn "et hestehode" foran.
 
Kommer du til å kjøpe iPhone uansett hva? Gjør deg selv tjenesten og skriv dette og bli ferdig med saken. Å skrive masse vrøvl som ikke har noe basis i virkeligheten, og deretter skrive overnevnte setninger først etter at de innledende påstandene dine er avslørt, maler et bilde av deg som en skrøner; en sjarlatan som er vanskelig å ta seriøst.
Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

mange kule interessante innlegg her..

men la menthe, jeg må spørre deg noe, hva slags mobil er det du egentlig har?
Har du egentlig noen gang brukt en S6 eller S6 edge? Fått sett den i butikken kanskje?
Har selv en S6 edge, og sliter mye med den. Hvis du ikke har noen av dem, så er det kanskje greit å la vær å bjeffe som en hund om det samme

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Jeg har en Galaxy S6.

 

 

Hvilken sensor sitter i din S6, Sony eller Samsung?

DxOmark skriver ikke hvilken sensor som sitter i testeksemplaret. Og det er betydelig forskjell mellom dem. Som tidligere skrevet har jeg både iPhone 6 og Galaxy S6 (med Sony sensor) og har kunnet sammenligne under like forhold. S6 kamera er svært bra, men ikke best under alle forhold. Det er spesielt to ting som trekker ned: hvitbalansen ved dårligere belysning, f.eks. innedørs. Ser ut til at dette kanskje mest gjelder S6 med Sony sensor. Ellers virker det også vanskelig å ta skarpe bilder av noen som beveger seg under litt dårligere lysforhold, igjen les innendørs. Der jeg nærmest alltid får skarpe bilder av min sønn med iPhone 6, er dette betydelig vanskeligere med S6. Dette kan vanskelig bety noe annet enn det jeg tidligere skriver: S6 benytter høyere ISO og lavere lukketid enn i6 under slike forhold. Har sett tester som nettopp sier det samme.

Lenke til kommentar

Her kan du se forskjellen:

http://www.sammobile.com/2015/05/05/heres-the-difference-between-samsung-and-sony-camera-sensors-on-the-galaxy-s6-and-s6-edge/

Sliter med å se hvordan det er betydelig forskjell. Et kjapt google søk viser at jeg ikke er alene om det. Begge sensorene har sine fordeler/ulemper. Samsung sin er f.eks bedre i mørket. Samsung kommer og nærmest korrekte farger, men er dårligere på detaljer. Alt i alt er de veldig like.

 

Selvfølgelig vil det være vanskelig for en sensor å være fullstendig overlegen på alle områder. Ingen har påstått det. Testen viser bare at som kamera generelt er det klart bedre. Spesielt på noen områder, og ikke spesielt mye bedre på andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Overskriften: "Alle ryktene om iPhone 6S ? eller blir det iPhone 7?" - iPhone 7 ikke nevnt med ett ord senere i artikkelen.. Det er utelukkende en påstand for å få klikk, samtidig som det er en påstand fulstendig bak mål. Det samme idiotiske ryktet kommer hvert år: "Hoppper de over "S" modellen?". Svar: Nei, aldri. Og lanseringen skjer i September, som alltid.

Hver så snill Tek; hev dere over dette. Dette er en overskrift for VG, ikke et "bransjeblad".

 

Når det er sagt tror jeg ikke de lanserer flere farge valg, i hvertfall ikke på S modellen. Med C modellen kan de stort sett finne på hva de vil, men håper på en litt mer solid konstruksjon enn plast, men har ikke store forhåpninger til det.

Samtidig tror jeg det er på tide å bumpe opp megapikslene. Ikke fordi jeg tror kamera trenger det, men det er typisk Apple og fordi da blir det lettere og overbevise de som "bare skal ha en telefon" om at et kamera på 12 mp er like bra som et på 16, kontra 8 og 16.

Lenke til kommentar

Fin artikkel, allikevel mangler jeg kilder til mange av de påstandene dere kommer med. Kilder vil være en billig måte å kjøpe dere litt ekstra troverdighet. Alle andre medier rapporterer hvor informasjon kommer fra, hvis kilden er hemmelig, så pleier dette å rapporteres i artikkelen. Synes ikke tek.no er i possisjon til å endre denne normen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...