Andreas91 Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Det er ingen motstand når jeg trykker inn clutchen på bilen min, den er bare helt løs og slapp og når jeg starter bilen er det tydelig at clutchen ikke har noen effekt i det hele tatt, bilen bare hopper frem som om clutchen ikke skulle være trykket inn. Det leker noe som drypper under bilen. Dette har skjedd etter at bilen har stått helt stille i ca.7 timer. Hva har skjedd? Noen gode teorier? Bilen er er en kia sephia 1996 mod.
Complexity Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Om det er hydraulisk clutch så er det nok den som lekker. Det forklarer hvorfor clutchen ikke virker.
sedsberg Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Vil tippe den har hydraulisk clutch. Da kan det være den som lekker. 1
Andreas91 Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Skrevet 26. mai 2015 Okei. Men kan det være en slange som har hoppet av eller som har sprukket?
Pluggen Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Det kan man kun se ved bruk av øynene Ofte ligger feilen i enten hovedsylinder, eller slavesylinder, noe du også enkelt kan sjekke selv. Slavesylinderen sitter på/i kassa, så da er det å se rundt/på den om det er mye søl, og hovedsylinderen sitter oppe under vinduet på førersiden (kan kreve demontering av noe deksel o.l for å kunne sees.. Det du også kan sjekke er om det er vått i gulvteppet under pedalene, eller om clutchpedalen er unaturlig glatt.. Lykke til på leitinga, og hold oss oppdatert! 1
sedsberg Skrevet 26. mai 2015 Skrevet 26. mai 2015 Det kan være nesten hva som helst. Slange, kobling eller pakning/o-ring i en av sylinderne. Se etter væskebeholderen og følg slangen ned til clutchen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå