Gå til innhold

Utfordringer i hverdagen?


Anbefalte innlegg

Jeg og ei venninne har bestemt oss for å skrive en liste med masse utfordringer som vi skal gjennomføre! Vi vil også gjøre ting som kanskje ikke er noen utfordringer, men ting vi kan gjøre for andre som de virkelig vil sette pris på! 

 

Hittil har vi skrevet ned:
- Hoppe i strikk

- Hoppe fra en 12 meter bru

- Ta med en narkoman på kafè

- Bare slå an en prat med noen som er ensomme

- Besøke et gamlehjem og ta med et eller annet de vil sette pris på

 

Vi har ikke mye enda. Derfor lurte jeg på om noen her har noen gode ideer til oss? Både utfordringer og snille ting? :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, morsomt at første svar til en som ønsket å prøve ut nye ting. var liksom en som ønsket å ødelegge ønskene dine og ikke hadde noe mer å komme ned.  Jeg har hoppet fra 14 meter. Det gikk fint, MEN du må lande riktig, landet på rumpa feil engang, og hadde vondt i 6 måneder etterpå. 

Hva med å: 
Hoppe i fallskjerm.
Ta med en narkoman/uteligger på shopping og gi vedkommende nytt tøy. (slik mange på youtube har gjort) 
Melde seg inn i en frivillig organisasjon som gjør frivillige tjenester for andre . (Vi har blåkors i kristiansand. ) 
Ha penge innsamling, Garasjesalg, vaffelsalg og gi pengene til en veldedig forening

 

Lenke til kommentar

Jeg og ei venninne har bestemt oss for å skrive en liste med masse utfordringer som vi skal gjennomføre! Vi vil også gjøre ting som kanskje ikke er noen utfordringer, men ting vi kan gjøre for andre som de virkelig vil sette pris på! 

 

Hittil har vi skrevet ned:

- Hoppe i strikk

- Hoppe fra en 12 meter bru

- Ta med en narkoman på kafè

- Bare slå an en prat med noen som er ensomme

- Besøke et gamlehjem og ta med et eller annet de vil sette pris på

 

Vi har ikke mye enda. Derfor lurte jeg på om noen her har noen gode ideer til oss? Både utfordringer og snille ting? :)

Godt initiativ. Er dette en slags bucket list? 

 

- Hoppe i fallskjerm

- Bestige ditt fylkes høyeste fjell

- Betal måltidet til en som ser "sliten" ut på f. eks MacDonalds eller BK (er gjerne hit de går, men dette er vel gjerne innafor "narkoman på kafé"-punktet.)

- Plukk opp folk fra busstopp og kjør de gratis hjem. 

Lenke til kommentar

Hehe, morsomt at første svar til en som ønsket å prøve ut nye ting. var liksom en som ønsket å ødelegge ønskene dine og ikke hadde noe mer å komme ned.  Jeg har hoppet fra 14 meter. Det gikk fint, MEN du må lande riktig, landet på rumpa feil engang, og hadde vondt i 6 måneder etterpå.

Tenkte jeg skulle gjøre en god gjerning jeg også å avverge en eventuell ulykke. Lander man på magen så er det nok likbilen som kommer og plukker opp TS.

Lenke til kommentar

 

Hehe, morsomt at første svar til en som ønsket å prøve ut nye ting. var liksom en som ønsket å ødelegge ønskene dine og ikke hadde noe mer å komme ned.  Jeg har hoppet fra 14 meter. Det gikk fint, MEN du må lande riktig, landet på rumpa feil engang, og hadde vondt i 6 måneder etterpå.

Tenkte jeg skulle gjøre en god gjerning jeg også å avverge en eventuell ulykke. Lander man på magen så er det nok likbilen som kommer og plukker opp TS.

 

Jeg ser jo hva du mener, men det er som man sier, den som intet våger, intet vinner. Uhell og ulykker kan alltid skje hvor enn en er, og hva enn en gjør. Det er viktig å ta noen forholdsregler når man hopper fra en slik høyde. Noen tenker seg om og dropper det, andre liker å leve litt mer farlig og ta litt sjanser. Vi er forskjellige ;-)  For meg hjelper det ikke å tenke på alt som kan skje hvis det går galt. Jeg sammenligner det med å se ned, hvis man har høydeskrekk og er på en høyde. 

Lenke til kommentar

Hehe, morsomt at første svar til en som ønsket å prøve ut nye ting. var liksom en som ønsket å ødelegge ønskene dine og ikke hadde noe mer å komme ned. Jeg har hoppet fra 14 meter. Det gikk fint, MEN du må lande riktig, landet på rumpa feil engang, og hadde vondt i 6 måneder etterpå.

 

Hva med å:

Hoppe i fallskjerm.

Ta med en narkoman/uteligger på shopping og gi vedkommende nytt tøy. (slik mange på youtube har gjort)

Melde seg inn i en frivillig organisasjon som gjør frivillige tjenester for andre . (Vi har blåkors i kristiansand. )

Ha penge innsamling, Garasjesalg, vaffelsalg og gi pengene til en veldedig forening

 

 

Hahah, ja! Det er bare gøy å utfordre seg selv litt. Man er nødt til å presse seg litt ut av komfortsonen innimellom :) men ja, veldig dumt å lande feil fra en sånn høyde. Jeg har hoppet mange ganger selv, og det har gått helt fint! Men venninna mi har høydeskrekk. Derfor tenke jeg at vi kunne skrive det ned. Sånn at hun får tøyd grensene sine litt! :)

 

Frivillig arbeid var kjempesmart! Takk :)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg og ei venninne har bestemt oss for å skrive en liste med masse utfordringer som vi skal gjennomføre! Vi vil også gjøre ting som kanskje ikke er noen utfordringer, men ting vi kan gjøre for andre som de virkelig vil sette pris på!

 

Hittil har vi skrevet ned:

- Hoppe i strikk

- Hoppe fra en 12 meter bru

- Ta med en narkoman på kafè

- Bare slå an en prat med noen som er ensomme

- Besøke et gamlehjem og ta med et eller annet de vil sette pris på

 

Vi har ikke mye enda. Derfor lurte jeg på om noen her har noen gode ideer til oss? Både utfordringer og snille ting? :)

Godt initiativ. Er dette en slags bucket list?

 

- Hoppe i fallskjerm

- Bestige ditt fylkes høyeste fjell

- Betal måltidet til en som ser "sliten" ut på f. eks MacDonalds eller BK (er gjerne hit de går, men dette er vel gjerne innafor "narkoman på kafé"-punktet.)

- Plukk opp folk fra busstopp og kjør de gratis hjem.

Nææ, det er bare noe vi vil gjøre i løpet av sommeren. Først tenkte vi bare å lage en liste med utfordringer. Jeg tror det er en god mentaltrening, og veldig sunt å tøye sine egne grenser innimellom. Så vi tenkte dette kunne være gøy. Men så fant vi ut at vi samtidig kunne lage en "snill" liste også!

 

Tusen takk for tips :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...