Gå til innhold

Optimalisering/vedlikehold av Z-Wave?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det en måte å vise, grafisk, hvor enhetene er? Altså rekkefølge, naboer osv.

 

Noen ideer eller er jeg inne på et blindspor?

 

Natta...

 

Ja, dette kan du lett gjøre ved å koble z-sticken til zensys-tools og velge Topology map. Da får du opp en oversikt som på bildet under.

 

post-345673-0-84435900-1435062647_thumb.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I tillegg har jeg vel oppgradert Homeseer og Z-Wave plug-ins, nå fungerer alt OK men det er en irriterende 2 minutters delay på alt jeg gjør.

HomeSeer sin Z-wave plugin skal nå optimalisere alt automatisk, så det gamle regimet om å "optimalisere med hell 4 ganger etter hverandre" skal være over. :)

 

 

Har du fremdeles delay?

Lenke til kommentar

Takk til dere begge!

 

 

I tillegg har jeg vel oppgradert Homeseer og Z-Wave plug-ins, nå fungerer alt OK men det er en irriterende 2 minutters delay på alt jeg gjør.

HomeSeer sin Z-wave plugin skal nå optimalisere alt automatisk, så det gamle regimet om å "optimalisere med hell 4 ganger etter hverandre" skal være over. :)

 

 

Har du fremdeles delay?

 

 

Nei, men det var Qees-enheter som "plutselig" ble treige, jeg endret til 0 sekunder og så ble det ordnet.

 

Det er bra at ting går automatisk, hvis  det gjør det da.

 

 

Glimrende, låner den jeg også.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

HomeSeer sin Z-wave plugin skal nå optimalisere alt automatisk, så det gamle regimet om å "optimalisere med hell 4 ganger etter hverandre" skal være over. :)

 

:hmm:

 

Er du helt sikker på det?

 

Jeg flyttet en plug-in i går, da fikk den ikke kontakt med "noe". Samtidig mistet en annen også kontakt med "alt".

 

Koblet tilbake, kjørte Optimize x 3 og Full x 1. Deretter fikk de flere naboer og fungerte på nye lokasjoner.

 

Noen ide?

Lenke til kommentar

 

HomeSeer sin Z-wave plugin skal nå optimalisere alt automatisk, så det gamle regimet om å "optimalisere med hell 4 ganger etter hverandre" skal være over. :)

 

:hmm:

 

Er du helt sikker på det?

 

Jeg flyttet en plug-in i går, da fikk den ikke kontakt med "noe". Samtidig mistet en annen også kontakt med "alt".

 

Koblet tilbake, kjørte Optimize x 3 og Full x 1. Deretter fikk de flere naboer og fungerte på nye lokasjoner.

 

Noen ide?

Automatikken skjer kun når du inkluderer/ekskluderer nye noder. Flytter du en node i ettertid så må du optimalisere denne manuelt som vanlig. Du må også passe på å optimalisere nabonodene som har brukt plug-in modulen som rute frem til kontrolleren. Endret av _iblis_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er jo det z-health skal gjøre automatisk for deg i teorien hvis du har den aktivert. Men etter hva jeg har lest på forumet så fungerer ikke denne funksjonen helt knirkefritt i HS3 og kan gjøre vondt værre.

 

Selv så bruker jeg z-way til å vedlikeholde z-wave nettverket mitt og der har jeg en lignende funksjon som heter "heal network" som kjøres hver natt klokken 02:00. Dette fungerer veldig bra.

Endret av _iblis_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...