Gå til innhold

Problemer å koble seg på Wifi etter ha oppdatert til 4.4.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruk slett/glem nettverk og legg det inn på nytt med passord.

Prøv å kople telefonen til et annet trådløst nett/router.

 

Har du gjort factory resett etter oppdatering .

Enkelte ganger må man ty til det.

 

Ligger det en dhcp lease i routeren på det trådløse nettverket for Note 3 sin wifi mac adresse så frigjør/slett denne.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Bruk slett/glem nettverk og legg det inn på nytt med passord.

Prøv å kople telefonen til et annet trådløst nett/router.

(dette er også blitt gjort, uten hell. Samme problemet oppstår som tidligere nevnt)

Måtte ta ut strømkontakten på ruteren når det var tordenvær, og det var problemet oppstod. Det har fungert fint før jeg tok ut strømkontakten tidligere i dag.

Har du gjort factory resett etter oppdatering .
Enkelte ganger må man ty til det.

(den er oppdatert til 4.4.2) 

Ligger det en dhcp lease i routeren på det trådløse nettverket for Note 3 sin wifi mac adresse så frigjør/slett denne.

/Forklar dette nærmere, da jeg kjører Apple maskin. Finner man den under innst. under nettverk på dhcp ? Og hvor ?

Lenke til kommentar

Mobilen skal tilkoplet trådløst wifi sier du.

Til hva da ? du kopler vel ikke mobilen til Apple mac men til huset/leilighetene trådløse ruter (av et eller annet merke)

Det er den ruteren som deler ut dynamisk ipadresse såfall til telefonen (kalt dhcp server) .

Alt som kommuniserer på et nettverk har noe som kalles mac-adresse med en verdi mellom 00:00:00:00:00:00 - FF:FF:FF:FF:FF:FF .

Din ruter prøver i et gitt periode (lease) å gi samme ipadresse til din mobils macadresse som er unik. Denne kan man løse ut/slette i ruterens oppsett slik at den gir mobilen en annen ipadresse.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Med factory resett , mener jeg om du har - etter oppdateringen til 4.4.2 - gått inn i sikkerhets menyen og satt telefonen tilbake til fabrikk instillinger. / Gjorde det og etter den startet opp, som helt ny. Problemet å koble seg mot nettverk er som tidligere. Ingen endring. Vurderer heve kjøpet. Kan ikke ha noe som ikke fungerer 100%.

Lenke til kommentar

Mobilen skal koble seg mot trådløse ruter.

Hvordan løse ut/ slette ruterens oppsett, slik at den gir mobilen en annen ip adresse ?

Mobilen skal tilkoplet trådløst wifi sier du.
Til hva da ? du kopler vel ikke mobilen til Apple mac men til huset/leilighetene trådløse ruter (av et eller annet merke)
Det er den ruteren som deler ut dynamisk ipadresse såfall til telefonen (kalt dhcp server) .
Alt som kommuniserer på et nettverk har noe som kalles mac-adresse med en verdi mellom 00:00:00:00:00:00 - FF:FF:FF:FF:FF:FF .
Din ruter prøver i et gitt periode (lease) å gi samme ipadresse til din mobils macadresse som er unik. Denne kan man løse ut/slette i ruterens oppsett slik at den gir mobilen en annen ipadresse.

Lenke til kommentar

Skjønner frustrasjonen.

Men du bør få sjekket om problemet er wifien på telefonen eller ruter/trådløs nett hos deg.

Så prøv å kople telefonen til et annet trådløs nett først føre du konkluderer med noe.

 

Hvordan du skal løse ut eventuell dhcp lease på ditt trådløse nettverket kan vi ikke gi deg info om uten videre.

Det avhenger av type utstyr og en finner den informasjonen i admin guide over ruteren .

Mobilen sin ethernet mac adresse for wifi finner man i innstillinger-om telefonen - status.

Lenke til kommentar

Naboen har mobiltbredbånd, og testet den akkurat nå, mobilen har vedvarende problemet. Den finner nettverket til naboen, og søker hele tiden. Melding viser, henter Ip adresse. Akkurat som tidligere nevnt. Har vært inne på Wifi innst. ved å taste *#0011#, og endret innst.der. Tok en restart. Og problemet er vedvarende.

Prøvde med iphonen mot naboens mobilbredbåndnett og den koblet seg uten problem. Kan tilføye at både, ruter og modem er tilbake stilt til fabrikk innstillinger. Både pc, iphone og nettbrett koblet seg mot nettverket uten problem. /etter ha logget inn med passord. Så det er kun mobilen SG Note 3 som ikke kobler seg opp. Får beskjeden kunne ikke hente ip adresse etter en stund.

Det er nok feil med programvaren i mobilen. Det er ingen tvil om. For både iphone og ipad kobler seg mot nettverket mitt og naboens uten problem.

Lenke til kommentar

Ok, da må det ha blitt et problem med den oppdateringen med 4.4.2 da.

Men er ikke nyere Android versjon ute til Sm-n7005 da ? Hører og at den har fått Lollipop 5.x.

Du kunne jo oppdatere videre gjennom Kies og PC og er ikke jo avhengig av wifi på enheten.

 

Her er det en liste over workarounds i alle fall du kan gå igjennom.

http://www.digitaltrends.com/mobile/galaxy-note-3-problems/12/#wi-fiissues

 

Tviler på at det er hardware feil da du sa det funket føre du oppdaterte firmware på den.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ok, da må det ha blitt et problem med den oppdateringen med 4.4.2 da.

Men er ikke nyere Android versjon ute til Sm-n7005 da ? Hører og at den har fått Lollipop 5.x.

Du kunne jo oppdatere videre gjennom Kies og PC og er ikke jo avhengig av wifi på enheten.

 

Her er det en liste over workarounds i alle fall du kan gå igjennom.

http://www.digitaltrends.com/mobile/galaxy-note-3-problems/12/#wi-fiissues

 

Tviler på at det er hardware feil da du sa det funket føre du oppdaterte firmware på den.

 

Har ingen planer om ha Lollipop 5 etter som den skaper enda mer problemer og dreper batteritiden. Kompis av meg har oppdatert 5.0 på sin Note 3, og har så si hatt problemer med den. Programmene kræsjer, batteritiden slukes fort, og den fryser når man bruker flere enn to programmer samtidig.

Den linken du ga, har jeg sett tidligere og er kjent med den. Det kan være nettverksmodulen i selve mobilen som ikke er bra. Samme problemet hadde jeg før jeg oppdaterte den til 4.2.2. Når det gjaldt hardware, så glemte jeg tilføye at det kan være feil med nettverkskortet i den.

Lenke til kommentar

Hvis du kan se og søke opp SSID broadcasting wifi/trådløse nettverk virker jo nettverks modulen i soc.

Så det er nok noe software greie.

 

Du skal ikke være nødvendigvis oppgradere programvaren for å komme seg på Wifi. Venninne av meg har samme som meg Note 3, og den har 4.0 og har ikke noen problemer å koble seg til på nett. Mens min Note 3 viser hva nett som er tilgjengelig, men kobler seg ikke på. Så det er en feil med softwaren. Kan tilføye at jeg hadde en eldre dame som hadde med seg en Samsung s3 og hadde samme problemet som meg. Ved å endre på innstillingen i nettverksmenyen og så fungerte den som ei kule igjen. Hun har aldri hatt problemer med den ettertid. Og hennes fungerer helt fint. For nettverket i huset fungerer som det skal og hadde en Samsung nettbrett på prøve og den koblet seg opp. Og den var på nett med en gang etter ha tastet inn passordet til nettverket. Og den kommer på nettet automatisk etter å slå av og på Wifi. Og når den kommer på nett, så kommer det opp en liten beskjed, koblet til nettverksnavn, samt Wifi symbol kommer i menylinjen øverst. Men det gjør ikke min Note 3. Vurderer sterkt heve kjøpet. For leverer jeg den inn, vil jeg få beskjeden: fant ingen softwarefeil eller systemfeil. Jeg kjenner til dette fra tidligere erfaring.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke helt bakgrunnen for forrige post.

Selv er jeg bare en bruker som deg .

På lik linje med de andre som 'henger' her på diskusjon.no og prøver å hjelpe hverandre med feil,workarounds,problem isolasjon osv.

 

Har ingen relasjoner selv til noen utsalgssteder,butikker,produsenter eller operatører når det gjelder mobile enheter.

Svar fra min del har kun vært for å hjelpe deg med å isolere problemet og evt finne en workaround.

Lenke til kommentar

Det er meget irriterende at en slik mobil ikke skal fungere som den skal. Mistenker den kan ha en software feil, og workaround får jeg se mer på. Du har nok sikkert blitt lite blid når en mobil ikke fungerer, på lik linje som meg. Man betaler tross alt over 4500,- og da bør ikke en eneste feil finnes. Jeg får sjekke ut mer av hva jeg skal gjøre med mobilen. Tviler på at appene som er nedlastet kan være medvirket til at den ikke kobler seg opp på nett. Appene er kjøpt av Play Butikk og Galaxy App. Skal studere workaround nøye.

 

Den er levert inn til service og satser de finner feilen som jeg mener og tror kan være. Trolig er det feil med antennen på mobilen. 

Nå vet jeg ikke helt bakgrunnen for forrige post.
Selv er jeg bare en bruker som deg .
På lik linje med de andre som 'henger' her på diskusjon.no og prøver å hjelpe hverandre med feil,workarounds,problem isolasjon osv.

Har ingen relasjoner selv til noen utsalgssteder,butikker,produsenter eller operatører når det gjelder mobile enheter.
Svar fra min del har kun vært for å hjelpe deg med å isolere problemet og evt finne en workaround.

Endret av Monica1970
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Det er meget irriterende at en slik mobil ikke skal fungere som den skal. Mistenker den kan ha en software feil, og workaround får jeg se mer på. Du har nok sikkert blitt lite blid når en mobil ikke fungerer, på lik linje som meg. Man betaler tross alt over 4500,- og da bør ikke en eneste feil finnes. Jeg får sjekke ut mer av hva jeg skal gjøre med mobilen. Tviler på at appene som er nedlastet kan være medvirket til at den ikke kobler seg opp på nett. Appene er kjøpt av Play Butikk og Galaxy App. Skal studere workaround nøye.

 

Den er levert inn til service og satser de finner feilen som jeg mener og tror kan være. Trolig er det feil med antennen på mobilen. 

Nå vet jeg ikke helt bakgrunnen for forrige post.

Selv er jeg bare en bruker som deg .

På lik linje med de andre som 'henger' her på diskusjon.no og prøver å hjelpe hverandre med feil,workarounds,problem isolasjon osv.

 

Har ingen relasjoner selv til noen utsalgssteder,butikker,produsenter eller operatører når det gjelder mobile enheter.

Svar fra min del har kun vært for å hjelpe deg med å isolere problemet og evt finne en workaround.

 

Etter en uke på aut. service, så var det antenne problem og deler er skiftet ut. Så nå fungerer den. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke oppgradert den til 4.4.2. Den ligger på 4.4.1 som ny. Bryr meg ikke om å oppdatere enda, før jeg må. Dessuten fungerer jo ting på den som det skal.

Det var Sub og antenne delen i selve mobilen som var defekt. Men den fungerer nå. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...