Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

IT 2 skriftlig eksamen våren 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har gjort Eksamen våren 2012 oppgave 3? 
Skjønner ikke helt hvordan du kan unngå å registrere det samme navnet flere ganger i Arrayen.
Satt stor pris på hjelp!  :)

 

*EDIT*
Fant løsningsforslag på læreren min sitt nettsted: http://www.ulven.biz/it2/eksamen/V2012_London_OL/

anbefaler alle å besøke den å se litt rundt. Hele pensum er på denne siden, du kan i tillegg laste den ned å bruke den fritt på eksamen! :w00t:

Endret av Baowz
Lenke til kommentar

Vet noen hvordan man lager en applikasjon der man trykker på et bestemt punkt på det karte fra forberedelsen og får fram info eller bilde?

Det spørs programmeringspråk.. I html/javascript kan du bruke <map> http://www.w3schools.com/tags/tag_map.asp

random tutorial for <map>:

I dette tilfelle assigner du en onclick event til en av <area> taggene og caller en funksjon som viser bildet for eksempel.

 

I flash/actionscript regner jeg med at du kan putte forskjellige knapper på de forskjellige punktene..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har fått utdelt noen filer som kan hjelpe oss med dokumentasjon/planlegging under eksamen ->

 

https://drive.google.com/file/d/0B5saPeZiSCslTHZTVDFPNDhNZEk/view?usp=sharing

 

Er lagt ved en Xmind fil som inneholder mye informasjon som kan komme til hjelp under eksamen å!

Hva tenker folk om en oppgave der vi evt skal velge en start-by (RadioButton) og kan velge byer vi skal innom (RadioButtonList) og en slutt-by(RadioButton). Vi kjører da en løkke som velger ut den korteste lengden til en av byene og legger det til summen til vi tilslutt får vite hvor langt det er totalt og evt skriver ruten som er blitt valgt? Er da selvsagt lagt ved hvor langt det er mellom byene. :)

Lenke til kommentar

Hva tror dere den "enkle" programmeningsoppgaven går ut på?

Tror ellers at oppgave 1 blir å trykke på punkter på kartet, for så å spille av video + vise info til stedet.

Oppgave 3 tror jeg blir å bestille billetter til forskjellige aktiviteter på forskjellige steder. 

4 blir vel som vanlig dokumentasjon.

Endret av HypeBoy
Lenke til kommentar

Hva tror dere den "enkle" programmeningsoppgaven går ut på?

Tror ellers at oppgave 1 blir å trykke på punkter på kartet, for så å spille av video + vise info til stedet.

Oppgave 3 tror jeg blir å bestille billetter til forskjellige aktiviteter på forskjellige steder. 

4 blir vel som vanlig dokumentasjon.

Har du noen filer/oppgaver som er lignende som du kunne delt? Tenker på en oppgave med bestilling osv

Lenke til kommentar

 

Hva tror dere den "enkle" programmeningsoppgaven går ut på?

Tror ellers at oppgave 1 blir å trykke på punkter på kartet, for så å spille av video + vise info til stedet.

Oppgave 3 tror jeg blir å bestille billetter til forskjellige aktiviteter på forskjellige steder. 

4 blir vel som vanlig dokumentasjon.

Har du noen filer/oppgaver som er lignende som du kunne delt? Tenker på en oppgave med bestilling osv

 

Har dessverre ikke kommet så langt enda...

Lenke til kommentar

 

 

Hva tror dere den "enkle" programmeningsoppgaven går ut på?

Tror ellers at oppgave 1 blir å trykke på punkter på kartet, for så å spille av video + vise info til stedet.

Oppgave 3 tror jeg blir å bestille billetter til forskjellige aktiviteter på forskjellige steder. 

4 blir vel som vanlig dokumentasjon.

Har du noen filer/oppgaver som er lignende som du kunne delt? Tenker på en oppgave med bestilling osv

 

Har dessverre ikke kommet så langt enda...

 

Okei, om du skulle komme så langt hadde det vert utrolig greit om du kunne delt de :) Må bare ikke stryke... :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glad jeg fant denne tråden! Tror virkelig den kommer til å være til god hjelp for en som meg! 
 

Avstands kalkulator samt sider hvor vi kan finne informasjon om de forskjellige plassene, virker jo sannsynlig iforhold til pensum. Er det noen som har oppgaver med noen lignende funksjoner, håper jeg de blir delt!
 

Lenke til kommentar

hei, tenkte noko lignende som dette var relevant til eksamen i IT imårga! =D 

lurte på om dykk kan hjelpe meg med eit problem. Jeg vil ha ein ''strek'' som går ifrå kommune til kommune når ein trykker på "kommune" reiser til "kommune". 

 

 

Noken som veit kvifor bilda ikkje blir registrert i andre 'frame' ?

kommunekart.rar

Endret av alexsander96
Lenke til kommentar

 

hei, tenkte noko lignende som dette var relevant til eksamen i IT imårga! =D 

 

Dette var veldig bra! Tusen takk for at du delte :).. Sharing is caring spirit!

 

haha berre å bruke berre ikkje copy&paste imårga visst den skolle være aktuell og utrekningen er feil, det er berre ein skisse:) 

Lenke til kommentar

hei, tenkte noko lignende som dette var relevant til eksamen i IT imårga! =D 

lurte på om dykk kan hjelpe meg med eit problem. Jeg vil ha ein ''strek'' som går ifrå kommune til kommune når ein trykker på "kommune" reiser til "kommune". 

 

 

Noken som veit kvifor bilda ikkje blir registrert i andre 'frame' ?

Kunne du lastet den opp i noe annet en winRAR? Har nemlig ikke lov til å laste ned winRAR på pcen  :confused:

Lenke til kommentar

hei, tenkte noko lignende som dette var relevant til eksamen i IT imårga! =D 

lurte på om dykk kan hjelpe meg med eit problem. Jeg vil ha ein ''strek'' som går ifrå kommune til kommune når ein trykker på "kommune" reiser til "kommune". 

 

 

Noken som veit kvifor bilda ikkje blir registrert i andre 'frame' ?

 

Hvorfor står teksten på et anna språk etter txtMelding.text="" ? Spank trur jeg?

Lenke til kommentar

hei, tenkte noko lignende som dette var relevant til eksamen i IT imårga! =D 

lurte på om dykk kan hjelpe meg med eit problem. Jeg vil ha ein ''strek'' som går ifrå kommune til kommune når ein trykker på "kommune" reiser til "kommune". 

 

 

Noken som veit kvifor bilda ikkje blir registrert i andre 'frame' ?

Nice! Kunne du sendt meg bare programmeringskodene for oppgaven? Får ikke sett .fla filer som er laget i eldre versjoner enn den jeg har. Hadde vært flott :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...