Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

IT 2 skriftlig eksamen våren 2015


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes også at oppgavene var litt vanskelige! Spesielt oppgave 2, der prøvde jeg meg først på arrays, men fikk det ikke til... Så det endte opp med 20++ if'er... Men ellers var den jo helt grei

Kan jeg få se hvordan du gjorde det? Kan du laste opp det du gjorde?

Lenke til kommentar

Synes også at oppgavene var litt vanskelige! Spesielt oppgave 2, der prøvde jeg meg først på arrays, men fikk det ikke til... Så det endte opp med 20++ if'er... Men ellers var den jo helt grei

Prøvde meg også først med array fordi jeg var sikker på at jeg skulle klare det. Det gjorde jeg ikke helt. Satser på å ikke stryke, selv om jeg aldri har tenkt på å stryke haha. Syntes denne eksamen var en del vanskeligere enn tidligere år.

Endret av itsDank
Lenke til kommentar

Dette er min besvarelse. Føler den skal være ganske solid, men en vet aldri med sensoren som retter.. Vet heller ikke om det var meninga å trekke med både spesifikasjoner, wireframes(brukergrensesnittskisser), UI(Design) og usecase(UML/Handlingsdiagram med normal flyt(happy flow) og unntak). Det er ikke alltid nødvendig med alle, og siden de brukte "/" mellom hver mener jeg at det er nok med 2 av de på eksamen. Gjerne post mer her! Likte å se hva andre har svart  :)

Nais prove.zip

Lenke til kommentar

Det var det jeg rakk å gjøre.. Mista veldig mye tid på grunn av 2 dumme feil i oppgave 1 og 2 som gjorde at jeg kasta bort over 1 time på å fikse det. Klarer ikke å tenke på dette mer, noen andre som kan si meg hva jeg mangler for at dette skal virke? :)

Retta litt på den og så faktisk at det var et uhell med syntaksen i frame 3. Om du hadde brukt innrykk for hver "{" kunne det vært lettere å spotte feilen. Koden var korrekt ellers, bare jeg som er veldig pirkete på syntaksen din om du ser i fila  :dremel:

Oppgave 2 Eksamen fla.zip

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det var det jeg rakk å gjøre.. Mista veldig mye tid på grunn av 2 dumme feil i oppgave 1 og 2 som gjorde at jeg kasta bort over 1 time på å fikse det. Klarer ikke å tenke på dette mer, noen andre som kan si meg hva jeg mangler for at dette skal virke? :)

Retta litt på den og så faktisk at det var et uhell med syntaksen i frame 3. Om du hadde brukt innrykk for hver "{" kunne det vært lettere å spotte feilen. Koden var korrekt ellers, bare jeg som er veldig pirkete på syntaksen din om du ser i fila  :dremel:

 

Ååå Tusen takk :) <3 Mye dumme ting man gjør når man stresser og har dårlig tid.. Får bare håpe at jeg får noe over 3, hadde vært dumt å stryke på eksamen når jeg ligger på 5/6 til vanlig i it2.. haha uff... Men kunne du også retta oppgave 3? eller ihvertfall se litt på den og gi meg en tilbakemelding, om du har litt tid? :)

Lenke til kommentar

 

Har så lyst til å se hvordan andre gjorde det, kan noen legge ut?

Her er min:

http://simen.codes/web/informasjonsteknologi-2-eksamen-2015/

Tror det falt ut en 'a' (data.js -› dat.js) når jeg leverte som gjør at videoen ikke fungerer. Noen som vet om det blir trekk for det?

 

Mer perfekt kan det ikke bli, tror den lille 'a'en kan godtaes  ;) Men blir litt beskymret av at det ligger kodesnutter ute på nettsiden din (Den var fin forresten) og sensor kanskje kan finne navnet ditt via plagiatkontroll.. Kan gå an å foreløpig legge filene ut, så koden i det karakteren er tilbake, bare for å være på den sikre siden  :)

Lenke til kommentar

 

 

Det var det jeg rakk å gjøre.. Mista veldig mye tid på grunn av 2 dumme feil i oppgave 1 og 2 som gjorde at jeg kasta bort over 1 time på å fikse det. Klarer ikke å tenke på dette mer, noen andre som kan si meg hva jeg mangler for at dette skal virke? :)

Retta litt på den og så faktisk at det var et uhell med syntaksen i frame 3. Om du hadde brukt innrykk for hver "{" kunne det vært lettere å spotte feilen. Koden var korrekt ellers, bare jeg som er veldig pirkete på syntaksen din om du ser i fila  :dremel:

 

Ååå Tusen takk :) <3 Mye dumme ting man gjør når man stresser og har dårlig tid.. Får bare håpe at jeg får noe over 3, hadde vært dumt å stryke på eksamen når jeg ligger på 5/6 til vanlig i it2.. haha uff... Men kunne du også retta oppgave 3? eller ihvertfall se litt på den og gi meg en tilbakemelding, om du har litt tid? :)

 

Det var mye bra der og, og etter 20 ekstra linjer funker koden der og  :grin2: Måtte lage MovieClips ut av ringene og, men ellers skal den være innefor femmerkrava nå, kanskje 6, fila følger trossalt oppgava  ;)

Oppgave 3 Eksamen fla.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...