Gå til innhold

[Løst] Uhell på parkeringsplass


Anbefalte innlegg

Hei! 
Ble gjort oppmerksom av en annen bilist da jeg skulle hjem etter å ha vært på butikken, at han TRODDE han hørte en bildør slo inni bilen min. Jeg gikk ut for å sjekke, og der var det en synlig lakkskade. Jeg fikk nummeret av han på bilen som gjorde det, men bilen sto ikke der da jeg skulle kjøre. Er dette noe jeg kan/burde gjøre noe med? Glemte å ta nr. til han jeg ble opplyst om dette, så har ikke "vitne" :( 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er dette noe jeg kan/burde gjøre noe med?

Ingen grunn til å gjøre noe nå, hvis bilen er kjørbar. Det kommer nok andre og kanskje større bulker. senere, så da kan du ta flere samtidig, om det trengs.

 

Ja, du har nok rett i det. Hadde bilen vært 1 uke gammel, hadde vell saken vært litt annen :) Takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Du ringer personen, sier han har blitt observert å ha dunket borti bilen din; hører hva han har å si. Skader ikke å høre med personen som er mistenkt...

 

Og eksempelet ditt har jo ingenting med denne saken og gjøre, heller motsatt. Selv om det fins stortyver og -svindlere, skal ikke du si ifra om du ser en person gjør noe galt? Er det OK for deg at dem driver på som de gjør?

Lenke til kommentar

Og eksempelet ditt har jo ingenting med denne saken og gjøre, heller motsatt. Selv om det fins stortyver og -svindlere, skal ikke du si ifra om du ser en person gjør noe galt? Er det OK for deg at dem driver på som de gjør?

Du kommenterer uten å gidde å lese tråden, og er følgelig helt på jordet. Det jeg sier at at en ikke skal lyve om at en observerte ham og tok bilde.

Å gjøre slikt er umoralsk, og fremdeles like forkastelig selv om den du lyver om skulle være en kjeltring.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Og eksempelet ditt har jo ingenting med denne saken og gjøre, heller motsatt. Selv om det fins stortyver og -svindlere, skal ikke du si ifra om du ser en person gjør noe galt? Er det OK for deg at dem driver på som de gjør?

Du kommenterer uten å gidde å lese tråden, og er følgelig helt på jordet. Det jeg sier at at en ikke skal lyve om at en observerte ham og tok bilde.

Å gjøre slikt er umoralsk, og fremdeles like forkastelig selv om den du lyver om skulle være en kjeltring.

 

 

Det er samtidig en del av virkeligheten, og det er en helt vanlig fair og etisk riktig måte å vinne frem på.

Lenke til kommentar

 det er en helt vanlig fair og etisk riktig måte å vinne frem på.

Nei, du vil ikke finne støtte blant dem som skriver om etiske spørsmål for at det er moralsk høyverdig å lyve for å oppnå egen fordel. Det er noe du har funnet på selv. Ganske sjokkerende, egentlig. Ikke at løgn forekommer iblant, for det vet vi det gjør, men at noen vil forsvare den. (Anonymt, riktignok, slik at en ikke risikerer å bli konfrontert med uttalelsene senere).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

 det er en helt vanlig fair og etisk riktig måte å vinne frem på.

Nei, du vil ikke finne støtte blant dem som skriver om etiske spørsmål for at det er moralsk høyverdig å lyve for å oppnå egen fordel. Det er noe du har funnet på selv. Ganske sjokkerende, egentlig. Ikke at løgn forekommer iblant, for det vet vi det gjør, men at noen vil forsvare den. (Anonymt, riktignok, slik at en ikke risikerer å bli konfrontert med uttalelsene senere).

 

 

Joda, når det er rettferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...