Gå til innhold

Continuum krever ny mobil


Anbefalte innlegg

 

Dersom du så vet noe Windows 8 ellers er bedre på, med unntak av systemoppstart, så lag egne tester som du repeterer og serverer oss statestikk for. Men ta mine oppgaveutfordringer først er du snill. Tar du utfordringen?

 

Lag gjerne egen tråd for dette testgreiene.

Det er ikke jeg som har bevisbyrden her, det er du som påstår at Microsoft ikke er på jakt etter ytelsesforbedringer.  :)

 

 

Da blir vi ikke enige. Min subjektive oppfatning og din subjektive oppfatning av ytelsesforbedringene går altså ikke hånd-i-hånd. Med unntak av den objektive oppstartstiden i Windows 8, som forøvrig er lett å få øye på.

 

At jeg sa noe om ytelse først, betyr ikke at du selv ikke sitter med en bevisbyrde i din påstanden om at Windows 8 har bedre ytelse enn Windows 7.

 

 

Slik ordla jeg meg om ytelse:

Ytelsesforbedringer kommer oss til gode, og dersom det virkelig hadde blitt bra, så kunne det tenkes at noen hadde valgt det til litt mer virksomhetskritisk bruk, etterhvert..

Og en kommentar tilbake på det der virksomhetskritiske i sykehusmaskineri. Var det det beste valget som ble gjort. Hadde de egentlig peiling på hvilke OS som var greiest. Kan det hende utviklerne av maskinen valgte det første de fikk øye på?

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da blir vi ikke enige. Min subjektive oppfatning og din subjektive oppfatning av ytelsesforbedringene går altså ikke hånd-i-hånd. Med unntak av den objektive oppstartstiden i Windows 8, som forøvrig er lett å få øye på.

Nei, akkurat her blir vi nok ikke enige. Men det kan jo være en grei bekjennelse det også... :)

 

Man skal uansett ikke bruke så lang tid i en søkemotor hvor man finner andre som har gjort tilsvarende tester, både større tek-sider og privatpersoner. Utenom selve oppstartstiden (for de som bryr seg om det, Sleep/Hibernate FTW!), så er de to systemene ganske like, f.eks. med tanke på filkopiering (små og store filer), mens Win 8 muligens har et bittelite tak på Windows 7 når det kommer til utnyttelse av RAM, multicore-setup,, etc. Office 2013 i Win 8 er også visstnok noen små knepp raskere enn i Win7. Det spørs om sluttbruker merker forskjellen, men marginene her er nok så små uansett, at selv om forskjellen er målbar så kan man diskutere hva det betyr i praksis.

 

Dette er min googling. Kanskje du finner noe annet. Det er imidlertid heller ikke viktig for meg, utenom at det viser at 1) Windows 8.1 i utgangspunktet er et lite skritt i riktig retning, og 2) Microsoft har fokus på problemstillingen. Men som sagt: Dette tar jeg for gitt at Microsoft tenkter på, så derfor er jeg ikke så opptatt av det. De vet at de kommer til å bli testet opp og i mente, så Win 10 bør absolutt ikke yte dårligere enn Win7/8, for ellers kommer alle nerdene til å la være å oppgradere fordi det potensielt gir dem et tap på 0.001 fps i GTA5 (f.eks).

 

 

Og en kommentar tilbake på det der virksomhetskritiske i sykehusmaskineri. Var det det beste valget som ble gjort. Hadde de egentlig peiling på hvilke OS som var greiest. Kan det hende utviklerne av maskinen valgte det første de fikk øye på?

Kanskje de valgte det beste til formålet?

 

De er profesjonelle, så kanskje vi skal anta at de vet hva de holder på med. Man kan la være å anta det, men det blir jo kun spekulasjoner. Poenget er at maskinen er der, at den fungerer og at den kjører Windows.

Lenke til kommentar

Men som sagt: Dette tar jeg for gitt at Microsoft tenkter på, så derfor er jeg ikke så opptatt av det. De vet at de kommer til å bli testet opp og i mente, så Win 10 bør absolutt ikke yte dårligere enn Win7/8, for ellers kommer alle nerdene til å la være å oppgradere fordi det potensielt gir dem et tap på 0.001 fps i GTA5 (f.eks).

 

 

Gud forby! Eller guden kan dra til helvete.. Nå er det blitt tillatt å spotte den kristne gud, bibelen og det den står for.

Lenke til kommentar

Hva med oppdateringer? Windows skal jo til stadighet kverne i en evighet før den er ferdig med å søke ferdig om det finnes oppdateringer i Windows Update. Og når du trykker innstallere, så tar Windows Update nok en evighet i å lage en mulighet for å gå tilbake. Så tar det kanskje en evighet å laste ned. Den står på 0 - 5 % i en evighet før det ser ut til at nedlastningen kan starte, også alt etter dagsformen til bredbånd eller Microsoft så kommer omsider dataene tikkende ned. Når de først er lastet ned, så skal Windows Update bruke en evighet på å forberede for innstallering. For så å bruke en evighet på å innstallere makkverket. I tillegg så kreves det ytterligere skriving før reboot har fått sparket seg inn. For så å kreve litt tid første gang Windows starter opp igjen.

 

Går det ikke an å effektivisere noe av dette, eller er Microsoft helt bakstreverske? Ok, dere kan kaste argumentet etter meg om at man ikke behøver å sitte og se på prosessen. Men, om man har en litt aldrende PC, så er det ikke noen sprek arbeidsmaskin mens denne trege prosessen foregår.

 

Selv på splitter nye PC'er så går det treigt med Windows Update, OFTE. Så det hjelper ikke å kaste råsterk hardware etter utysket heller.

Endret av G
Lenke til kommentar

Forventet vel at nettopp du skulle si dette Audun_K  :wee:

Tok jo forbehold i innlegget om slikt, men skrev dette svaret for å si den lille beskjeden.

 

 

Ok, dere kan kaste argumentet etter meg om at man ikke behøver å sitte og se på prosessen.

 

 

Du tar likevel ikke tak i noe av problemene med Windows Update, altså at det er tregt (for de som ikke måtte ha oppfattet budskapet før). Du er kun ute etter å kverrulere?

 

 

..For øvrig funker både osx og Linux på samme måten.

 

Funker hvordan? Tregt?

 

Jeg ser altså på tregheten som problemet (med Windows Update), så har vi det på det rene.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Du er kun ute etter å kverrulere?

 

:hm:

 

 

Det var i spørsmålsform. Det er selvsagt valgfritt å svare, eller å tilføye diskusjonen noen nyttige svar. Audun_K sa:

 

Om du slår på autoupdate forsvinner nesten hele problemet. ..

Jeg hadde tatt forbehold i mot sånne kommentarer, men det ble tydeligvis ikke oppfattet, eller så ble det ignorert. Jeg sa før han kom med denne kommentaren sin, følgende:

 

 

Ok, dere kan kaste argumentet etter meg om at man ikke behøver å sitte og se på prosessen.

 

 

Det var jo nettopp det han gjorde. Kunne jeg skrevet det på noen annet vis, for kommentaren ville kommet uansett.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...