Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vanlig med kvinnelig orgasme


Anbefalte innlegg

Hvor vanlig er det egentlig at damene får orgasme under sex? Jeg har truffet en jente, og vi har sex hver dag, opptil flere ganger. Jeg kommer selvfølgelig hver gang, men hun kommer aldri. Det er tydelig at hun synes det er veldig godt, for hun blir veldig våt, og tar selv initiativ til sex. Selv rett etter vi nettopp er ferdige. Hun sier også at det er veldig godt.

 

Hvis hun skulle trenge klitorisstimulig, hvorfor gjør hun ikke dette selv under samleiet?

 

Noen som har noen innspill?



Anonymous poster hash: 111b4...29d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Jeg er av samme oppfatning som deg, det virker som om jenter har nytelse hele tiden selvom de ikke kommer, i motsetning til menn som kommer når vi ejakulerer...

Lenke til kommentar

hun jeg var med sist, fikk orgasme (har i ettertid lurt på om det var fake eller ikke, men tror ikke det, ganske sikker på de var ekte. hun stønna og pesa, og klemte seg enda hardere nedpå når det skjedde. Grunnen til at jeg er usikker på om det var ekte, er at hun kun stønna, kom ikke noe "sprut" eller sånt.)

Hun fikk det ikke før vi hadde vært sammen ett par måneders tid. Virket som det var forbindet litt med "trygghet", vet ikke.

 

Annet enn det, tror jeg det er individuelt. Fingret en dame for litt siden, hun kom med små stønn hun også, selvom det ikke var noe orgasme. 

Bedre at damene svarer selv på denne tråden tror jeg.

 

EDIT: innspillet mitt er at kjæresten din trenger litt mer tid.

Endret av ragge_jz
Lenke til kommentar

Jeg er jente og jeg har slitt med det selv.

 

1. Er du sikker på at hun vet hvordan hun kommer i det heletatt? Noen kan vel gå hele livet uten å få det til.

2. Har dere holdt på lenge? Hvis hun trenger å hjelpe selv til for å komme, så kan det hende hun synes det er flaut å hjelpe til foran deg. jeg slet med det i de tre første forholdene, og kom kun når jeg var alene. men det var jo godt med sex fordet! 

3. Ikke alle kommer ved sex, men f.eks av fingring eller at hun hjelper til selv på klitoris. Det betyr ikke at du ikke gjør det bra nok, men noen klarer å komme bare på egenhånd

4. Er det noe du kan gjøre bedre? Snakk med henne! :) det kan være litt ubehagelig, men det hjelper jo å vite hva hun liker. MEN ikke press henne til å komme... i et av forholdene jeg var i så valgte jeg ofte å ikke komme selv men når partneren hele tiden tar "kan du ikke komme da?"-praten så følte jeg meg litt presset. jeg satte partnerens nytelse foran min egen og at jeg kom var ikke så viktig. det var godt fordet! 



Anonymous poster hash: 51751...1d5
Lenke til kommentar

Det enkleste er om du sørger for at hun kommer før du selv kommer. F.eks ved hjelp av oralsex eller fingrene.

 

Jeg kommer aldri av penetrering. Får ikke det til ved å hjelpe til selv heller. Men jeg synes det er godt uansett. Vil gjerne ha orgasme, eller så blir jeg liggende der frustrert etterpå, så om han kommer før meg så fikser jeg det selv etterpå.

 

Anonymous poster hash: be54b...590

Lenke til kommentar

Snakk med henne om det.

 

Ikke se på det som din oppgave å gi henne orgasme; det kan fort bli et ubehagelig press for henne hvis hun opplever at det er vanskelig å komme. Din manndom henger ikke sammen med hvor mange orgasmer du gir dama di - la henne få bestemme hva hun vil du skal gjøre med henne.



Anonymous poster hash: 9c6a5...c22
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig, snakk med henne om det og spør fordi du er glad i henne og vil at hun skal ha det like godt som deg.. På meg høres hun ut som er frisk og artig jente, da :)

 

Mine erfaringer med damer er at ca tre av fire ikke får orgasmer, enten fordi vi aldri fant "stedet", det var ikke viktig for henne eller fordi hun bare ikke klarte å komme i mål av forskjellige årsaker. På tross av det så likte alle disse å ha sex, noen mer initiativrike enn andre, og noen oftere enn andre (alt fra daglig til 3-4 ganger i mnd).

Den siste fjerdedelen hadde orgasmer i varierende styrke: en ejakulerte som en gal (mye kulere enn man skulle tro), et par kom kun ved analsex og noen kom ved stimuli av klitoris mens jeg eller noe annet var inni skjeden/rompa hennes.

 

Med så mange faktorer å ta hensyn til har ihvertfall jeg funnet ut at det er greit å snakke om det, utforske hverandre og leke og ha det gøy. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Hva er det dere snakker om? Alle vet da at den kvinnelige orgasme er en myte? Samme som at mennesket liksom skal ha vært på månen...

Hæ? Forstår at det med månen er tull, men det virker som du synes det er unormalt at noen ikke kommer. Det kan forresten være godt uten at man kommer.

Endret av Slettet-lYlo5C
Lenke til kommentar

 

Hva er det dere snakker om? Alle vet da at den kvinnelige orgasme er en myte? Samme som at mennesket liksom skal ha vært på månen...

Hæ? Forstår at det med månen er tull, men det virker som du synes det er unormalt at noen ikke kommer. Det kan forresten være godt uten at man kommer.

 

 

Jeg koplet inn månelandingen for å understreke at det første jeg skrev også var ment som tull...

Lenke til kommentar

Det er vel kanskje 1/10 som kommer av kun sex uten stimulering på klitoris.

 

Man regner med at rundt 80% av kvinner ganske enkelt ikke kan oppnå en ren vaginal orgasme, mens mange av de resterende 20% vil behøve *mye* lengre tid enn den jevne mann har håp om å vare før det smeller.  Derav behovet for forspill, underspill og etterspill.

Lenke til kommentar

Jeg kommer hver gang jeg har sex. Jeg kan få orgasme flere ganger, og ja, jeg spruter.

For å være helt ærlig så spørs det på så mye, som hvor hun er mentalt og fysisk. Også er det mye enklere med den rette personen. Jeg kommer hver gang fordi jeg er med min rette person, for å si det sånn :p Det har også smittet over på mitt eget ''personlige sexliv'' (onanering) og jeg merker fint når jeg kommer ved at jeg enten spruter eller at musklene mine spennes (jeg sverger jeg kunne klemt rundt en lillefinger hardt når det skjer).
 

Jeg tror alle kvinner har potensialet for det men ikke alle klarer å få det til, mest på grunn av de mentale sperrene man kan oppleve som kvinne. Du skal jo ikke nyte sex ellers er du jo ei hore, det vet jo alle (spøk, selvsagt)

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kommer hver gang jeg har sex. Jeg kan få orgasme flere ganger, og ja, jeg spruter.

 

For å være helt ærlig så spørs det på så mye, som hvor hun er mentalt og fysisk. Også er det mye enklere med den rette personen. Jeg kommer hver gang fordi jeg er med min rette person, for å si det sånn :p Det har også smittet over på mitt eget ''personlige sexliv'' (onanering) og jeg merker fint når jeg kommer ved at jeg enten spruter eller at musklene mine spennes (jeg sverger jeg kunne klemt rundt en lillefinger hardt når det skjer).

 

Jeg tror alle kvinner har potensialet for det men ikke alle klarer å få det til, mest på grunn av de mentale sperrene man kan oppleve som kvinne. Du skal jo ikke nyte sex ellers er du jo ei hore, det vet jo alle (spøk, selvsagt)

hørtes utrolig digg ut! :D :D

Har tilgode å være med en dame som spruter, hadde vært supert å oppleve :) Time will show.

Lenke til kommentar

Heh, joda, skremte vettet av meg første gangen jeg sprutet for å være helt ærlig, for jeg hadde jo fått høre at dette er jo omtrent umulig å få til, så jeg ante jo først ikke hva faen skjedde og var ekstremt forvirret og faktisk litt bekymret, til jeg luktet på det (ingen lukt) og det sakte gikk opp for meg at jeg faktisk kan sprute.

Syns det er viktig å få mer fokus på slik på seksualundervisningen. Hadde jeg faktisk visst at alle kan få det til hadde jeg kanskje ikke freaket ut når det først skjedde. 

Lenke til kommentar

 

Hvis hun skulle trenge klitorisstimulig, hvorfor gjør hun ikke dette selv under samleiet?

 

Noen som har noen innspill?

 

Anonymous poster hash: 111b4...29d

 

 

Det kan være mange årsaker til det, og det er jo selvfølgelig forskjellig fra person til person, men en del tilfeller jeg har støtt på:

  • Det er for "utleverende" og for "privat"

    - Tilvenningssak; når man blir bedre kjent med hverandre vil man også tørre å gjøre mer dristige ting.

    For å gjøre det hele litt mindre skummelt kan et mulig råd være å gjøre det samme (dra laksen) i en slik setting, for å vise at man ikke syns det er en så big deal, og dermed ufarliggjøre det å ta ansvaret for sin egen nytelse i egne hender.

  • Om det er du som "har kontrollen" så vil det ødelegge dynamikken ved at hun plutselig tar kontroll og gjør ting på egen hånd

    - Dersom du er den dominante i forholdet (naturlig eller ufrivillig), så kan det være noe så enkelt som å lett føre hånden hennes nedover til området for å signalisere at du ønsker at hun skal gjøre det.

    Etter at det forhåpentligvis har resultert i en suksess, kan du nevne at du syns det var skikkelig kjekt og at det floats your boat. Implisitt da at "hun har lov til det" siden du syns det er digg.

    Evt. bare sier du rett ut at du vil at hun bare skal gjøre akkurat som hun vil/føler for, siden det viktige er at dere begge to har det så fint som dere kan (som jo egentlig er det det hele dreier seg om).

  • Hun vet ikke hvordan

    - Her er man som mann på litt dypt vann, for om ikke jenta greier å komme på egen hånd er det lite sannsynlig at det skal skje når det er andre folk tilstede. Hun må nesten bare bli kjent med seg selv, og ikke stress med det.

    Eneste rådet jeg kan gi er å gjøre sex lite fokusert på at hun skal komme, for da vil hun merke det og også fokusere på det samme. Det vil som regel bare bli stress og ingen kommer. Fokuser heller på felles nytelse, og uttrykk gjerne verbalt at du liker sexen dere har, for så plutselig en dag... :w00t:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...