j_kalland Skrevet 6. november 2003 Skrevet 6. november 2003 lurte på hvordan man klokker et skjermkort. har aldri gjort det før, men vil gjerne. har : 3d blaster 4 titanium 4200, 64mb ddr, 500mhz.agp, tv og dvi... er creative som har laget det! håper det er noen som kan hjelpe meg å fortelle hvordan å klokke det?hvis det går an?
The Silencer Skrevet 6. november 2003 Skrevet 6. november 2003 Du kan jo prøve et program som heter PowerStrip. Det fungerer fint. Er sikker på at andre folk kan gi noen tips om hvordan selve overklokkingen skal foregå, men en ting er i hvert fall sikkert: vis varsomhet!
Gunnar B Skrevet 6. november 2003 Skrevet 6. november 2003 Har et slikt kort selv som jeg kjører på 280/580 uten problemer og kan gå høyere. Har modifisert kortet litt og satt på en Thermaltake kjøler fra Microplex til 129kr(tilbud). Delte opp ramkjølerne i passe biter å limte dem på(blanding av 5min epoxy og silvergrease). Planslipte også kjøleren på ei glassplate med 500/600 papir. Til å klokke med bruker jeg bare coolbits, som enabler klokkefrekvens justeringen i nvidia driverene. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1349 microplex http://download.guru3d.com/pafiledb.php?action=file&id=201 coolbits
j_kalland Skrevet 7. november 2003 Forfatter Skrevet 7. november 2003 takk for hjelpen!men hvilken varme kan det gå opp til før det er ødelagt?
Nénmacil Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Prøv først å overklokke kjerne frekvensen så langt som mulig. Deretter setter du opp minne frekvensen til du får det optimale ytelsesresultatet. Det lønner seg å teste stabiliteten på kortet i overklokket tilstand.
Dazem Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Men du bør da først søke etter overklokkings prosjekter om akkurat DITT kort.. slik at du vet omtrentlig hvor grensen går.. helst se på de med orginalkjøling og deretter så går du videre frem til du får artifacts og slikt. og så setter du ned ett hakk slik at du slipper artifacts dritten.
tor_erik Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Burde ikke dette hvert tatt opp i Overklokkings-seksjonen? Ja, jeg vet, jeg pirker. Det er veldig gøy av og til! Spesielt mens man er på skolen...
Dazem Skrevet 7. november 2003 Skrevet 7. november 2003 Burde ikke dette hvert tatt opp i Overklokkings-seksjonen? Ja, jeg vet, jeg pirker. Det er veldig gøy av og til! Spesielt mens man er på skolen... Vet AKKURAT hva du mener.... hihihihihi Aargh vil hjem nå ffs :gretten:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå