Gå til innhold

Ny PC til svigermor :)


Anbefalte innlegg

er vel ganske bra dette her. men som mange andre har sagt. hva skal din svigermor med et dyrt kvalitets merke som LIAN LI? det er mange flotte kabinetter som er gode til rundt 1/2 pris av dette. og trenger hun så bra data da? til sånn enkel bruk?

Forundrer meg litt at så mange av dere reagerer på valg av kabinett. Ser at dere for det meste er enige i at dette er et dyrt kvalitetsmerke. Og da lurer jeg litt på hva som ligger bak disse uttalelsene? Er det slik at dersom man tilfeldigvis har levd noen år, så trenger man ikke et "kvalitetsmerke" - hvem er i såfall målgruppen for slike produkter?

 

Jeg er eier av nettopp dette kabinettet, og er strålende fornøyd. Blant annet fordi det gjør underverker med støy - og at det i mine øyne er rålekkert, og lett å jobbe med. Selv om det nok blir litt trangt for dynamitten :nice:

 

Og når det gjelder de generelle spesifikasjonene, så har jeg forhåpninger om at denne maskinen vil holde noen år, og da synes jeg det er dumt å legge listen _for_ lavt.

 

Men selvfølgelig - det er lov å være uenig her !

 

Takk for mange gode tips. Har endret en del på oppsettet etter innspill fra denne tråden.. Blant annet har jeg lagt til ett Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB som er vifteløs, og derfor passer bedre inn. Støy er en uting...

 

 

Når det gjelder disse mini-pc'ene så føler jeg ikke at det er riktig å hive seg på denne bølgen ennå - i hvertfall ikke som husets hoved-PC. Men for all del - gjerne som en nummer to etterhvert, de er jo ganske så lekre.

 

- Wes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er vel ganske bra dette her. men som mange andre har sagt. hva skal din svigermor med et dyrt kvalitets merke som LIAN LI? det er mange flotte kabinetter som er gode til rundt 1/2 pris av dette. og trenger hun så bra data da? til sånn enkel bruk?

Forundrer meg litt at så mange av dere reagerer på valg av kabinett. Ser at dere for det meste er enige i at dette er et dyrt kvalitetsmerke. Og da lurer jeg litt på hva som ligger bak disse uttalelsene? Er det slik at dersom man tilfeldigvis har levd noen år, så trenger man ikke et "kvalitetsmerke" - hvem er i såfall målgruppen for slike produkter?

vel, det er jo kabinetter som er litt mer lagt opp for de som også jobber en del med hardware'n i maskinen, og ikke bare bruker software'n.. i guess.. Selv om Lian Li kabinettene er lekre å se på, er jo grunnen til at de er priset så høyt måten de er lagt opp på, enkelt å montere, demontere, ta inn og ut diverse ROM's, harddisker o.l.

 

og etter min mening ville et shuttle passet seg fint her, de er jo så lekre :D

Lenke til kommentar
Det som gjør Lian Li dyrt er jo at det er av aliminium (det er altså lett)
I tillegg til specs, som utagbart hkbrett, utagbare hdrammer osv.. Og svigermor, har vel ikke behov for det! [url="http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=40457&t=589&l=2&AvdID=1&CatID=13&GrpID=6&s=plurl"]Dette er jo veldig likt Lian Li i design[/url]

EDIT : Det var en som kom meg i forkjøpet, jaja uansett ta en titt på det kabinettet jeg foreslo ;)
Lenke til kommentar
Takk for mange gode tips. Har endret en del på oppsettet etter innspill fra denne tråden.. Blant annet har jeg lagt til ett Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128MB som er vifteløs, og derfor passer bedre inn. Støy er en uting...

- Wes

Nå er jo det skjermkortet du valgte opprinnelig også uten vifte, så jeg skjønner ikke helt hvorfor gå for PRO og ultimate edition som koster nesten tusenlappen mer. Skal svigers spille doom og HL er det kanskje et poeng?

 

PS: Aopen 600B kabinett kommer med samme strømforsyning, og koster ca. 750,-

Lenke til kommentar

Hmmm - der har jeg nok oversett en detalj ja :roll: Trodde i utganspunktet at kortet var med vifte, siden jeg her fikk anbefalt et kort med begrunnelse at det var vifteløst ! Hvordan vil kortet jeg i utganspunktet hadde satt opp fungere sammen med Eizo'n?

 

Som tidligere nevt - mye av poenget med LianLi kabinettet er at det er veldig godt lydisolert. Sjekk det ut, samt test av kabinettet, hos www.microplex.no. Kabinettforslagene så langt har vært av uisolerte kabinetter. Jeg er såpass lat av meg at jeg ikke ser for meg at jeg kjøper et kit å gjør denne jobben selv.

 

- Wes

Lenke til kommentar
Hvordan vil kortet jeg i utganspunktet hadde satt opp fungere sammen med Eizo'n?

Så lenge kortet har DVI utgang (som alle radeon 9x00 har) fungerer det utmerket sammen med en LCD skjerm.

Kan også gå ned til Radeon 9100 eller 9200, uten å merke forskjell i kontorapplikasjoner.

Lenke til kommentar

Slik ble det hele etter bestilling:

1 stk. PC6070B: Lian Li Miditower, Aluminium, Støydempet - kr. 1 995,00

1 stk. FSP35060PN: Fortron/Source, 350W, ATX12V - kr. 595,00

1 stk. Hyundai Monitor 17" TFT LCD Q17S - kr. 3995,00

1 stk. Geil 512(2x256MB) DDR PC3200 400MHz Golden Dragon series - kr 1271,00

1 stk Ausus Mainboard Socket-A nforce2-ST A7N8X DELUXE/GOLD - kr 973,00

1 stk. Connect3d Radeon 9600 128MB - kr 1045,00

1 stk. Maxtor Harddisk 120,0GB 7200RPM DiamondMax - kr 861,00

1 stk. AMD CPU Athlon XP Barton - kr 818,00

1 stk. Glacial Cooling Fan Silebt Breeze 462 II

1 stk. Logitech Cordless Desktop MX norwegian - kr 945,00

1 stk. Samsung CD-RW/DVD Black SM-352BEB - kr 589,00

1 stk. Samsung Floppy disk drive 1.44MB Black - kr 130,00

1 stk. Creative Speaker I-Trigue 2.1 3300 - kr 695,00

1 stk Microsoft Windows XP Home Norwegian - 995,00

Totalt 15.399,00 inkl MVA + frakt

 

Takk for alle innspill i denne tråden !

 

- Wes

 

Edit: rettet prisen på LCD

Lenke til kommentar
Slik ble det hele etter bestilling:

1 stk. PC6070B: Lian Li Miditower, Aluminium, Støydempet - kr. 1 995,00

1 stk. FSP35060PN: Fortron/Source, 350W, ATX12V - kr. 595,00

1 stk. Hyundai Monitor 17" TFT LCD Q17S - kr. 2995,00

1 stk. Geil 512(2x256MB) DDR PC3200 400MHz Golden Dragon series - kr 1271,00

1 stk Ausus Mainboard Socket-A nforce2-ST A7N8X DELUXE/GOLD - kr 973,00

1 stk. Connect3d Radeon 9600 128MB - kr 1045,00

1 stk. Maxtor Harddisk 120,0GB 7200RPM DiamondMax - kr 861,00

1 stk. AMD CPU Athlon XP Barton - kr 818,00

1 stk. Glacial Cooling Fan Silebt Breeze 462 II

1 stk. Logitech Cordless Desktop MX norwegian - kr 945,00

1 stk. Samsung CD-RW/DVD Black SM-352BEB - kr 589,00

1 stk. Samsung Floppy disk drive 1.44MB Black - kr 130,00

1 stk. Creative Speaker I-Trigue 2.1 3300 - kr 695,00

1 stk Microsoft Windows XP Home Norwegian - 995,00

Totalt 15.399,00 inkl MVA + frakt

 

Takk for alle innspill i denne tråden !

 

- Wes

Flott PC... ;)

Lenke til kommentar

enig i at det er sløsing det der altså..

hun skal jo ikke akkurat spille spill ( 512 + 2500+ )

eller ta den med på lan ( lian-li) ?

Ville kjøpt en pakke pc eller no hos psdata.

sånn 2.2 intel eller 1.4 - 1.8 amd..

det holder i massevis, om du bare putter i litt mer ram ( videoredigering)

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke satt sammen en slik pc til min svigermor. Hva i all verden skal hun f.eks. med et skjermkort til 1000 kroner. Jeg satte nylig sammen en pc til far min og da gikk jeg for et meget billig skjermkort. Det er godt nok i lange baner for kontorbruk. Også en billig Celeron 2.0 GHz prossessor. Den pcen fungerer utmerket til kontorformål. Et barebone-anlegg fra Shuttle med integrert skjermkort er også en bra løsning for kontorbruk. Bra utseende og tar liten plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...