Gå til innhold

Canon 70d eller 760d?


Anbefalte innlegg

Hei! Nytt kamera skal kjøpes inn, og da jeg har Canon-objektiver, så blir det også Canon-hus til 7-8000 kr. Etter mye lesing på nettet ser det ut som det blir 70d eller 760d som kommer snart. For meg virker de to kameraene ganske like, men noen forskjeller er det nok.

 

Forkjeller: Størrelse, batteri, billedsensor, pris.....mer?

 

Det viktigste er selvsagt billedkvalitet.

 

Hva ville dere valgt?

Endret av Gustav34
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste er selvsagt billedkvalitet.

 

Ikke noe enkelt svar på det. 70D er et hakk over modellmessig, men også halvannet år eldre modell. 760D er også et hakk over tidlgere xxxD-modeller med blant annet ekstra status-LCD-skjerm på toppen.

 

Jeg har ikke sett noen test av sensor/bildekvalitet ennå, så bildekvalitet er ukjent i forhold til 70D, men det ville forbause meg om det er store forskjeller.

 

70D har Canons dual pixel teknologi som gir bedre fokusering i videomodus, så vidt jeg vet har 760D ikke det, og jeg har heller ikke sett noen sammenligning av videofunksjonen.

Lenke til kommentar

Er det forresten noen som vet når 760d kommer?

 

Nei, ser FotoVideo har en ubekreftet dato 1.6, men datoer så langt frem har jeg inntrykk av egentlig betyr at de ikke vet. Du kan jo prøve å ringe eller gå innom en butikk hvis du har mulighet for det. Canon pleier å være ganske raske med å få ut nye modeller, i hvert fall i denne klassen så det er rart det tar så lang tid denne gangen.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...