Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Før jul fikk jeg tilsendt en Cisco EPC3010 modem fra CD som en erstatning for en thompson som fungerte 100%. Grunnen til at den ble byttet var at dette var en nyere modem som var så mye bedre.. 

 

Helt fra starten av har jeg hatt problemer med at nettverket faller ut. Jeg har prøvd med å resette modemet, koble fra strømmen, koble fra signalkabelen i utallige kombinasjoner. 

 

Det som skjer oftest er at jeg får feilen "Name resolution for the name www.***.com timed out after none of the configured DNS servers responded." Dette skjer uansett om jeg bruker Google, openDNS eller CD sin egen DNS.

 

Jeg legger ved et skjermbildekopi som jeg tok av modemets infoside og lurer på om noen kan se om det er noe feil som jeg kan vise til når jeg tar kontakt med CD, igjen.

 

Bare den siste timen så har den falt ut tre ganger..

 


17:51 - Your state is set to Offline.

17:51 - Lost connection to Steam, will rejoin chat automatically when connection regained.

17:52 - Connected again and rejoined chat.

18:34 - Your state is set to Offline.

18:34 - Lost connection to Steam, will rejoin chat automatically when connection regained.

18:35 - Connected again and rejoined chat.

18:37 - Your state is set to Offline.

18:37 - Lost connection to Steam, will rejoin chat automatically when connection regained.

18:47 - Connected again and rejoined


19:16 - Your state is set to Offline.

19:16 - Lost connection to Steam, will rejoin chat automatically when connection regained.

19:16 - Connected again and rejoined chat.

 


 

post-5300-0-38211700-1429550052_thumb.jpg

Endret av Rascal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo ha noe med at du mangler signal på den ene  kanalen ut. En kamerat slet også med stabiliteten, til han også så at han hadde 0 signal på én kanal. Da det ble rettet opp har han ikke hatt problemer. Kundeservice hos CD var som alltid uten svar (bortsett fra at vi sender tekniker), så han ringte teknikeren som hadde vært hos han direkte og fikk det fikset.

Lenke til kommentar

Selv har jeg hørt en del negativ om Cisco EPC3010 fungerer dårligere med ruter så Thomson TCM 470 er langt bedre.

 

Du har ikke det gamle

Thomson TCM 470 modemet, som du kan teste om virker?

Siden det lønner seg ikke å bytte før du har testet alt virker. Nå kan det være internetlevrandøren har gjort noe feil å ikke byttet MAC adresse, så du ikke får internett,  men det må i så fall kundeservice svare på.

 

Har du prøvd å resette ruteren? Burde ikke være nødvendig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Selv har jeg hørt en del negativ om Cisco EPC3010 fungerer dårligere med ruter så Thomson TCM 470 er langt bedre.

 

Du har ikke det gamle

Thomson TCM 470 modemet, som du kan teste om virker?

Siden det lønner seg ikke å bytte før du har testet alt virker. Nå kan det være internetlevrandøren har gjort noe feil å ikke byttet MAC adresse, så du ikke får internett,  men det må i så fall kundeservice svare på.

 

Har du prøvd å resette ruteren? Burde ikke være nødvendig

Takk for svar.

 

Jeg måtte levere inn thompson modemet når jeg fikk Cisco modemet. Jeg har tilgang til Internett, men stabiliteten er dårlig. Jeg tok nytt skjermbilde idag og nå har jeg signal på alle 4 kanalene. Så lenge det varer..

 

Hva skal jeg skrive til kundeservice slik at jeg får forklart nøyaktig hva som er problemet? Noen tekniske termer e.l.

post-5300-0-29820700-1429723260_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring med Cisco EPC3010 bortsett fra forrige dagen da det begynte å restarte i hytt og pine. Chattet litt med Get, og dro til nærmeste forhandlet og byttet til nytt. Og nå er alt bare bra igjen.

 

Verdiene på skjermskuddet er del unna mine. Er modemet koblet rett i antenneuttaket? Hvis det er splitter, prøv å koble direkte. Kanskje Cisco-modemet er mer følsomt for støy/signalstyrke enn Thomson-modemet?

Lenke til kommentar

Jeg har god erfaring med Cisco EPC3010 bortsett fra forrige dagen da det begynte å restarte i hytt og pine. Chattet litt med Get, og dro til nærmeste forhandlet og byttet til nytt. Og nå er alt bare bra igjen.

 

Verdiene på skjermskuddet er del unna mine. Er modemet koblet rett i antenneuttaket? Hvis det er splitter, prøv å koble direkte. Kanskje Cisco-modemet er mer følsomt for støy/signalstyrke enn Thomson-modemet?

 

Takk for svar. :-]

Modemet er koblet direkte til antenneuttaket i veggen. Det brukes ikke splitter. Kabel-TV dekoderen er heller ikke koblet til Internett. Hvilken verdier har du på ditt modem hvis det er greit jeg spør?

 

Det kom en del lavfrekvent piping fra strømadapteren, som forstyrret såpass at homepluggen måtte kobles til en annen kurs i huset. Det er samme feil med stabiliteten uansett om jeg bruker homeplug løsning eller ikke. Jeg har samme feil når PCen er koblet direkte til modemet med kabel.

Lenke til kommentar

På upstream har jeg omtrent samme verdier som deg, men på downstream ligger power level på ca 4,2 dBmV i snitt med s/n ratio på ca 43,5 dB. Har lett litt på nett uten å finne helt sikre kilder, men et sted sto det at downstream burde være mindre enn 5 dBmV og et annet sted 8 dBmV.

 

Jeg ville tatt kontakt med teknisk kundeservice og spurt om de kan se noe hos seg eller om de kan komme hjem til deg og måle signalet. Jeg hadde litt ustabilitet for et drøyt år siden etter en oppgradering i både borettslaget og i området. Da så de på kundeservice at jeg hadde litt dårlig signal og sendte ut teknikker. Han målte og fant ut at det "dårlige" signalet var litt for sterkt signal. Da var løsningen et dempeledd på 6 dB og dønn stabilt nett etterpå.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Cisco modemene er mer ømfintlige når det gjelder signalstyrke inn i boligen og støy. I hoveduttaket skal det være ca. 70 mDB signalstyrke. Signalet dropper om du har flere uttak i huset jo lenger vekk hoveduttaket du kommer. Har du signalforsterker så bumper den opp styrken, men da blir også støyen forsterket.

 

Men før du kontakter kundeservice og ber om en tekniker til å komme innom så prøver du med annen pc og koblet direkte i modemet med LAN kabel. Du vil bli bedt om å gjøre dette hos kundeservice uansett.

 

En annen ting er at det ikke vil hjelpe å sende nytt modem til deg. Det vil heller ikke hjelpe å sende nye kabler, men sjekk at alt er skrudd godt til, selv en kvart runde i uttaket i veggen er nok til at det blir dårligere kontakt.

Lenke til kommentar

Cisco modemene er mer ømfintlige når det gjelder signalstyrke inn i boligen og støy. I hoveduttaket skal det være ca. 70 mDB signalstyrke. Signalet dropper om du har flere uttak i huset jo lenger vekk hoveduttaket du kommer. Har du signalforsterker så bumper den opp styrken, men da blir også støyen forsterket.

 

Men før du kontakter kundeservice og ber om en tekniker til å komme innom så prøver du med annen pc og koblet direkte i modemet med LAN kabel. Du vil bli bedt om å gjøre dette hos kundeservice uansett.

 

En annen ting er at det ikke vil hjelpe å sende nytt modem til deg. Det vil heller ikke hjelpe å sende nye kabler, men sjekk at alt er skrudd godt til, selv en kvart runde i uttaket i veggen er nok til at det blir dårligere kontakt.

Takk for svar. 

Bor i leilighet med bare et uttak. Jeg har prøvd med forskjellige ledninger. Problemet er at jeg aldri vet når Internett "faller ut". Jeg kan ikke gjenskape feilen på noen måte.

 

Nå har PCen vært koblet til Internett i fem timer uten feil, mens andre dager kan jeg oppleve flere dropouts i timen fra 30 sec til 8 min. 

Endret av Rascal
Lenke til kommentar

Aha. Da er løsningen tekniker. Personen sjekker da koblingen i skapet i kjelleren på blokka og i uttaket der modemet ditt sitter, men før du får tilsendt en sånn så kan du kjøre pingtest mot f.eks vg.no

 

Om du har windows på pc'n din, så åpner du bare startmenyen og skriver CMD. Åpner det, så skriver du ping -t www.vg.no, en IP adresse eller hvilken som helst annen IP adresse. Da vil pingtesten kjøre så lenge CMD er åpen.

 

Du får da et vindu som ser eksempelvis sånn ut:

 

Sz2iXpW.png

Lenke til kommentar

Bor i leilighet med bare et uttak. Jeg har prøvd med forskjellige ledninger. Problemet er at jeg aldri vet når Internett "faller ut". Jeg kan ikke gjenskape feilen på noen måte.

 

Nå har PCen vært koblet til Internett i fem timer uten feil, mens andre dager kan jeg oppleve flere dropouts i timen fra 30 sec til 8 min. 

 

Dette minner veldig om problemene jeg hadde etter oppgraderingen. Da var løsningen et dempeledd på kabelen. Nå har jeg testet kort uten dempingen og får da downstream power level på rundt 10 dBmV.

Tror jeg vedder 50 øre på at problemet og løsningen er de samme som var hos meg. :)

Lenke til kommentar

 

Bor i leilighet med bare et uttak. Jeg har prøvd med forskjellige ledninger. Problemet er at jeg aldri vet når Internett "faller ut". Jeg kan ikke gjenskape feilen på noen måte.

 

Nå har PCen vært koblet til Internett i fem timer uten feil, mens andre dager kan jeg oppleve flere dropouts i timen fra 30 sec til 8 min. 

 

Dette minner veldig om problemene jeg hadde etter oppgraderingen. Da var løsningen et dempeledd på kabelen. Nå har jeg testet kort uten dempingen og får da downstream power level på rundt 10 dBmV.

Tror jeg vedder 50 øre på at problemet og løsningen er de samme som var hos meg. :)

 

Kan jeg spørre hva du oppgraderte fra-til? Jeg har hatt samme problem når jeg hadde komplett 5 som nå med komplett 25.

Lenke til kommentar

 

 

Bor i leilighet med bare et uttak. Jeg har prøvd med forskjellige ledninger. Problemet er at jeg aldri vet når Internett "faller ut". Jeg kan ikke gjenskape feilen på noen måte.

 

Nå har PCen vært koblet til Internett i fem timer uten feil, mens andre dager kan jeg oppleve flere dropouts i timen fra 30 sec til 8 min. 

 

Dette minner veldig om problemene jeg hadde etter oppgraderingen. Da var løsningen et dempeledd på kabelen. Nå har jeg testet kort uten dempingen og får da downstream power level på rundt 10 dBmV.

Tror jeg vedder 50 øre på at problemet og løsningen er de samme som var hos meg. :)

Kan jeg spørre hva du oppgraderte fra-til? Jeg har hatt samme problem når jeg hadde komplett 5 som nå med komplett 25.

Det var ikke snakk om oppgradering av abonnement, men oppgradering av antenneanlegget. Det skjedd noe med nye antenneforsterkere o.l. i borettslaget...

Lenke til kommentar

Ikke for å hijacke tråden, men jeg er også interessert i å få forbedret internett oppsettet her og kunne egentlig tenkt meg hatt modemet (canal digital), og egen trådløs router der koblet rett inn på teknisk rom..
Men den kabelen der lar seg ikke skru løs litt engang.

Jeg mener å patche meg rett på der, istedet for å benytte meg av uttaket som da er i stuen. Har helst ikke lyst å klippe kabelen der men får faen ikke skrudd av det punktet som fører coaxen til uttaket i stua. ?

Lenke til kommentar

Da har jeg koblet fra alle ledninger, satt de tilbake på plass så hardt jeg klarte å skru de på plass og resatt modemet. De største endringer er:

 

fra:

Channel 6: 8.9dBmV / 41.0 dB

Til:

Channel 6: 4.1dBmV /38.3 db

 

På downstream:

channel 3 og 4 er ikke lenger i bruk.

post-5300-0-87155400-1430236154_thumb.jpg

Endret av Rascal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...