Gå til innhold

Denne aprilspøken falt ikke i god jord


Anbefalte innlegg

Dersom det berre var den falske kræsj-skjermen som kom opp og som forsvant igjen så fort ein trykker på ein knapp så er dette forholdsvis uproblematisk. Men dersom kameraet må slåes av og startast oppigjen før det kan brukast så er dette ein spøk som er meir problematisk.

Programmet sjekket kameraets dato, og hvis den var lik 1.april, så kom feilmeldingen opp. Hele. Jævla. Dagen.

 

Dersom man hadde visst dette, kunne man m.a.o. ha satt en annen dato, og problemet ville ha forsvunnet.

Men det var ikke nødvendigvis innlysende at det var dette man burde gjøre.

 

Ingen som lager software for andres hardware vil garantere at det alltid vil virke, men når man har tatt sjansen og installert slik software og brukt tid på å teste den ut for det formålet man har planlagt, da er det surt å bli sabotert av en spøkefugl.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom noen faktisk bruker en nightly build i arbeidssammenheng, så er dette en fotograf som burde miste jobben.

 

Rimelig sikker på at jeg hadde blitt sagt opp dersom jeg benyttet meg av noen form for prereleases i arbeidssammenheng.

 

Du har ikke vært involvert i web eller opensource de siste 20 årene skjønner jeg? 

 

Men for å være saklig. Om man tar en nightly build som har de features man trenger, og så bruker tid og krefter på å teste ut at det fungerer til det man skal bruke det til. Så er det helt ok å bruke en nightly build. 

 

Det er derfor sabotering på noe slikt som dato er useriøst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom noen faktisk bruker en nightly build i arbeidssammenheng, så er dette en fotograf som burde miste jobben.

 

Rimelig sikker på at jeg hadde blitt sagt opp dersom jeg benyttet meg av noen form for prereleases i arbeidssammenheng.

Ja, jøss - du har tenkt til å vente på en ny stable release? Det er faktisk mange som bruker ML som et uvurderlig verktøy i sitt profesjonelle virke. Her er hva ML selv skriver om nightly builds og stable releases nederst på FAQ'en sin: http://wiki.magiclantern.fm/faq

 

When will you release the next version?

 

As soon as some new feature / bug fix becomes good enough for us, it will be included in the nightly builds.

 

When will you release the next *stable* version?

 

As soon as you will provide us with clear and concise testing and bug reports for all ML features from the nightly builds.

 

Since this did not happen for the past few years, and we no longer have the time and resources to do the testing ourselves, there are currently no plans for a new stable release.

 

However, the nightly builds can now be considered somewhat stable, and if something important breaks, it's usually fixed quickly if you report the issue.

 

Det er ikke en gang planer om en stable release. Nei - tror som som taleren over at du ikke er vant med å jobbe med og benytte Open Source-prosjekter. Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er også en kostnadspørsmål for mange filmskapere, med ML kan man bruke et kamera til noen tusen og oppover å få omtrent like gode resultater som med et dedikert pro-videokamera fra en 100K og oppover. Så mange er avhengig av at ML fungerer.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...