Gå til innhold

DAGENS DINGS: Misfornøyd med at Apple fjernet alle portene fra den nye MacBooken?


Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Fremtiden blir trådløs.

Personlig lever jeg i nåtiden. Og velger produkter etter hva som passer meg i nåtiden. Så får jeg heller begynne med kamferdrops etterhvert, da jeg er gammel i framtiden.

 

Det er nettopp det jeg gjør også. Det som kan brukes trådløst i 2015 bruker jeg trådløst. Og pr i dag er dette fullt mulig med 1 port på maskina uten at det fører til savn etter flere porter på noen måter.

 

AtW

Da må du isåfall kjøpe nye produkter for å erstatte gamle fult funksjonelle produkter, bare for å få de trådløse, og heller ikke bruke maskina andre steder enn hos deg selv, eller steder der alt er trådløst. Sikkert fint om man har det slikt, men mange har ikke de mulighetene, foruten at det gir en dårligere løsning i mange tilfeller.

 

AtW

På ingen måte. Datautstyr blir nå jevnlig oppdatert hos de fleste. Føler ikke det er moderne med feks ei blåtann mus. Apple TV, iPhone, iPad er i følge de som har greie på det gammel teknologi, men det fungerer nå fint trådløst sammen selv om det er det. Sjelden jeg bruker maskina hjemme. Får som regel kvota mi på jobb. Wifi og 3G/4G er det stort sett over alt.

 

 

Mye av det jeg listet opp er jo ikke datautstyr, ta kamera feks, det må ofte erstattes for å brukes trådløst, eller en prosjektor. Og ting som thetering (for en person), fungerer bedre ikke-trådløst.  (og har dere apple TV på jobb?)

 

Jeg snakker ikke om nettverkstrafikk når jeg sier at ikke alt er trådløst i feltet. (ikke er det 3g/4g på maskina heller)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... Apple TV, iPhone, iPad er i følge de som har greie på det gammel teknologi, men det fungerer nå fint trådløst sammen selv om det er det...

Det er helt merkelig at sånn utdatert og gammel teknologi kan være så kjapp, stabil og funksjonell. Ja, faktisk fungere så fint som den gjør, også trådløst.

 

All denne klagingen over den nye MacBook klarer jeg ikke helt å forstå. Det er altså 1 -en- maskin i markedet som leveres med en enkelt fysisk port. Antagelig vil veldig mange klare seg fint med dette og få dekket sine behov med den nye MacBook. For andre er det bare å velge en annen maskin fordi de har behov for flere fysisk tilkoblede produkter samtidig. Dette er da svært ukomplisert og gjelder for valg av alle produkter man kjøper; dekker det behovet så kjøper man det, dekker det ikke behovet så kjøper man noe annet. Easy peasy...:-)

Lenke til kommentar

 

All denne klagingen over den nye MacBook klarer jeg ikke helt å forstå. Det er altså 1 -en- maskin i markedet som leveres med en enkelt fysisk port. Antagelig vil veldig mange klare seg fint med dette og få dekket sine behov med den nye MacBook. For andre er det bare å velge en annen maskin fordi de har behov for flere fysisk tilkoblede produkter samtidig. Dette er da svært ukomplisert og gjelder for valg av alle produkter man kjøper; dekker det behovet så kjøper man det, dekker det ikke behovet så kjøper man noe annet. Easy peasy...:-)

 

 

At du ikke forstår hvorfor positive og negative aspekter av et produkt blir diskutert i en tråd om produktet får være så sin sak. Men har du ennå ikke forstått at det ikke finnes perfekte produkter og at man derfor ikke bare kan velge noe annet som ikke har disse ulempene og har de samme fordelen? Har du ennå heller ikke forstått at "man kan kjøpe noe annet" er  noe alle vet, og du slipper å gjenta til det kjedsommelige? Kan du ikke vente med å gjenta det til folk faktisk mener det ikke går ann å kjøpe noe annet.

 

AtW

Lenke til kommentar

At du ikke forstår hvorfor positive og negative aspekter av et produkt blir diskutert i en tråd om produktet får være så sin sak. Men har du ennå ikke forstått at det ikke finnes perfekte produkter og at man derfor ikke bare kan velge noe annet som ikke har disse ulempene og har de samme fordelen? Har du ennå heller ikke forstått at "man kan kjøpe noe annet" er noe alle vet, og du slipper å gjenta til det kjedsommelige? Kan du ikke vente med å gjenta det til folk faktisk mener det ikke går ann å kjøpe noe annet.

 

AtW

Selvsagt skal man kunne diskutere positive og negative aspekter ved et produkt, men da er det i så fall fint om du kan legge til "for meg og mitt bruk" og ikke lage påstanden din til noe generelt som gjelder for alle andre også.

 

Det finnes ikke perfekte produkter. Sånn. Der har du den. Det er heller ikke noe som bare du har forstått...

 

Men selv om du ikke liker at man velger noe annet enn akkurat det du mener er en teit maskin, så fungerer det sånn for de aller fleste andre forbrukere. Dersom ulempen med kun en port er for stor, så velger man MBA eller MBP hvis man vil ha OSx. Jeg skjønner ikke at du problematiserer dette.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Synes de burde oppdatere air med retina. 100% mer attraktivt enn MacBook.

Det finnes allerede, den heter Dell Xps 13 :p

 

MBA kan og fås i mye rimeligere modeller, du må ikke ut med 12.000 kr. Sånn som det er nå har jo Apple ingen oppdaterte modeller under 12.000 kr. Det er litt merkelig, og det er kjipt for folk som vil ha en Mac. Så de burde virkelig komme ut med en oppdatert versjon av Air snart ja (CPU blir oppdatert selvfølgelig, men ingenting annet). Det blir nok ikke desverre før om et år pga av lanseringssyklusen. Er jo mulig at Intel sin forskjøvne syklus med Skylake til høst/vinter gjør at Apple og lanserer ny modell da.

Den er litt dyr da. Invisterer heller i en Macbook pro til 11000. Hvis XPS hadde kostet 10-11000 så hadde den vært mer attraktiv.

 

 

MacBook pro istedenfor dell xps? Du må være den største fanboyen som lever... MBP leveres med Haswell, ikke broadwell. Den har 800p skjerm... XPS kan fås med FullHD skjerm til 10500 kr. Den har da batteritid som langt overgår MBA 13", for ikke å snakke om at den knuser MacBook Pro. Det mens den er kraftigere, bedre skjerm, mindre, lettere. Er det noe med MacBook Pro som er bedre enn Xps? OG når den koster MER enn xps er det jo absolutt ikke noe poeng i å kjøpe den. Du er jo og stuck med 5000 rpm HDD.....

 

Det finnes ikke en anmelder som ville plassert den over dell. Og XPS er på ingen måte dyrt i forhold til MAcBook pro. Det er bare feil.

Vel, her er du nok kraftig på bærtur når du sier han er fanboy og du kommer med de andre påstandene dine.

 

Ser faktisk ikke ett eneste punkt av de du nevner som er riktig.

Sjekk feks de 12 punktene under performance i laptopmag sine reviews.

Og nei, XPS "knuser" ikke hverken MBA eller MBP i batteritid, den blir faktisk forbigått av begge

 

http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/dell-xps-13-non-touch-2015

http://www.laptopmag.com/reviews/laptops/apple-macbook-pro-13-inch-retina-2015

http:// www.dinside.no/932856/dell-xps-13-2015-utgaven

 

Linken fungerer ikke, men du har linket til feil PC. Det er en MacBook Pro RETINA.  En MacBook Pro retina started på 12.500 kr. Sun home snakker om en MacBookPro til 11.000 kr. Den PCen jeg snakket om var heller ikke 1800p utgaven av xps 13, det var 1080p utgaven. Så ingen av linkene dine er egentlig korrekte, vi snakker om forskjellige ting.

 

Ellers når det kommer til batteritid er MBA bedre enn 1800p versjonen, mens den ligger ganske likt som MBP retina.

Full HD versjonen derimot...:

http://www.anandtech.com/show/8983/dell-xps-13-review/6

 

Hvem i all vide verden kjøper forrige utgave og med snurredisk, flere timer mindre batteritid, 4 gb ram og ikke retina til 11790,-, når man kan plusse på 1800,- kr og kjøpe siste modell med helt annnen innmat.

Og man sammenligner da ikke siste xps fra 2015 med en nærmest utgått MacBook Pro som kom for flere år siden, selv Retina modellen har vært en stund på markedet.

 

Fikk forøvrig en mail med tilbud om siste XPS, der kostet den over 13000,- altså dyrere enn MacBook Pro, synd jeg slettet den

Har vel sagt det før, men XPS kan gjerne koste 1/4 del, den er uansett uaktuell for min del pga elendig erfaringer med maskiner fra Dell, bla XPS som faktisk kostet mer enn MBA jeg bruker nå gjør.

 

Btw, rart ingen av linkene fungerte

 

 

Jeg synes heller ikke det er smart, det var derfor jeg svarte at xps var mye bedre. Selvfølgelig er den bedre enn en gammel modell. 

 

Jeg svarte bare på det sun-home sa. Og du er jo tydeligvis enig med meg, likevel antar du bare med en gang at det var en retina modell, og nå sier at jeg velger en dårlig sammenligning. Alt jeg gjorde var å svare på det sunhome sa, det er han som har valgt sammenlikninger her, ikke jeg. Ingen grunn til å plutselig bli så defensiv. Har aldri sagt at du skal kjøpe en xps.

 

Xps kommer i mange konfigurasjoner, jeg gikk inn på apple.no og fant denne prisen på en 13" MBP retina: kr 26 590,00

Lenke til kommentar

 

At du ikke forstår hvorfor positive og negative aspekter av et produkt blir diskutert i en tråd om produktet får være så sin sak. Men har du ennå ikke forstått at det ikke finnes perfekte produkter og at man derfor ikke bare kan velge noe annet som ikke har disse ulempene og har de samme fordelen? Har du ennå heller ikke forstått at "man kan kjøpe noe annet" er noe alle vet, og du slipper å gjenta til det kjedsommelige? Kan du ikke vente med å gjenta det til folk faktisk mener det ikke går ann å kjøpe noe annet.

 

AtW

Selvsagt skal man kunne diskutere positive og negative aspekter ved et produkt, men da er det i så fall fint om du kan legge til "for meg og mitt bruk" og ikke lage påstanden din til noe generelt som gjelder for alle andre også.

 

Det finnes ikke perfekte produkter. Sånn. Der har du den. Det er heller ikke noe som bare du har forstått...

 

Men selv om du ikke liker at man velger noe annet enn akkurat det du mener er en teit maskin, så fungerer det sånn for de aller fleste andre forbrukere. Dersom ulempen med kun en port er for stor, så velger man MBA eller MBP hvis man vil ha OSx. Jeg skjønner ikke at du problematiserer dette.

 

 

Beklager, jeg synes ikke det er formålstjenlig å legge til selvfølgeligheter til enhver setning som enhver med et minimum av leseforståelse skjønner på egenhånd, det gjør teksten mere tungvindt.

 

Så bra at du har forstått det, kan du også vennligst slutte å argumentere som om det fantes perfekte produkter også?

 

Spar meg for stråmennene, jeg har aldri sagt at jeg ikke liker at folk gjør andre valg enn meg (men jeg jeg kommer til å poengtere det om folk bruker merkverdige argument). Du forstår ikke hvorfor jeg problematiserer det? Hvor vanskelig er det å forstå? Om du faktisk tar innover deg at ikke alle maskiner er perfekte, så skjønner du vel at alternativene du skisserer ikke er helt like på alle fronter utenom at de har flere porter. At du da pådrar deg andre ulemper, feks er MBP ikke ultraportabel, noe som er en stor ulempe om man vil ha en ultraportabel maskin. Så hvorfor i alle dager er det vanskelig å forstå at det er en ulempe?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Kan du da fortelle meg hvordan en MacBook Pro til 11.000 kr (dette er non-retina) slår 1080p utgaven av xps på noen måte?

.

MacBook slår Dell for de av oss som skal kjøre OSx. Annen teknisk innmat er som regel tilpasset operativsystemet og gir en god opplevelse på begge disse og de aller fleste andre maskiner.

 

 

Så jeg er fanboy hvis jeg skriver at en ny PC slår en utdatert modell. Du derimot er ikke fanboy for å skrive at en PC med OSX er best uansett. At den er utdatert skriver jo Odmi og, som absolutt har tenkt å kjøpe Mac. Så når folk som liker Apple veldig godt lurer på hvorfor andre kjøper den, er det en god grunn. MBP retina er en veldig god maskin, men non retina utgaven er bare dårligere. 5000 rpm HDD vs SSD, og 800p skjerm f. eks. Programmer vil ta lengre tid å åpne uansett. ikke noe OS kan gjøre med det.

 

Det å si at den er best for folk som vil ha OSX uansett er fanboyisme. Du kunne sagt at for folk som bruker denne pengesummen på en PC er det beste valget å bruke 1800 kr mer for en retina utgave, og det vil slå enhver xps for folk som vil ha osx. 

Lenke til kommentar

 

Du derimot er ikke fanboy for å skrive at en PC med OSX er best uansett...

 

 

Hvor i all verden har jeg sagt det? Selvsagt er ikke en PC med OSx best uansett. Det er et smart valg for de av oss som har flere Apple-produkter, på akkurat samme måte som at produkter med Windows/Android er et smart valg for de som har valgt den plattformen.

 

Du må lære deg å lese.

Lenke til kommentar

Om du faktisk tar innover deg at ikke alle maskiner er perfekte, så skjønner du vel at alternativene du skisserer ikke er helt like på alle fronter utenom at de har flere porter. At du da pådrar deg andre ulemper, feks er MBP ikke ultraportabel, noe som er en stor ulempe om man vil ha en ultraportabel maskin. Så hvorfor i alle dager er det vanskelig å forstå at det er en ulempe?

 

AtW

Ok. Så du finner et produkt som er nesten optimalt, men ikke helt. Det mangler noe eller har et Harry lys. Men du vil likevel ha akkurat den maskinen, og ingen annen. Du vil bare at produsentene skal lage den NØYAKTIG slik DU vil ha den, for du VIL BARE IKKE se på noen som helst andre alternativer.

 

Skjønner godt at du sliter med å finne et produkt du syns er bra nok...

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Fremtiden blir trådløs.

Personlig lever jeg i nåtiden. Og velger produkter etter hva som passer meg i nåtiden. Så får jeg heller begynne med kamferdrops etterhvert, da jeg er gammel i framtiden.

 

Det er nettopp det jeg gjør også. Det som kan brukes trådløst i 2015 bruker jeg trådløst. Og pr i dag er dette fullt mulig med 1 port på maskina uten at det fører til savn etter flere porter på noen måter.

 

AtW

Da må du isåfall kjøpe nye produkter for å erstatte gamle fult funksjonelle produkter, bare for å få de trådløse, og heller ikke bruke maskina andre steder enn hos deg selv, eller steder der alt er trådløst. Sikkert fint om man har det slikt, men mange har ikke de mulighetene, foruten at det gir en dårligere løsning i mange tilfeller.

 

AtW

På ingen måte. Datautstyr blir nå jevnlig oppdatert hos de fleste. Føler ikke det er moderne med feks ei blåtann mus. Apple TV, iPhone, iPad er i følge de som har greie på det gammel teknologi, men det fungerer nå fint trådløst sammen selv om det er det. Sjelden jeg bruker maskina hjemme. Får som regel kvota mi på jobb. Wifi og 3G/4G er det stort sett over alt.

Mye av det jeg listet opp er jo ikke datautstyr, ta kamera feks, det må ofte erstattes for å brukes trådløst, eller en prosjektor. Og ting som thetering (for en person), fungerer bedre ikke-trådløst. (og har dere apple TV på jobb?)

 

Jeg snakker ikke om nettverkstrafikk når jeg sier at ikke alt er trådløst i feltet. (ikke er det 3g/4g på maskina heller)

 

AtW

Men trenger du flere porter for å overføre bilder fra et kamera? Poenget er at 1 port holder for de aller fleste.

 

Prosjektorer kobler jeg på Apple TV som jeg har liggende i PC bagen. Jobber forøvrig i hele Norge og har derfor ikke behov for Apple TV på kontoret. Ser ikke helt poenget med å ha 2 stk.

 

Du er litt vell tverr nå. Du skjønner hvor jeg har 3G/4G og hvor jeg har wifi.

Lenke til kommentar

 

Om du faktisk tar innover deg at ikke alle maskiner er perfekte, så skjønner du vel at alternativene du skisserer ikke er helt like på alle fronter utenom at de har flere porter. At du da pådrar deg andre ulemper, feks er MBP ikke ultraportabel, noe som er en stor ulempe om man vil ha en ultraportabel maskin. Så hvorfor i alle dager er det vanskelig å forstå at det er en ulempe?

 

AtW

Ok. Så du finner et produkt som er nesten optimalt, men ikke helt. Det mangler noe eller har et Harry lys. Men du vil likevel ha akkurat den maskinen, og ingen annen. Du vil bare at produsentene skal lage den NØYAKTIG slik DU vil ha den, for du VIL BARE IKKE se på noen som helst andre alternativer.

 

Skjønner godt at du sliter med å finne et produkt du syns er bra nok...

 

 

Leser du det jeg skriver? Det virker ikke sånn, hva får deg til å innbille deg at jeg ikke ser på andre alternativer? Og ja, selvfølgelig hadde jeg likt det bedre om produsentene lagde en maskin som var akkurat slik jeg vil ha den, gjelder ikke det de fleste?

 

Problemet er at du ikke ser ut til å forstå at "bra nok" ikke er det samme som perfekt, eller uten feil.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Men trenger du flere porter for å overføre bilder fra et kamera? Poenget er at 1 port holder for de aller fleste.

 

Prosjektorer kobler jeg på Apple TV som jeg har liggende i PC bagen. Jobber forøvrig i hele Norge og har derfor ikke behov for Apple TV på kontoret. Ser ikke helt poenget med å ha 2 stk.

 

Du er litt vell tverr nå. Du skjønner hvor jeg har 3G/4G og hvor jeg har wifi.

 

 

Ja, fordi det gjør jeg gjerne på hotellet, og ønsker å benytte muligheten til å lade maskinen når jeg er i gang.

 

Du synes ikke det er noen ulemper med å ha med deg en appleTV rundt? Volumet til den (uten den ekstra strømforskyningen og fjernkontroll) er 50% av volumet til macbooken, mao så er det 1,5 ganger større PC man får, portabiliteten blir straks vesentlig dårligere.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Problemet er at du ikke ser ut til å forstå at "bra nok" ikke er det samme som perfekt, eller uten feil.

 

AtW

Tror jeg får gi deg opp også i denne omgang jeg. Du bare kverulerer og det er ikke noe poeng å snakke til en betongvegg.

 

Er bare å glemme å diskutere med ATWindsor.

Har du 99 gode argumenter og 1 dårlig en, vil han nitpicke på den ene dårlige istedenfor å snakke om de andre 99 :)

 

AtW

Endret av SweetDollarTee
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Problemet er at du ikke ser ut til å forstå at "bra nok" ikke er det samme som perfekt, eller uten feil.

 

AtW

Tror jeg får gi deg opp også i denne omgang jeg. Du bare kverulerer og det er ikke noe poeng å snakke til en betongvegg.

 

 

Er det virkelig å kverulere? Det er faktisk ganske stor forskjell mellom disse begrepene, men for all del, kanskje like greit, jeg klarer å ikke å skjønne hvordan det går an å tvære ut en diskusjon som bunner i at du tilsynelatende har vondt for å skjønne hvordan det går an å kjøpe og eie produkter med ulemper i så lang tid.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Problemet er at du ikke ser ut til å forstå at "bra nok" ikke er det samme som perfekt, eller uten feil.

 

AtW

Tror jeg får gi deg opp også i denne omgang jeg. Du bare kverulerer og det er ikke noe poeng å snakke til en betongvegg.

 

Er bare å glemme å diskutere med ATWindsor.

Har du 99 gode argumenter og 1 dårlig en, vil han nitpicke på den ene dårlige istedenfor å snakke om de andre 99 :)

 

 

At du ikke liker mine innlegg ser jeg på som et hederstegn, jeg håper at mine innlegg er langt unna det du presenterer. Rogkas forsøker jo i motsetning til deg å være saklig.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

 

Du derimot er ikke fanboy for å skrive at en PC med OSX er best uansett...

 

Hvor i all verden har jeg sagt det? Selvsagt er ikke en PC med OSx best uansett. Det er et smart valg for de av oss som har flere Apple-produkter, på akkurat samme måte som at produkter med Windows/Android er et smart valg for de som har valgt den plattformen.

 

Du må lære deg å lese.

 

 

Direkte sitat "MacBook slår Dell for de av oss som skal kjøre OSx"

Der sier du at en utdatert MacBook Pro er bedre enn en helt ny PC, som er helt i toppen. Altså, det har ikke noe å si hva hardwaren er, så lenge den kjører OSX. Det er et smart valg å kjøpe en oppdatert Mac hvis du er i Apple sitt økosystem, men det er aldri smart å kjøpe utdaterte modeller. Det regner jeg som fanboyisme, å si at selv en utdatert og helt åpenbart dårligere maskin er bedre pga av OSX.

Lenke til kommentar

 

 

Problemet er at du ikke ser ut til å forstå at "bra nok" ikke er det samme som perfekt, eller uten feil.

 

AtW

 

Tror jeg får gi deg opp også i denne omgang jeg. Du bare kverulerer og det er ikke noe poeng å snakke til en betongvegg.

 

Er det virkelig å kverulere? Det er faktisk ganske stor forskjell mellom disse begrepene, men for all del, kanskje like greit, jeg klarer å ikke å skjønne hvordan det går an å tvære ut en diskusjon som bunner i at du tilsynelatende har vondt for å skjønne hvordan det går an å kjøpe og eie produkter med ulemper i så lang tid.

 

AtW

Problemet er at du kverulerer rundt tema nye MacBook og at den kun har en port er et problem. For alle. På generell basis. Punktum.

 

Det er en navlebeskuende og dum påstand.

 

Det er helt tydelig at den maskinen på ingen måte passer dine behov, det er ikke noe problem.

 

Men det er like klart at den passer mange andre sitt behov. Det burde heller ikke være noe problem.

 

 

Alle kjøp man gjør, uansett produkt eller tjeneste, innebærer noen kompromisser. Heldigvis og dessverre. Det som uansett er fint innenfor det tema vi er inne på i denne tråden, er at alle stort sett finner den maskinen som passer og er så tett opp til behovene at man ikke opplever noen sterke begrensninger. Dette gjelder både for kunder av Apple og kunder av Windows/Android-plattformen. Man bør uansett handle sine produkter innenfor den plattformen man har valgt for å få best mulig samspill mellom dingsene, selv om man ikke må.

 

Men du vil jo ikke snakke om sånt som alternativer, du vil kun se med lange skylapper på at så lenge den nye MacBook ikke passer dine behov så er det en klar mangel med maskinen. Sånt er dumt.

Lenke til kommentar

 Der sier du at en utdatert MacBook Pro er bedre enn en helt ny PC, som er helt i toppen. Altså, det har ikke noe å si hva hardwaren er, så lenge den kjører OSX. Det er et smart valg å kjøpe en oppdatert Mac hvis du er i Apple sitt økosystem, men det er aldri smart å kjøpe utdaterte modeller. Det regner jeg som fanboyisme, å si at selv en utdatert og helt åpenbart dårligere maskin er bedre pga av OSX.[/font][/color]

Vel, den ER bedre for de av oss som kjører OSx, rett og slett fordi den da snakker bedre sammen med resten av infrastrukturen.

 

Å måle produkt mot produkt er jeg faktisk ikke så alt for interessert i. Skal jeg kjøpe meg en ny maskin så er faktisk alt med Windows uinteressant fordi det ikke passer sammen med resten av infrastrukturen. Akkurat på samme måte som i de årene jeg hadde Windows, da var det helt uinteressant å se på noe fra Apple.

Lenke til kommentar

Dette må jo være beviset på at folk er dumme, kjøpe seg en maskin med bare 1-2 porter for så finne ut, nei faen jeg trenger visst flere porter, herregud, jaja bare glad bare glad de ikke skal slutte å lage normale maskiner med nok porter enda.

 

Poenget er vel at de fleste ikke trenger noe annet enn strømporten i 99% av tilfellene i dag. De stedene jeg kan se for meg at en slik dock er nyttig er når du er på jobb og må ha maskinen koblet opp mot systemet ditt der fysisk. Utenom dette så går jo nesten alt trådløst i dag. Har du et nyere type kamera, så har selv dette wifi eller lignende innebygd. Skal du se en film på TV? Apple TV med Airplay. Osv. osv. Jeg har en 15" Macbook Pro med retina, jeg har brukt HDMI, USB og AUX inngangen.. men dette skjer ca. 2-3 ganger i året, og da kunne jeg likesågodt hatt en dock eller dongel. Den nye Macbook'en har jo AUX, så det å spille musikk til anlegget er ikke noe problem.. og som med de fleste Mac'er i dag, så har Apple tatt seg god tid med å perfeksjonere AUX inngangen, som attpåtil har en innebygd DAC som er bedre enn det meste du får for noen tusenlapper ekstra i dag allerede. Så får du ikke så god lyd som du ønsker så er det mest sannsynlig fordi AUX-kabelen din ikke er god nok, at høytallerne ikke får nok strøm til å drives slik de skal, eller at lydfilen du hører på har for lav kvalitet.

Selv backup gjør jeg trådløst med TimeMachine. Dette trenger du ikke engang ha en TimeCapsule til, bare ta en router med USB og plugg inn en HDD du kan ha der permanent, så er du good to go.

 

Jeg skjønner at noen MÅ ha massevis av porter tilgjengelig 24/7, men dette er da av spesielle årsaker. De er heller ikke kundene som er Apple er ute etter i dette tilfellet.. de kundene har de andre maskiner til, som Macbook Pro eller Air serien.

 

Så for meg er nok det eneste minuset med denne maskinen, at Intel Core M prosessoren er for svak for mitt bruk. Dette kommer sikkert til å endre seg om et par generasjoner når disse prosessorene får tid til å vokse seg kraftigere og mer energisnille. Da kan det hende vi ser Macbook's med over 10 timer batteri også, istedenfor ca. 9 som denne har i dag. Nok til å rivalisere med dagens Macbook Air? Er det en ting jeg vet.. så er det at Apple aldri har vært redd for å kannibalisere sine egne produkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...