Gå til innhold

Hjelp! Får ikke meldt server inn i domene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan hjelpe meg med et lite domenekontroller problem? Skal som sagt koble sammen to servere.

DC har jeg koblet til filserveren med en nettverkskabel. Når jeg skal koble til domene kontrolleren som har navnet domene.no (har ikke noe domene) får jeg opp en feilmelding om at filserveren ikke finner DC. Hva gjør jeg feil da jeg har fått til dette før...

 

Har ikke konfigurert DNS eller DHCP hvis det har noe å si?

 

På forhånd takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen, nå skjønner jeg hvorfor det ikke fungerte! :)

 

Har noen spørsmål til:

 

er det noe spesielt jeg må tenke på når jeg skal sette opp DC og DNS med et domene som ikke finnes?

Feks petter.no

 

Noen som vet om nettverksportene på HP ProLiant g4 støtter å koble til en annen server uten crossed cabel?

 

Hvis jeg må ha crossed kabel, kan jeg bruke en switch isteden?

 

Hilsen Petter

Endret av -8WP6KWNR
Lenke til kommentar

hadde aldri koblet noe direkte.. 

Nå vet jeg ingenting om hva du suller med men du blir da avhengig av at #1 sviver for at #2 skal virke uansett. 

 

Hvorfor suller du med domenecontrollere og servere når du ikke aner om plain nettverk. ?

 

bruk en switch du. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Tusen takk for hjelpen, nå skjønner jeg hvorfor det ikke fungerte! :)

 

Har noen spørsmål til:

 

er det noe spesielt jeg må tenke på når jeg skal sette opp DC og DNS med et domene som ikke finnes?

Feks petter.no

 

Noen som vet om nettverksportene på HP ProLiant g4 støtter å koble til en annen server uten crossed cabel?

 

Hvis jeg må ha crossed kabel, kan jeg bruke en switch isteden?

 

Hilsen Petter

 

 

Tror nok du må få deg litt mere kjøtt på beina (les deg opp på teori), før du stiller spørsmål som ikke har noen sammenheng.

Ett lokal nettverk med domene vil aldri være tilgjengelig eller en del av internett sånn rett ut av boksen.

Lenke til kommentar

Hei, beklager at jeg har forklart litt dårlig hvordan jeg har satt opp serverene.. Nå har jeg fått koblet opp alt, slik at det fungerer bra. Men jeg får ikke koblet fra Skoledomenet til mitt domene. Domene trust tror jeg ikke er aktuelt. Noen med forslag til hva som kan fungere? Skal koble til en Nettverksshare, RDP fungerer

Lenke til kommentar

Hei, beklager at jeg har forklart litt dårlig hvordan jeg har satt opp serverene.. Nå har jeg fått koblet opp alt, slik at det fungerer bra. Men jeg får ikke koblet fra Skoledomenet til mitt domene. Domene trust tror jeg ikke er aktuelt. Noen med forslag til hva som kan fungere? Skal koble til en Nettverksshare, RDP fungerer

Uten trust får du ingen kobling mellom skoledomenet og ditt domenet. 

 

Og til informasjon er en DC (Domain Controller) en kombinasjon av AD og DNS (Active Directory og Domain Name Server) Ofte har enn også DHCP (Dynamig Host Configuration Protocol) på en DC men dette er mer for praktiske hensyn og ikke noe enn må konfigurere om du feks har en ruter som kan dele ut nettverksinnstillinger. 

Switch er alltid bedre enn direktekobling.

 

Du sier du skal koble til et nettverkshare. Da må du enten ha trust eller hvis din server står på samme nett som skoledomenet kan du mappe opp share på din server ved å bruke skoledomene\skolebruker og ditt passord. 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hei, beklager at jeg har forklart litt dårlig hvordan jeg har satt opp serverene.. Nå har jeg fått koblet opp alt, slik at det fungerer bra. Men jeg får ikke koblet fra Skoledomenet til mitt domene. Domene trust tror jeg ikke er aktuelt. Noen med forslag til hva som kan fungere? Skal koble til en Nettverksshare, RDP fungerer

 

En maskin kan bare være medlem i ett domene.

Du skal ha bra med kjøtt på beina før du begynner med domain trust.

Jeg foreslår du skal prøve å fortelle hva du vil gjøre, så kanskje vi kan hjelpe. Ditt første innlegg gir ikke noe kart svar på hva du har og hva du vil gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...