Gå til innhold

Aprilfest 2015 - Linepusle - Fra vinter til vår


Anbefalte innlegg

Flott bilde av den fine aléen, Linepusle. :yes:

 

Takk, Randi. Kommer alltid tilbake til den.

 

Godt å se at varmen kommer seg nordover - fin allé. Likte plassering av syklistene i hovedbildet.

Takk skal du ha. Prøver å få med folk når jeg tar bilder derfra.

Endret av Linepusle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

22. april

Litt travelt med jobb i det siste, og var stand-in for fotografen en dag under en konferanse vi arrangerte.Jeg tar derfor med ett av bildene derfra, som ikke har noe med noe å gjøre, annet enn veldig perifert - konferansen har vært avholdt i april og etter tre dager med god mat blir det en ny vår for joggeskoene... :hm: 

 

 post-259403-0-48163200-1429723586_thumb.jpg 

 

EXIF: f/5, 1/200s, ISO 800 (jada, litt for høyt...) 12 mm

Lenke til kommentar

Lekkert bilde ble det - på Nidelven hotel, fått nytt navn nå......

Takk. Det heter Scandic Nidelven. Ikke noe å si på maten.

Fin allé den 19, er enig i at syklistene høynet bildet. Dagens bilde var jo smakfullt, på alle måter, litt merkelig å se all 'varedeklarasjonene' på søtsakene, det er sikkert kjekt å vite at det ikke er fisk i pasjonsfrukt moussen.

Takk skal du ha.

Varedeklarasjonen tror jeg er helt nødvendig for at de ansatte ikke blir nedrent med spørsmål om det inneholder ditt eller datt eller dutt eller dætt. 

Lenke til kommentar

Fin allé den 19, er enig i at syklistene høynet bildet. Dagens bilde var jo smakfullt, på alle måter, litt merkelig å se all 'varedeklarasjonene' på søtsakene, det er sikkert kjekt å vite at det ikke er fisk i pasjonsfrukt moussen.

Det er pga at det er påpudt å opplyse om alle allergener i mat nå.

 

Spisesteder over hele Europa må nå belage seg på å rydde plass i menyene sine. For fra og med 14. desember 2014 må alle spisesteder opplyse om hvilke allergener som finnes i de forskjellige rettene.

– Det holder ikke å gi denne informasjonen muntlig, den må være skrevet ned, og relateres til retten det gjelder, forklarer seniorrådgiver Nina Lødrup i Mattilsynet, til NRK.no.

http://www.nrk.no/livsstil/matallergikere-kan-glede-seg-1.11845333

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Joda, kjenner til påbudet, typisk at Norge, som ikke er medlem av EU, er blant de første til å innføre EU-reglene (og jeg kjenner EØS-avtalen godt), her i Hellas er røykeloven i praksis ikke innført enda. Det sto noen skilt på tavernaene i begynnelsen, men de er borte nå.

Lenke til kommentar

 

Fin allé den 19, er enig i at syklistene høynet bildet. Dagens bilde var jo smakfullt, på alle måter, litt merkelig å se all 'varedeklarasjonene' på søtsakene, det er sikkert kjekt å vite at det ikke er fisk i pasjonsfrukt moussen.

Det er pga at det er påpudt å opplyse om alle allergener i mat nå.

 

 

 

Spisesteder over hele Europa må nå belage seg på å rydde plass i menyene sine. For fra og med 14. desember 2014 må alle spisesteder opplyse om hvilke allergener som finnes i de forskjellige rettene.

– Det holder ikke å gi denne informasjonen muntlig, den må være skrevet ned, og relateres til retten det gjelder, forklarer seniorrådgiver Nina Lødrup i Mattilsynet, til NRK.no.

http://www.nrk.no/livsstil/matallergikere-kan-glede-seg-1.11845333

 

 

 

 

 

 

 

Veldig bra med deklarasjonen. Desserter kan består av så mye som flere og flere reagerer på!

Lenke til kommentar

Flotte bilder, Linepusle - jøss, var det snøvær - da jeg var ute på formiddagen, var det stormkast som omtrent blåste meg av veien....

 

Takker. Veldig skiftende april, ja! Jeg merket vinden jeg også.

nydelig bilde av schmettows allé. dit må jeg ta en tur snart! det har vært en ganske uvanlig og skiftende værforhold den siste uka. likte spoiler bilde fra 23. april. dramatisk stemning med skyformasjonen og skyggen på plenen  :)   

 

Takk! Det er jo så fint rundt i området der. 

Gløshaugen er et imponerende syn, kanskje spesielt i litt dystert vær?

 

Jevnt grått den dagen i alle fall! :)

Lenke til kommentar

Flott bilde igjen, Linepusle - idyllisk - flotte farger og skyformasjoner. (Var i Estenstadmarka i dag, endelig en fin dag - men hadde ikke kamera med, så det blir bare et "hjemme-bilde" i dag også)

 

Takk, Randi. Det har vært en fin værapril egentlig  :wee:

Store stemningssprang fra den grå Gløshaugen til dagen våridyll, bare godord å si om det siste.

 

Takk!

 

Fint vårtegn fra 11. april,  gåsetrekket 12. april likeså, mektig allè den 19. april,  nam, nam i bildet den 22. april (det må vi feire med kake).. ;)  ,  "plaget" med aprilsnøen der også, ja (23. april),  idyllen 26. april er slik vi liker...   :)

 

Takk! Hyggelige tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Store værendringer i det siste, men det er vel våren i et nøtteskall.

 

27. april.

Flotte cumulusskyer med "tak" over Trondheimsfjorden i ettermiddag:

 

post-259403-0-91492700-1430251363_thumb.jpg

 

EXIF: f/11, 1/800s, 13 mm, ISO 200

 
 
28. april.
På hjemvei stakk jeg innom Kristiansten festning. Byger ute i fjorden:
 
post-259403-0-83818600-1430251460_thumb.jpg
 
EXIF:  f/8, 1/320s, 23 mm, ISO 200
 
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...