Gå til innhold

Bra merker på Moped og scooter?


Sissel B

Anbefalte innlegg

Den gang jeg var i moped/scooter-alder gikk det mest på mopeder sånn type her . Bruttern hadde iallfall noe sånt. Selv kjørte jeg aldri moped før i voksen alder da jeg var rundt 30. Da kjøpte vi noe billig greier fra noen som egentlig hovedsakelig drev med salg av båter. Den var ikke noe særlig og fjusket og styrte så mye at vi ikke kunne stole på den som transportmiddel.

Så det jeg lurer på, er hvilke merker som er de man mest kan stole på, uten at koster skjorta? Hvor mye må man forvente å måtte betale for en ny moped som er til å stole på. Og hvilke merker er stabile nok til at man kan kjøpe de brukt? Og er brukbare mopeder gjerne mye dyrere i innkjøp enn brukbare scootere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på følgende:

Derbi Senda

Gilera SMT

Aprilia SX

Yamaha DT50X

 

Derbi og Gilera er mer eller mindre det samme. Her er det mer utseendemessige forskjeller. 

Aprilia er ofte noe dyrere, rett og slett pga. tøffere utseende (i mine øyne).

Yamaha ligger vel noe imellom, men er så klart til å stole på. Personlig ville jeg sett på Derbi, Gilera, eller Yamaha.

 

De fleste nye mopedene koster fra 23.000 til 30.000 ny (sånn ca). Men du får veldig mye bra brukt fra rundt 13-17000 kroner. Kjøper du brukt ville jeg sørget for at den er blitt kjørt originalt og ikke tuklet med.

 

Når det gjelder scooter vs. moped opplever jeg at de ligger på rundt det samme i pris.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Honda er generelt også bra, de kan motor og bygger verdens mest solgte (og sannsynligvis mest solide) motorsykkel (Honda Cub). 

 

Jeg har en Zoomer som får ny olje annenhvert år og som nå har funka 100% perfekt i snart ti år uten ytterligere vedlikehold.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...