Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Knut hamsun og hans nazistiske tanker?


Anbefalte innlegg

Heisann. 

 

Jeg skal skrive en oppgave om Knut Hamsun og hans nazistiske tanker i bøkene han skrev. Altså, hvordan hans nazistiske ideer kommer fram i skrivemåten. Jeg har valgt bøkene Sult, Den mørke skrøde og Den siste Glede. Er det noen her som har noen idè om hva jeg skal se etter, og som kan gi meg ideer, altså, hjelpe meg med analysen? Er det kanskje noen andre bøker som kanskje er lettere å finne dette i?

 

Vær så snill, bare relevante svar her! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har valgt bøkene Sult, Den mørke skrøde og Den siste Glede.

"Den mørke skrøde" kan det bli vanskelig å finne noe i, eller å finne i det hele tatt. ;)

 

Prøv heller "På gjengrodde stier"

 

Tusen takk for svar :) 

Kan du gi meg noe hint om hvor og hva jeg skal se etter i denne boka? 

Lenke til kommentar

Hvis du kan prøve en gang til, med KORREKTE boknavn, er det mulig at noen blir med på en debatt om dette...

 

Men det vil i såfall være en debatt hvor du først forsøker (altså viser at du faktisk jobber med saken), og hvor de eventuelle debattanter så kommenterer det du skriver...

Lenke til kommentar

 

Tusen takk for svar :) 

Kan du gi meg noe hint om hvor

Mellom permene

 

og hva jeg skal se etter i denne boka?

Nazistiske tanker

 

 

Greia er egentlig det at jeg ikke fatter hva jeg skal lete etter. Omså et eksempel på hva en nazistisk tanke er? Hva er en nazistisk tanke? Jeg er kanskje privatist, og burde kunne dette. Men, grunnen til at jeg starter en "diskusjon"/"spørsmål" ang. dette er jo fordi jeg sitter fast. Hadde jeg hatt fasitsvaret ville jeg vel ikke trengt å spørre her?

 

 

Hvis du kan prøve en gang til, med KORREKTE boknavn, er det mulig at noen blir med på en debatt om dette...

 

Men det vil i såfall være en debatt hvor du først forsøker (altså viser at du faktisk jobber med saken), og hvor de eventuelle debattanter så kommenterer det du skriver...

 

Og ikke skjønner jeg hva du, Akroev, mener med korrekte titler? De er korrekte. Er i vertfall de bøkerne jeg lånte på biblioteket ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Tusen takk for svar :) 

Kan du gi meg noe hint om hvor

Mellom permene

 

og hva jeg skal se etter i denne boka?

Nazistiske tanker

 

 

Greia er egentlig det at jeg ikke fatter hva jeg skal lete etter. Omså et eksempel på hva en nazistisk tanke er? Hva er en nazistisk tanke? Jeg er kanskje privatist, og burde kunne dette. Men, grunnen til at jeg starter en "diskusjon"/"spørsmål" ang. dette er jo fordi jeg sitter fast. Hadde jeg hatt fasitsvaret ville jeg vel ikke trengt å spørre her?

Nazistiske tanker er da tanker som nazistene hadde, men man trekker fra de som sammenfaller med dagens politikere (dvs ca 90%) og konsentrerer seg om hva som skiller nazistene fra dagens politisk korrekte meninger.

 

Eller for å si det rett ut: Rasisme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...