Gå til innhold

Douglas Murray tråden


Anbefalte innlegg

Kan han kanskje defineres som den nye Hitchens?

Store sko å fylle men ligger vel ikke veldig langt bak når det kommer til å ordlegge seg og treffe poenget. Han har uansett utvilsomt ett stort potensiale, på tross av alle de som selvfølgelig prøver å sette ham i neo-con fascist båsen (noe verken han eller Hitchens noengang var selv om de taler Islam midt imot).

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_Murray_%28author%29

 

Douglas Murray Archive

 

 

Agatan Fnd kom akkurat ut med en Best Of Douglas Murray som kan være verdt å se:

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=fiTPqIpGKJU

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Javel, aldri hørt navnet nevnt Før nu, og antar det er fordi man ikke er med i den sekten

 

Likevel skal man se om man får tid til å sjekke om denne profeten har noe originalt å si, eller det er det vanlige kopiering så kalte intelligente tanker fra noen andre påståtte profeter

Lenke til kommentar

Javel, aldri hørt navnet nevnt Før nu, og antar det er fordi man ikke er med i den sekten

 

Likevel skal man se om man får tid til å sjekke om denne profeten har noe originalt å si, eller det er det vanlige kopiering så kalte intelligente tanker fra noen andre påståtte profeter

 

Du må nok ut av den religiøse boblen før du kan ta til deg dette med ett åpent sinn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg bommer helt nå..

Hans tomhet mener kanskje at denne delen av forumet er laget for å preke religion til sauene der ute.

Og en tråd som dette i denne delen av forumet blir som å plassere ateisme i bås med de religion, der du prøver å preke ateisme til sauene... Derfor ble du stemplet som en prest som preker om profetene sine :o Eller ble dette bare overthinking fra min side? ^^

 

Jeg hadde ikke hørt om Douglas, så jeg takker for informasjonen! *Bææ* ;) 

Håper derimot ikke at blir en ny Hitchslapper men heller lager sin egen legacy, i sine egne sko.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det hans tomhet forsøker å peke mot, er at det er helt hipp som happ hva man tror på, og man løser intet ved å kaste stein.

 

For det første blir det bare ufred, og for det andre er det oftest bare motpartens brøleaper som gidder være med på den typen tøv.

 

Hvis man vil kritisere, så adresser det opp til lærde, eller sett deg godt nok inn i faget, fordi det er ikke bare å tro, man må faktisk jobbe med stoffet for å skjønne hvor dypt og hvor verdifullt det kan være.

 

Å slenge frem slike medietroll, uansett om de nå er det ene eller det andre, innbyr bare til å forsyne seg med mer popcorn

Lenke til kommentar

Ingen gjør annet en å tro helt frem til vi oppdager at verdien i ingenting er alt.

Jeg tror at en eller annen gang så vil vi innse at alt og ingenting ikke er så annerledes. Men sånn som det er nå i dag så har alt blitt gitt for mye lys, og ingenting er blitt hatet og oppbevart langt bort i mørket. Vi kan ikke ha alt uten ingenting og om dette fortsetter så vil vi miste begge.

 

Jeg er for det meste enig med deg hisemptiness.

Men er du ikke avhengig av at alle mennesker er gode? Det forbedrer gode mennesker ja, men du udødeliggjør samtidig de onde.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg lever som jeg snakker, og erfaring med non resistance to violence, er bare positiv. Jeg snakker ikke om ekstreme situasjoner, men om krevende sådanne, som oftest utvikler seg i ekstreme retninger.

 

9 av 10 ganger er problemet i eget hode, og sjekker man hodet, Før man følger hukommelsen og skal "skape orden", så løser alt seg

 

På det verdslige planet er vi i stand til alt, men på det "stille planet", eller "emptiness", er vi kun snille

 

Så det handler om hvilket plan man henvender seg til.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Christopher Hitchens var en de fremste intellektuelle i vår tid. Jeg vil omtale han som et geni.

 

Denne karen, Douglas Murray, er først og fremst en homoseksuell som føler at muslimer er imot han. Av den grunn har han initiert i en konfrontasjon med dem. Dette er en fyr som jeg føler at hvis han hadde hatt en muslimsk kjæreste ville ha vært pro-islam. Noe ala situasjonen med Kåre Willoch og hans datter som er gift med en palestiner.

 

Hitchens var på et helt annet nivå. 

Lenke til kommentar

Christopher Hitchens var en de fremste intellektuelle i vår tid. Jeg vil omtale han som et geni.

 

Denne karen, Douglas Murray, er først og fremst en homoseksuell som føler at muslimer er imot han. Av den grunn har han initiert i en konfrontasjon med dem. Dette er en fyr som jeg føler at hvis han hadde hatt en muslimsk kjæreste ville ha vært pro-islam. Noe ala situasjonen med Kåre Willoch og hans datter som er gift med en palestiner.

 

Hitchens var på et helt annet nivå. 

 

Kan ikke si jeg bryr meg for mye om hans personlige motivasjon til å fronte religiøs ekstremisme, det viktigste er at han uredd gjør det på en intelligent måte.

 

Mannen er også bare 35 år så blir vel litt rått parti å forvente ett kaliber av Hitchens størrelse riktig enda.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...