Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fjortis som skal hacke verden?

Anbefalte innlegg

Skrevet
ehhh kjenner fyren han ! tror dere tar grundig feil her ! :) mange som har kommet med kraftige uttalelser er burde...ikke ha gjort det... dere sliter :grin:

LOL! Skal han hacke meg? Grøss :lol:

Prøv å få han over hit da. Han kan sikkert komme med noen glupe uttalelser. Så kan han jo kanskje avbekrefte alle påstandene også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hallois !

Er selv 14 år og syns det er spennendes med data. Syns det er også litt spennendes med hacking/cracking. Har også lyst til å lære det, så kan jeg det oxo. Men det er jo ingen vits å misbruke det ! Hører statig om noen på skolen som "kan" hacke. De skryter rett og slett av det ! Herregud i himmelen blå !
Så det at "unger" kan hacke er ikke noe å bekymre seg over.
Det eneste de kan er omtrent å installere noen spill og de er spesielt flinke med paint ! Det må jeg virkelig si.

Dette er latterlig :lol:

Selv om jeg har lyst til å lære å hacke, så vil jeg lære det på en annen måte. Ikke på en ond måte ! Men bare om hvordan det foregår osv.

Da ble det her ivartfal bekreftet at iallefall en fjortis ikke kommer til å bli en hacker... hehe

Også en ting til ... han sa at han ville hatt Politiets sikkerhetstjeneste på døren etter 10 min ... Jaja ... hadde han kunne hacket så hadde han ikke blitt tatt. Det er det meste av hacking går ut på ... Å ikke bli tatt ! Jeg ville iallefall ikke brukt den gamle gule pc'en min til å hacke meg inn noe sted. Da vil jeg hvartfal bli tatt hehe ...

Jaja da har jeg sagt det jeg ville om dette tullet... :wow:
Skrevet

Jeg vil bare opplyse om at hacke og cracke er 2 vidt forskjellige ting.

I denne sammenhengen regner jeg med at det er cracke tv2 egentelig har ment.

Å cracke vil si å skaffe seg adgang til et system du opprinnelig ikke hadde tilgang til ved hjelp av å utnytte sikkerhets hull / feil i systemet. Å hacke vil si å endre et program en annen person har laget, altså endre sourcen til programmet for så å forbedre/fikse en feil i et program en annen person har laget.

Skrevet

Huffa meg hva skal jeg si da, poden min på 2 1/2 år fant jeg på pc'n min, å han hadde slettet alle snarveiene mine på skrivebordet. Han hadde startet explorer å var inne på HW. Hva skal jeg gjøre da. Jeg gruer meg til han blir 13 - 14 år for da har jeg ikke bare polisen på døra men sikker kgb, cia, pott, og alle andre. :wow:

Skrevet

herrejesus og eventuelle høyere makter.. Er i og for seg greit at Stian Sigurd (pseudonym?) sier det han sier, alle er jo verdensmestre i den alderen, men.. at artikkelen postes.. Sier litt om hva som er interessant av nyheter om dagen. Kongefamilien og Stian Sigurd - kjøpe se og hør jeg :)

Skrevet

Var det ikke noen som sa de kjente ham? Få han til å komme til HW og si sin egen side!

Drittlei å høre alle andres synsing. Og ja, script kiddies kan gjøre nok skade.

Skrevet
til deviancet:

Buffer overflow. Det avhenger av hvilket fw/sikkerhets prog han kjører. OS ETC.

du kan ikke bare buffer overflow en maskin.

Hypotesen min gikk på at man kan overflowe operativsystemets IP stack, eller buffere i selve packet analyzeren. Sterkt forenklet er tanken at man kan gjøre dette ved hjelp av modifiserte nettverkspakker . Jeg sier absolutt ikke at dette er en enkel sak å gjøre. Forøvrig hadde jeg helst industristandard brannvegger i tankene, men prinsippet blir det samme også for en hjemme-PC eller bredbåndsrouter..

Skrevet

Jeg kjenner ham (ikke IRL, men online). Han prøvde å hacke hjemmesiden min, men greide det ikke. Da klarer han heller ikke å avsløre statshemmeligheter.

Skal få ham inn hit neste gang jeg snakker med ham.

Forresten, nicket hans er RedRaven, og han eier siden www.forumet.no.

Jeg spurte ham om hva han mente med at han kunne avsløre statshemmeligheter, og han sa at han hadde blitt feilsitert... Les hele diskusjonen her:

http://forumet.nettenter.no/viewtopic.php?t=82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...