Gå til innhold

Klasseskille


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så en forbryter som har stjålet 40 millioner kroner i underslag skal få bedre soning og kortere straff en en narkoman som har stjålet 4000 kroner i smykker hos en gullsmed?

 

Nja, nesten. En narkoman trenger å forstå at det den har gjort, er galt. En næringslivsjef har nok ganske så sikekrt innsett det, og der er det ikke den samme faren for gjentakeelse som ved en narkoman.

Lenke til kommentar

Å herrejesus, vi kommer ingen vei med deg tydeligvis... Som om ikke en narkoman vet at det er galt å stjele... men han har ikke noe valg, det er det som er poenget. Og det er sånne geiter som Lamer som tar fra ham de valgene. Og joda, næringslivstopper som stjeler 40 mill burde få sone sammen med alle andre kriminelle, under menneskelige kår, som de narkomane.

Lenke til kommentar
Nja, nesten. En narkoman trenger å forstå at det den har gjort, er galt. En næringslivsjef har nok ganske så sikekrt innsett det, og der er det ikke den samme faren for gjentakeelse som ved en narkoman.

Den samme næringslivsjefen hadde nok ganske sikkert innsett at det var galt, før han/hun gjorde det også.

Lenke til kommentar
Det er mulig... Imidlertid synes jeg en narkoman bør straffes hardere, men en næringslivstopp skal ikke slippe helt unna han heller. Det er faren for gjenntakelse vi snakker om...

 

Dessuten så vil jo en narkoman ikke få tak i narkotika i fengselset, og blir dermed avruset om han sitter lenge nok.

1. Det er fullt mulig og lett å få tak i narkotika i fengsel dessverre... på den annen side er disse menneskene fysisk avhengig av stoffet. Abstinenser kan i verste fall føre til død... og det vil vi vel ikke JocheR?

 

2. ÅJA! Det var logisk... En næringslivstopp er jo venn av faren din, og da bør han ikke sone så ille som en stakkars narkoman, for han er jo slemm! og skitten!... jaaada :roll:

 

3. En narkoman er tvunget til å stjele, en næringslivstopp vet fullt ut hva han gjør (som en narkoman), men har han NOEN som helst argument utenom sin grådighet for tyveriet? Neppe...

Lenke til kommentar
Ja, men når en narkoman begynner med narkotika, er det tross alt noe han bestemmer seg for. Den narkomane m,å derfor ta ansvar! Jeg synes det er helt greit at de pusser sko f.eks. Skopusser Lars er et godt eksempel.

 

Ja, jeg mener jeg er mer verdt enn en narkoman tullebukk.

 

Jeg er sikkert LIKE MYE verdt som en sosialsit eller noen av de andre gruppene du nevner, men jeg hever meg over de narkomane-. Og dette har jeg tenkt grundig igjennom.

 

Hva er galt med Holmenkollåsen om jeg tør spøøre? Til orientering tok jeg en gang i høst triukken gjennom Grønnland til Ekeberg. Det var et trist syn.

 

Ja, alle skal ha likt UTGANGSPUNKT. Men de som sløser bort dette utgangspunktet, får da gjøre litt selv, og ikke forvente at skattebetalerne skal sørge for at de får behandling!

 

EDIT: Jeg er ikke bedre enn negere, men bedre enn narkomane og kriminelle...

Jeg blir seriøst bekymra når jeg leser dette her. Har hørt mye rart av rare mennesker men dette her tar kaka. Som engelsk lærern min sa; 'her har noen hoppa uti og svømt for livet'

Gi meg EN god grunn til at du er mer verdt enn en narkoman! Er ikke alle mennesker like mye verdt? Er ikke narkomane mennesker?

men jeg hever meg over de narkomane-. Og dette har jeg tenkt grundig igjennom.
Det er stygt å si det, men dette er noe godeste Adolf kunne sagt om Jødene og de han kalte 'Untermensch'.

 

Har du bodd isolert oppe i holmekollåsen hele livet? :shrug:

 

Uff! Jeg blir nedbrutt av å lese de greiene her, rett og slett oppgitt over at det er mulig å skrive noe som dette.

Lenke til kommentar

JoachimR: Det er skremmende å se hvordan du uttaler deg på visse områder her. At det er mulig å ha så lite forståelse om hvorfor folk blir narkomane er for meg helt utrolig. :wow:

Har mest lyst å kalle deg masse stygge ord, men du har nå vist at du ikke verdt det engang. Hadde du kjent så mye som EN narkoman, kan jeg garantere deg at du ville hatt en annen mening. Det er nesten så jeg håper at du Joachim blir narkoman en dag...bare for at du skal FORSTÅ hvorfor, og hvordan det er.

 

Hvis du virkelig mener det du gjør, at narkomane er mindre verdt kan du jo gå til familien til et overdose-offer å fortelle at "det ikke er så farlig at sønnen din døde, han var jo tross alt narkoman!" (usaklig: kanskje...men absolutt et tankekors for deg).

 

Jeg vet ikke om du tenker at mange her misliker deg, men at noen gjør det er jo helt tydelig, til og med du bør ha oppdaget det nå. Et tips Joachim, hvis folk ikke liker deg så spør deg om hvorfor, noen ganger KAN det faktisk være din egen feil.

Lenke til kommentar

JoachimR verken du eller noen andre er mer verdt en narkomane

Folk har prøvd og folklare det flere ganger at de ikke nødvendigvis velger

selv og starte med stoff. Men det virker som om du ikke skjønner det.

 

Du virker rett og slett dum.

 

Og narkomane har ikke penger til og betale rehabelitering (sikkert feil stavet) selv

De vill bare bruke pengene sine på nytt stoff for de klarer ikkke og la ver.

De er avhengige de klarer ikke og slutte.

Jeg er for ung til og ha intekt så jeg betaler ikke skatt men når jeg en gang tjener penger og bataler skatt så har jeg ikkke noe imot at den del av disse pengene går til og hjelpe narkomane.

Lenke til kommentar

Problemet er jo at narkotikapolitikken i Norge er noe ala:

 

*Forflytte narkisene opp og ned karl johan, før var de i slottsparken, nå har de iløpet av noen tiår flyttet seg til plata, nå prøver snuten å flytte de vekk derifra også.

 

*Forby narkotika. end of story

 

*Prøve å skjule narkisene

 

*fengsle vinningskriminele narkiser ett par måneder i slengen, så rett ut igjen.

 

Det hele er så patetisk, usolidarisk og evneveikt at jeg får rent vondt. Heldigivis har vi frivillige organisasjoner som tar seg av narkisene, uten frelsesarmeen og andre kristne organisasjoner ville narkisne dødd som fluer. Jeg har noen punkter jeg mener burde blitt gjennomført fort som ******:

 

*Ta i bruk det sprøyterommet som står klart, Her kan de narkomane sette skuddene sine med reine sprøyter og med helsepersonell i umiddelbar nærhet. De kan også få varmet seg, få en kopp kaffe og få tilbud om rehabilitering og avrusning.

*Om man arresterer en narkoman, ikke bare sett personen i fengsel, men sett han på avrusning og hjelp ham til å komme på rett spor. utdannelse er ett nøkkelord.

*Høyere sosialhjelp til personer som kan påvise at de er narkomane.

 

Det vi trenger er en HUMAN narkotika politikk, ikke bare fordømming. Jeg har noen tanker om det forebyggende arbeidet som foregår også, men det skal jeg ta en annen gang ;)

 

JoachimRs meninger velger jeg å overse, da de er så syk at jeg begynner å tro JoachimR er ett troll, en mistanke jeg har hatt lenge.

Lenke til kommentar
Lamers meninger velger jeg å overse, da de er så syk at jeg begynner å tro Lamer er ett troll, en mistanke jeg har hatt lenge.

Velkommen etter.

 

@Alle:

 

Ta nå å vurder hvor mye oppmerksomhet dere vil gi "folk" som irriterer dere. "Troll" er personer som blir henrykte over oppmerksomhet, uavhengig om den er negativ eller positiv.

 

Dem drar da igang tråder som gir dem mye oppmerksomhet, og koser seg med å provosere folk og piske opp stemningen.

 

Vurdér om det er verdt å svare dem, eller ignorere dem.

Lenke til kommentar
Ta nå å vurder hvor mye oppmerksomhet dere vil gi "folk" som irriterer dere. "Troll" er personer som blir henrykte over oppmerksomhet, uavhengig om den er negativ eller positiv.

 

Dem drar da igang tråder som gir dem mye oppmerksomhet, og koser seg med å provosere folk og piske opp stemningen.

 

Vurdér om det er verdt å svare dem, eller ignorere dem.

Jeg er veldig enig med deg.

 

Jeg titter gjerne litt i Politikk/Religion-forumet, men å bruke den lille fritiden min på å krangle med håpløse tilfeller som man uansett ikke får banket vett inn i huet på gidder jeg ikke. Jeg tar derimot gjerne del i seriøse debatter som det kan komme noe konstruktivt ut av, men diskusjoner som denne blir lavmåls. Det er jo stort sett alle som går imot et par pappskaller. At enkelte av de mest arrogante skribentene her mest er ute etter å provosere ser jeg, i likhet med DrDoogie, ikke bort ifra, selv om det jo finnes mange dumme folk rundt omkring... :roll:

 

Hilsen Jon@s

Lenke til kommentar

Jeg synes FORTSATT ikke synd på narkomane. Ja, jeg vet om en del fester der det florerer heroin og kokain, dem holder jeg meg unna. Jeg er selv blitt tilbudt dette, på en fest i Holmenkollåsen, hvilket jeg takket nei til. Jeg er redd en del ikke tok dette standpunktet.

 

Jeg er klar over at Heroinmisbukere kan dø i fengsle om de ikke får sin daglige dose. Dette er synd, men sånt kan skje. Selvsagt bør de få dette flotte middelet, står stille for meg hva det heter nå, slik at de klarer seg. Jeg snakker tross alt ikke å gi dødsdom til narkomane, ihvertfall ikke i første omgang.

 

Jeg er fortsatt av den oppfattning at jeg er mer verdt en narkomane. Jeg tjener penger selv, og jeg driver ikke med ulovligheter som dem.

 

Korrupsjon og hvitvasking skal straffes hardt. Jeg mener imidlertid at det er mindre fare for gjentakelse ved slike forbryttelser, enn ved narkomanes forbryttelser. Da snakker jeg om små ran og den slags, som går utover enkeltmennesker.

 

Jeg synes narkomane som får metadon(der var det fantastiske ordet!)-behandling, kan få betale tilbake deler av summen i ettertid. Det har kommet meg for øre at slik behandling ikke er helt billig?!

 

 

Vi må øke sikkerheten rundt fengslene, slik at narkotika ikke skal være mulig å smugle inn.

 

 

Ellers ønsker jeg alle en fortsatt god dag.

Lenke til kommentar

JoachimR er et troll av høyeste orden. og foresten koster hvitsnipp kriminalitet mer enn vanlig kriminalitet, hvertall i usa(les en plass orker ikke finne no som underbygger det jeg sier). og fare for gjentagelse ved korupsjon/og annen hvitsnipp kriminalitet er MEGET høy. av den enkle grunn at mye vil ha mer.:yes:

 

la og merke til at JoachimR sa at: narkomane som begynner på narkotika.. hva sa du? at man er født narkoman? noe ala alkoholokere?

 

legger og til at det burde være forbudt med signaturer som oppfordrer til krig, ala studensforwar. det burde blitt tatt opp av moderatorene. sådetså

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...