Gå til innhold

Frakt på defekt vare


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en stor elsykkel på internett (lever hjem) som jeg har noen problemer med. Forhandler mener jeg selv skal ta den med til en butikk. Noe som vil være meget upraktisk.

 

For ikke å si meningsløst, mtp at feilen skjer en gang på mila, og det skal de liksom reprodusere og fikse på et kjøpesenter uten verksted?

 

Hvordan er egentlig reglene med tanke på frakt tilbake på defekte varer kjøpt på internett?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er egentlig reglene med tanke på frakt tilbake på defekte varer kjøpt på internett?

 

I praksis vil du i mange tilfeller måtte forskuttere frakt, for så å få refundert det når selger godtar at feilen dekkes av garanti eller reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Men når de ikke finner feilen (typisk) så kan det kanskje være tvilsomt om selger godtar dette?

 

Edit: Er det i det hele tatt lov å ta med sykkel inn på kjøpesenter? Det kan det jo ikke være.

Om de godtar feilen eller ikke blir jo en helt annen diskusjon.

 

Å trille en sykkel gjennom et kjøpesenter er vel ikke noe problem? Du kan jo kjøpe en sykkel inne på et kjøpesenter og trille den ut... At det tilfeldigvis er en elsykkel er nok uvesentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...